• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97110804333
  • خبرنگار : 30054

دانلود فیلم و زیرنویس فارسی محبوب‌ترین حوزه برای ایرانی‌ها

دانلود فیلم و زیرنویس فارسی محبوب‌ترین حوزه برای ایرانی‌ها

دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی بدون شک یکی از محبوب‌ترین حوزه‌ها برای ایرانی‌ها هستند که روز به روز به محبوبیت آنها افزوده می‌شود. شاید بپرسید چرا؟ جواب به این پرسش بسیار ساده است. انسان تمایل زیادی به تفریح دارد و بیشتر انسان‌ها در اوقات فراغت خود مشغول تفریح هستند. بسته به شخصیت و اخلاقیات آدم این تفریح‌ها می‌تواند تغییر کند. ممکن است فردی تفریح را در فعالیت‌های جسمانی مانند دوچرخه سواری، اسکی در زمستان، پیاده‌روی و یا غیره بداند. ممکن است برخی کتاب خواندن را برای تفریح خود انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران زیرنویس، اما یکی از نمایان‌ترین تفریح‌های ما تماشای تلویزیون، فیلم یا سریال است. برای این مورد تنها چیزی که نیاز داریم سایت‌های دانلود فیلم دانلود زیرنویس فارسی ایران زیرنویس http://iranzirnevis.com هستند که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند.

این روزها به لطف اینترنت پرسرعت که حتی در روستاها هم وجود دارد، دیگر لازم نیست با نوارهای ویدئویی و همچنین دردسرهای تهیه آن سر و کله بزنیم. تنها چیزی که نیاز داریم دسترسی به اینترنت و یک فضای ذخیره‌سازی است. از طرفی به لطف شبکه‌های اجتماعی دیگر حتی لازم نیست به دنبال یک فیلم خوب بگردیم! فقط کافی است که یک فیلم خوب از آب در بیاید تا خبر آن در همه جا از جمله شبکه‌های اجتماعی پخش شود. سایت‌ها و صفحات متنوعی به عنوان منبع برای طرفداران دنیای سینمایی و تلویزیونی وجود دارد. از مهمترین این منابع می‌توان به بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یا همان سایت ای ام دی بی (IMDb) و سایت امتیازدهی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) اشاره کرد. این سایت‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارند. برای کاربرانی که با حوزه دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی آشنا هستند، این سایت‌ها کاملاً شناخته شده هستند و نیازی به معرفی ندارند.

شاید اگر امکان اکران فیلم‌های سینمایی خارجی وجود داشت، دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی تا به این اندازه محبوب نمی‌شدند. هر چند که در این حالت باید زمان بیشتری را برای انتشار فیلم‌های سینمایی منتظر بمانیم. فیلم‌های سینمایی با کیفیت‌های مختلفی مانند BluRay، WEB-DL، HDRip، DVDSCR، HDCAM، HDTS و غیره برای هر فیلم منتشر می‌شود. بسته به تاریخ اولین اکران، زمان انتشار این نسخه‌ها قابل تخمین است. برای مثال نسخه‌های HDCAM و HDTS که عموماً با نام کیفیت پرده‌ای شناخته می‌شوند، در حالت معمولی در همان هفته اول اکران منتشر می‌شوند. نسخه DVDSCR هم که از کیفیت بهتری نسبت به کیفیت پرده‌ای برخوردار است، معمولاً برای فیلم‌هایی منتشر می‌شود که در جشنواره‌ها اکران شده‌اند ؛ البته فیلم‌های دیگری هم با این کیفیت منتشر می‌شوند. نسخه HDRip از کیفیت قابل قبولی برخوردار است که ۴ الی ۵ هفته بعد از اکران منتشر می‌شود.

اکثریت مخاطبان سینما فیلم‌ها را با دو کیفیت دیجیتال HD و بلوری تماشا می‌کنند. نسخه دیجیتال که عموماً با نام‌های WEB-DL شناخته می‌شود، بعد از ۷ تا ۹ هفته بعد از اکران منتشر می‌شود و نسخه BluRay هم بعد از ۱۰ تا ۱۳ هفته قابل دانلود خواهد بود. البته این اعداد به صورت تقریبی و تجربی به دست آمده‌اند و ممکن است تاریخ انتشار نسخه‌های مختلف از یک فیلم با این اعداد تفاوت جزئی داشته باشد. اما در حالت عادی و برای اکثریت فیلم‌ها، نسخه‌های مختلف به ترتیب ذکر شده منتشر می‌شوند.

این روال برای آثار دنیای تلویزیونی که عموماً سریال و گاهاً فیلم‌های تلویزیونی هستند، بسیار ساده‌تر است. بعد از اینکه هر اپیزود یا هر قسمت از یک سریال در شبکه‌های خارجی پخش می‌شود، برای روز بعد با کیفیت‌های مختلف قابل دانلود خواهد بود. سریال‌ها معمولاً با کیفیت‌های WEB-DL، WEBRip و HDTV قابل دانلود هستند اما کیفیت‌های DVD و BluRay نیز با اختلاف زمانی زیاد برای سریال‌ها منتشر می‌شوند. در این میان شبکه‌هایی هم مانند نتفلیکس وجود دارند که یک روزه تمام قسمت‌های یک فصل را برای دانلود قرار می‌دهند که برای به اصطلاح سریال بازها حرکت بسیار به جایی است.

سایت‌های دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی عموماً در یک راستا فعالیت می‌کنند: ارائه خدمات بروز به کاربران. سایت‌های بسیار زیادی در این دو حوزه فعالیت می‌کنند که البته تفاوت‌هایی در میان آنها دیده می‌شود. برخی سایت‌ها علاوه بر کسب درآمد، به کاربران خود اهمیت می‌دهند و خدمات بهتری را نسبت به رقبای خود ارائه می‌کنند. یکی از این سایت‌ها که در حوزه دانلود زیرنویس فارسی فیلم، سریال و انیمیشن کار می‌کند، سایت ایران زیرنویس است. بروز بودن، ارتباط مستقیم با کاربر، سرعت بالای سایت و همچنین سرعت بالای لینک‌های دانلود مستقیم، سازگاری با تمام دستگاه‌ها از جمله موبایل و کامپیوتر، بهره گیری از یک تیم خستگی ناپذیر و پوشش تمام مطالب جدید تنها بخش کوچکی از خدمات این سایت است که آنها را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌کند.

هر کدام از ما باید قبل از اینکه به دیگران احترام بگذاریم، باید به خودمان احترام بگذاریم اما چگونه؟ با پر رنگ کردن عاملی به نام کیفیت! ما لایق بهترین‌ها هستیم و باید همه چیز را با کیفیت بالا بخواهیم. وقتی از سایتی استفاده می‌کنید که با تبلیغات زیاد شما را گیج می‌کند، بیشتر وقت‌ها در دسترس نیست، بروز نیست، به نیازهای شما توجه نمی‌کند و یا موارد دیگر، آن سایت را ترک کنید و کاربر سایتی شوید که این موارد را رعایت کند. برای مثال سایت جهان زیرنویس آرشیو مناسبی برای کاربران فراهم کرده و یک دایرکتوری قابل ملاحظه محسوب می‌شود که زیرنویس فیلم و زیرنویس سریال بیشتر کارگردان‌ها و بازیگران در آن یافت می‌شود. بسته به اینکه زیرنویس فیلم و زیرنویس انیمیشن یا زیرنویس سریال بخواهید، می‌توانید در اسرع وقت به سایت جهان زیرنویس مراجعه کنید. برای ورود به این سایت کلیک کنید.

یکی از سایت‌هایی که چندین سال است در حوزه دانلود فیلم کار می‌کند، سایت فیلم تو مووی است که خدمات آن برای کاربران رایگان است و لینک مستقیم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این سایت هم اکنون پر بازدیدترین سایت دانلود رایگان فیلم سینمایی ایران است و در طول چند سال فعالیت خود توانسته با خدمات ارزنده خود کاربران وفادار و ثابتی را به خود جذب کند. فیلم تو مووی همچنین در تولید زیرنویس فارسی هم فعال است و با استفاده از چندین تیم ترجمه برای آثاری که مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرنویس فارسی تهیه می‌کند. پس بیایم یک بار و نه برای همیشه!، سایت‌هایی که از آنها استفاده می‌کنیم را آنالیز کنیم و جای آن را به سایت‌هایی بدهیم که به نیازهای ما توجه می‌کنند.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha