• چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97120804040
  • خبرنگار : 71477

در دیدار با رهبران ویتنام

ترامپ در هانوی: بهترین تجهیزات نظامی جهان را داریم از ما بخرید!

ترامپ در هانوی: بهترین تجهیزات نظامی جهان را داریم از ما بخرید!

چند ساعت قبل از برگزاری دومین دیدار برنامه‌ریزی شده رییس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی، روسای جمهور آمریکا و ویتنام امروز (چهارشنبه) در هانوی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ون فو ترانگ، همتای ویتنامی‌اش که دبیرکل حزب حاکم کمونیست نیز محسوب می‌شود، در کاخ ریاست جمهوری با یکدیگر دیدار و توافق‌های تجاری مهمی امضا کردند.

وی در دیدار با ون شین فوک، نخست‌وزیر ویتنام نیز از پیشرفت‌های ایجاد شده در توسعه اقتصادی ویتنام تقدیر کرد و گفت: ما به جهان نشان دادیم که شما در این دوران کوتاه کار بزرگی در ویتنام انجام دادید. به شما به خاطر کار خارق‌العاده‌ای که انجام دادید تبریک می گویم چیزی  که بر همگان کاملا عیان است. به همه ویتنامی‌ها تبریک می‌گویم. ویتنام باید به خود ببالد.

ترامپ همچنین گفت که از توافق‌های تجاری که به امضای دو طرف رسیده استقبال می‌کند و همچنین از کاهش کسری تجاری آمریکا و ویتنام خشنود است.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: از این حقیقت که که شما به دنبال خرید تجهیزات نظامی ما هستید خرسندم. ما بهترین تجهیزات نظامی در جهان را داریم از جت‌های جنگنده تا موشک و راکت هر چه شما بخواهید.


ون شین فوک، نخست‌وزیر ویتنام نیز در دیدار با ترامپ ضمن تشکر از وی برای انتخاب کشورش به عنوان میزبان این نشست عالی‌رتبه خلع سلاح هسته‌ای گفت: از اینکه ویتنام را برای دومین نشست خود انتخاب کردید متشکرم. ما با آمریکا و کره شمالی برای برگزاری موفق این نشست همکاری نزدیکی داشتیم. 

وی همچنین بر عزم دولتش در گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: ما به گسترش همکاری دوجانبه بخصوص دربخش تجاری ادامه می‌دهیم.

امروز عصر قرار است ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هتل متروپل هانوی دیدار کند.

این دیدار هشت ماه پس از نخستین دیدار ترامپ با کیم جونگ اون در سنگاپور برگزار می‌شود و در جریان آن قرار است این دو رهبر درباره تلاش‌ها برای خلع تسلیحات اتمی کره شمالی مذاکره کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha