• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97110703727
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

حادثه خیابان شمس‌آبادی ارتباطی با پدیده فرونشست زمین ندارد

حادثه خیابان شمس‌آبادی ارتباطی با پدیده فرونشست زمین ندارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حادثه امروز نشست خیابان شمس‌آبادی به دلیل پدیده فرونشست زمین نبود و ناشی از شکست لوله آب چدن قطر ۱۰۰ است.

علی‌اکبر بنی طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص حادثه امروز فرونشست خیابان شمس آبادی، اظهار کرد: این حادثه ناشی از شکست لوله‌ای به قطر ۱۰۰ از نوع چدن داکتیل بود که بر اثر قدمت زمان که دچار فرسودگی شده بود که امروز به صورت طبیعی دچار حادثه شد.

وی با تاکید بر اینکه حادثه خیابان شمس‌آبادی هیچ ارتباطی با فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان ندارد، افزود: قدمت لوله‌های چدن داکتیل آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان حدود ۴۰ سال است، البته به این معنا نیست که لوله‌ها دچار مشکل هستند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه شکست لوله‌های آب در شبکه توزیع امری طبیعی است، تصریح کرد: یکی از بهترین لوله‌ها از لحاظ کیفیت، لوله‌های چدن داکتیل است که بر اثر تردد و بار ترافیکی بالای خودرو در خیابان شمس‌آبادی، این لوله با فشار غیرطبیعی مواجه و دچار شکستگی شد و به دنبال آن حفره‌ای ایجاد شد.

وی اظهار کرد: به دنبال حادثه امروز سریعاً واحدهای عملیاتی و واحدهای پلیس راهور نیز به دلیل ترافیک آن منطقه وارد عمل شدند، البته تعمیرات لوله چدن داکتیل مقداری زمان‌بر است و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا ساعت ۱۵ امروز تعمیر به اتمام و مسیر خیابان باز شود.

بنی طبا با بیان اینکه بار ترافیکی خیابان طبیعی است و اگر فشار غیرطبیعی بر اثر تردد ایجاد شود لوله‌های چدن دچار شکست می‌شوند، گفت: حداقل قطر شبکه‌های توزیع آب اصفهان ۱۰۰ است و شبکه‌های توزیع به‌طورمعمول در عمق یک و نیم تا دو متر از سطح زمین قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اتفاق امروز به پدیده فرونشست زمین برمی‌گردد یا خیر؟ اظهار کرد: این حادثه هیچ ارتباطی با پدیده فرونشست زمین ندارد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص حادثه خیابان میر و فرونشست این خیابان که چندی پیش رخ داد، گفت: حادثه خیابان میر مربوط به پدیده فرونشست زمین نبود و علت آن حادثه شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان است.

وی افزود: وقتی شدت بارندگی در واحد زمان بیشتر شود و آب‌های سطحی به صورت خلاف جهت وارد شبکه‌های فاضلاب شود کلکتورهای فاضلاب که دچار فرسودگی بودند با افزایش فشار شبکه و خوردگی لوله‌ها دچار حادثه می‌شوند.

بنی طبا در خصوص بازسازی شبکه‌های فاضلاب اصفهان، گفت: از سال گذشته با تخصیص ۴۶۰ میلیارد تومان از محل فاینانس خارجی عملیات بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان آغاز شده و این کار همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha