• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97111508400
  • خبرنگار : 30054

در دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد

ازکــی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را رفع کند

ازکــی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را رفع کند

«تیم لطیف»، بنیان‌گذار ایرانی-آلمانی شرکت «ازکـی» در جمع شرکت‌کنندگان پنجمین دوره IT WEEKEND دانشگاه صنعتی شریف، از تجربه‌های کارآفرینی‌اش در ایران و آلمان و چشم‌انداز ازکی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، تیم لطیف ۱۲ سال پیش، پس از سال‌ها تجربه در آلمان، برای اولین بار به ایران آمد و حدود ۱۱ سال به راه‌اندازی شرکت‌های مختلف پرداخت. نام او در لیست اولین مدیران و شرکای شرکت‌های مختلفی به چشم می‌خورد.

یک سال پیش با پیشرفت صنعت اینشورتک در ایران و با در نظر گرفتن حفره‌های خالی این صنعت، تصمیم گرفت استارتاپی به نام ازکــی راه‌اندازی کند. ازکــی پس از گذشت تنها یک سال، امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت بیمه آنلاین  شناخته می‌شود.

مدیر این استارتاپ جوان، در میان جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه رویداد IT WEEKEND این دانشگاه، انحصار در صنعت بیمه را آفت پیشرفت آن دانست.

وی با اشاره به این که شرکت‌هایی مثل Check۲۴ و MoneySupermarket نمونه‌های مشابه و موفق آلمانی و انگلیسی ازکــی در دنیا هستند، گفت: " بیمه در ایران پیشرفت خوبی داشته است و در حال حاضر، ۳۰ شرکت بیمه‌ای فعال و بیش از ۴۰هزار نماینده در سراسر کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ اما همچنان قوانین این صنعت در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، عقب‌ و کندتر عمل می‌کند؛ این درحالیست که شرکت‌هایی چون Check۲۴ با توجه به هموار بودن مسیر توسعه و نبود قوانین دست‌وپاگیر و انحصار، امروز نه تنها به عنوان شرکت بیمه‌ای، بلکه در حوزه‌ و صنایع دیگر ورود پیدا کرده‌اند، بیش‌ترین سهم بازار را از آن خود کرده‌اند و درآمد سالانه آنها به بیش از ۲۰میلیارد یورو می‌رسد."

مدیر ازکی افزود: وجود انحصار در حوزه بیمه، موجب ناهمواری مسیر توسعه شرکت‌های بیمه شده است. به عنوان مثال، نماینده یک شرکت بیمه، مجاز به فروش خدمات بیمه‌ای شرکت دیگری نیست، اما ازکــی تلاش می‌کند تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را رفع کند.

به نظر می‌رسد تیم لطیف در توسعه مدل کسب‌وکار ازکــی از این شرکت‌ها الگوبرداری کرده است و این احتمال دور نیست که این شرکت در آینده وارد صنایع و بازارهای بزرگ دیگر نیز بشود. ازکـی امروز توانسته به عنوان مرکز مشاوره و خرید آنلاین بیمه، جایگاه خوبی در این صنعت کسب کند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha