به گزارش ایسنا، در این نشست، خسرو رضا زاده، سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مومبای به عنوان میهمان ویژه نیز حضور داشت و به سخنرانی و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان پرداخت.
در ابتدای این نشست، خالد خان مدیرعامل انجمن صادرکنندگان هند (فیو) در مومبای و حوزه غرب و رئیس جلسه، ضمن قدردانی از نماینده جمهوری اسلامی ایران در مومبای و صادرکنندگان، به معرفی میهمانان اصلی پرداخت.
در ادامه، خسرو رضا زاده، سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود به روابط تاریخی هند و ایران و تمجید از سازوکار یوکوبانک مبنی بر پرداخت روپیه، به تمایل سایر کشورها برای پیشبرد هر چه بیشتر همکاریهای تجاری، بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران و نمونههایی از قبیل سازوکار اینستکس و کانال پرداختی اِس پی وی اشاره کرد.
وی همچنین اقدامات انجام شده توسط بانک پاسارگاد را برای حضار تشریح نمودد.
در این نشست که با حضور ۲۰۰ بازرگان و تاجر صادرکنندهی هندی برگزار شد، به سوالات شرکت کنندگان درخصوص وجود نکات مبهم در رابطه با فرایند انتقال وجه از این بانک به خریداران ایرانی و عدم نامشخص بودن کالاهای تحریمی توسط سخنرانان پنل پاسخ داده شد.
همچنین بسیاری از حاضران نسبت به هزینههای بالای اجرای تراکنش تجاری و طولانی بودن دستورالعمل اجرای آن، از طرف یوکو بانک ابراز نارضایتی کردند.
اس سانکارانارایان، مدیر عامل شعبه اصلی یوکو بانک و مالیکارجونا مدیر عامل بخش خزانه داری یوکو بانک، در پاسخ به سوالات و نقطه نظرات صادرکنندگان، همکاری کامل مسئولان یوکوبانک برای تسریع فرایند پرداخت و انتقال وجه به تجار و شرکتهای ایرانی وعده دادند.
انتهای پیام
نظرات