• پنجشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97112513203
  • منبع : نمایندگی سمنان

همتی عنوان کرد:

سمنان می‌تواند لنگرگاه پدافند غیرعامل در کشور باشد

سمنان می‌تواند لنگرگاه پدافند غیرعامل در کشور باشد

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت ویژه سمنان و قرار گرفتن آن بر سر راه کریدورهای ارتباطی شمال- جنوب و شرق - غرب گفت: سمنان می‌تواند لنگرگاه پدافند غیرعامل در کشور باشد.

به گزارش ایسنا، احمد همتی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار کرد: مرکزیت سمنان در کشور و دسترسی راحت دیگر استان‌ها به این منطقه که از یک مرکزیت مناسب برخوردار است آن را به استانی مناسب برای اجرای پروژه‌های مختلف و از جمله در حوزه پدافند غیرعامل تبدیل کرده است.

وی مأموریت پدافند غیرعامل را در راستای رویکردهای پیشگیرانه ارزیابی و خاطرنشان کرد: هرچه به پدافند غیرعامل و مقوله پیشگیری بیشتر توجه شود، هزینه‌های کشور کمتر و روند امور اجرایی بهتر پیش خواهد رفت.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: پیشگیری خود دارای دو بخش است، یک خطرات بالفعل مانند تأسیسات و تجهیزاتی که با یک حادثه چه طبیعی و چه انسانی می‌تواند خطر آفرین باشد و بخش دوم خطرات و تهدیدات بالقوه که می‌تواند در آینده و در اثر استفاده و… خطر آفرین و خطرزا باشد.

وی به همجواری این استان با هشت استان پرجمعیت کشور اشاره کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی استان و همجواری و ارتباط با ۴۰ میلیون نفر جمعیت این استان‌ها و همچنین با توجه به تردد سالانه حدود ۲۰ میلیون از این استان، از سمنان موقعیت مناسب و ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل ساخته است.

همتی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های پایلوت در سمنان اجرایی شده افزود: با توجه به این موقعیت خاص برخی از نهادها توانسته اند با درک این شرایط؛ مراکز فرماندهی خود را برای راهبری در شرایط اضطراری به استان انتقال دهند.

وی با اشاره به برپایی رزمایش امروز در سمنان گفت: آشنایی مردم با شناخت حملات و میکروبی و شیمیایی می‌تواند باعث تقویت امنیت کشور شود.

این نماینده مردم بر ضرورت ایجاد بستری برای ارتباط بیشتر بین مراکز مدیریتی و مردم تاکید و تصریح کرد: افزایش سطح ارتباطی بین مردم و مراکز مدیریتی و حاکمیتی می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات در کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم در صحنه و همراه با حاکمیت باشند به کشور گزندی نخواهد رسید گفت: افزایش اعتماد عمومی و ارتقا سطح عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… می‌تواند باعث در صحنه نگه داشتن مردم شود.

این نماینده اصلاح‌طلب افزایش اعتماد عمومی را منوط به عمق‌بخشی به عدالت اجتماعی دانست و افزود: در سایه‌سار ایجاد این عدالت اجتماعی است که می‌توانیم مردم را در صحنه نگه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha