• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97110804000
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار نطنز:

آماده نمایش عمومی تونل‌های زیر زمینی افوشته نطنز هستیم

آماده نمایش عمومی تونل‌های زیر زمینی افوشته نطنز هستیم

ایسنا/اصفهان شهردار نطنز گفت: آمادگی داریم تا تونل‌های زیرزمینی و تاریخی افوشته نطنز را برای بازدید عموم آزاد کنیم.

علی پیراینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمادگی آن را داریم تا هر زمان که میراث فرهنگی مجوز ورود به تونل‌های زیر زمینی افوشته نطنز را صادر آن کند، آن را آماده برای بازدید عموم کنیم.

وی افزود: زمانی که رئیس میراث فرهنگی کشور در نطنز حضور داشت، رایزنی‌هایی با وی صورت گرفت و ایشان موافقت خود را برای واگذاری تمام امور این تونل‌ها، از لایه‌برداری و لای روبی به شهرداری نطنز اعلام کرد.

شهردار نطنز گفت: چندی قبل میراث فرهنگی استان اصفهان نامه‌ای برای ما ارسال کرد که در آن گفته شده بود به علت نیاز به باستان شناسی، نمی‌توانیم این تونل را به شهرداری نطنز واگذار کنیم و این در حالی بود که شهر زیرزمینی نوش‌آباد نیز در گذشته برای بهره‌برداری و تمام امور آماده‌سازی به شهرداری آن مکان واگذار شده بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و رایزنی با میراث فرهنگی استان اصفهان، قول شفاهی واگذاری این تونل‌های زیر زمینی یا شهر زیر زمینی افوشته نطنز به شهرداری نطنز داده شده است.

پیراینده خاطرنشان کرد: برای اینکه اقدامات راه‌اندازی این تونل زیرزمینی هیجان‌انگیز زودتر انجام شود، مکاتباتی با شورای شهر نطنز انجام داده‌ایم و مبلغ یک میلیارد ریال هم بودجه برای سال جاری در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم سریعاً این کار را آغاز کنیم.

وی گفت: پیگیر آن هستیم که تا قبل از رسیدن سال جدید تفاهم‌نامه این کار با میراث فرهنگی استان اصفهان انجام شود و به زودی کار بازسازی و آماده‌سازی را آغاز کنیم.

شهردار نطنز افزود: به دلیل اینکه ورود به تونل‌های زیرزمینی افوشته نطنز، نیازمند مجوز از سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان است، تا زمان اخذ مجوز نمی‌توانیم وارد این مجموعه شگفت‌انگیز شویم و کارمان را آغاز کنیم.

به گزارش ایسنا، چندی پیش تونل‌هایی در محله تاریخی افوشته نطنز کشف شد که احتمال وجود شهر زیرزمینی و یا تونل‌های زیر زمینی را زنده کرد که بعد از تحقیقات اولیه، این احتمال به واقعیت تبدیل شد و وجود تونل‌های زیر زمینی در محله افوشته نطنز تائید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha