• جمعه / ۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 97110502500
  • خبرنگار : 90050

/گزارشی از سخنان امامان جمعه در سراسر کشور/

فریاد مردم ایران بر سر آمریکا تا تبدیل کاخ سفید به حسینیه ادامه دارد

فریاد مردم ایران بر سر آمریکا تا تبدیل کاخ سفید به حسینیه ادامه دارد

ایسنا/تهران توجه به دستاورهای 40 ساله انقلاب و تلاش دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن این دستاوردها، تشدید نظارت‌های دولت بر بازار و توجه بیشتر به اقشار کم‌درآمد و انتقاد از فضای مجازی از مهم‌ترین محورهای سخنان امامان جمعه در آخرین هفته دی‌ماه در استان‌ها بوده است.

احیای خداخواهی مهم‌ترین دستاورد انقلاب

امام جمعه شیراز تاکید دارد کسی که مرتکب گناه کبیره می‌شود، عادل نیست و نباید مسئولیت را به افرادی که عادل نیستند، واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه هشتم سوره‌ی مبارکه مائده، گفت: اگر می‌خواهیم با تقوا باشیم باید تلاش کنیم که در رفتار با دیگران از مرز انصاف خارج نشویم.

امام جمعه شیراز گفت: اگر کسی بخواهد عدالت را در جامعه پیاده کند، خودش باید عادل باشد، نه این‌که موردی عدالت را اجرا کند، شخصیتش باشد؛ مدیران جامعه اسلامی باید عادل باشند.

وی گفت: هیچ رئیسی نباید بگوید که هر کس که دلم خواست می‌گذارم در مناصب، وقتی افراد عادل وجود دارند باید در انتخاب افراد مراقب باشیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد که جزو گناهان کبیره محسوب می‌شود، توجه نکردن به حقوق والدین است؛ بعضی صحنه‌ها خیلی رنج آور است، باید کاری کنیم که رفتار جوانان با بزرگترها درست باشد؛ جوانگرایی یعنی هم مسئولیت بده هم مسئولیت بخواه، یکی از جوانب مسئولیت خواستن، رعایت احترام والدین است.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که کسی که دل مادرش را شکسته نمی‌تواند مدیر باشد، گفت: کسی که دل پدر و مادر را شکسته است، دل مردم را به راحتی خواهد شکست. کسی که صله رحم نکند برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کند. صله رحم سی سال عمر را اضافه می‌کند.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه قسم دروغ و شهادت دروغ، گناه کبیره است، گفت: رباخواری که دارد مانند موریانه اقتصاد کشور را می‌خورد، چه در ظاهر چه در پنهان، گناه کبیره است، اگر از این گناهان کبیره بتوانیم دور شویم شخصا عادل خواهیم شد، اگر شخصا عادل شویم، جامعه را به سمت عدالت سوق خواهیم داد.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با بیان این مطلب که در آستانه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را خداگرایی و خداخواهی و دین‌خواهی و رواج آن در دنیا دانست و گفت: انقلاب اسلامی زمانی در جهان واقع شد که تمدن حاکم بلامنازع عالم، لیبرال دموکراسی بود،‌ تمدنی که بر پایه قهر با خدا ایجاد شده است.

دژکام گفت: حرکت اروپا بعد از رنسانس از قهر کردن با خدا شروع شد، آنان با کلیسا قهر کردند و رسیدند به اینجا که می‌بینید؛ آنوقت حرف و اندیشه خود را تسری دادند حتی در ایران.

امام جمعه شیراز گفت: ملت ایران با حرکت خود نشان داد که دوره خداخواهی و دین خواهی نه تنها تمام نشده بلکه امروز هم به امید دوره‌ای در حال تلاش و نبرد هستیم به امید روزی که پرچم خداخواهی و حکومت عدل مهدوی در سراسر جهان برپا شود.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه آمریکا از این حرکت دینخواهی و خداخواهی هراس دارد، گفت: اگر نترسیده بود نمی‌گفت تحریم همه جانبه می‌کنیم، ترامپ بدبخت ترسیده است، خیال می‌کند قیافه می‌گیرد و قلدری می‌کند، از ملت ایران ترسیده، اما فریاد بلند مردم ایران که مبارزه با استکبار را در یک شعار خلاصه کرده همچنان تا تبدیل کاخ سفید به حسینیه ادامه دارد.

دژکام همچنین بر لزوم پاسداشت و احترام ایام فاطمیه را متذکر شد و تاکید کرد که برپایی جشن چهل سالگی انقلاب نباید در قالبی انجام شود که تناسبی با ایام فاطمیه نداشته باشد.

امام جمعه موقت ورامین: ملت ایران اگر اهل سازش و تسلیم بود، در ۴۰ سال گذشته تسلیم می‌شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نمازجمعه ورامین طی سخنانی گفت: امروز دشمن به شدت به جنگ روانی روی آورده است، تا با جوسازی، تخریب، دروغ و شایعه جوانان و مردم را از امید به آینده مایوس سازد، توهین، تطهیر رژیم منحوس پهلوی و منافقین کوردل و دوست جلوه دادن خائنان به ملت در دستور کار دست اندرکاران جنگ روانی قرار دارد.

وی با بیان این که برخی خبرها حاکی است، که آمریکا بودجه جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی را از ۲۰۰ میلیون دلار به ۴۵۰ میلیون دلار افزایش داده است، گفت: نتیجه این افرایش بودجه را در فضای مجازی و حملات وحشیانه علیه اعتقادات، تخریب جایگاه ها به ویژه جایگاه ولایت فقیه و بی اعتماد کردن مردم به نظام و انقلاب مشاهده می کنیم.

محمودی ادامه داد: البته ملت ایران نشان داده است، فریب عمرو عاص‌های ماهواره‌ای و ابوموسی اشعری‌های زمان را نخواهند خورد و نشانه آن حضور ملت ایران در صحنه های انقلاب است و ان شاءالله اوج این حضور را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و چهل سالگی انقلاب اسلامی خواهیم دید، اما آن چه مایه نگرانی و گله مندی است، برخی اظهار نظرهای ناصواب است.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی وظیفه تمام فوا تعریف شده و جایگاه ها مشخص است و اگر بنا است، قانونی تصویب، تحلیل و یا تبیین  شود، جایگاه آن در مجلس و سپس شورای نگهبان است و اگر اختلافی بین آن ها بود، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا در حوزه‌های فرهنگی نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در این جایگاه‌ها می‌توان مناظره و گفتگو کرد ولی وقتی قانونی تصویب و ابلاغ شد، باید توسط دولت و رییس جمهور اجرا شود، در این مواقع کسی از قوه مجریه انتظار سخنرانی و تحلیل ندارد، توقع اجرای قوانین است.

خطیب جمعه ورامین گفت: چرا برخی مسئولان اجرایی با طرح مباحث فرعی در تریبون ها فرافکنی می کنند، بهتر است، رییس جمهور به میان مردم برود و مشکل اصلی آنها را بپرسد، سامان دهی فضای مجازی وظیفه کیست، کدام دولت با تدبیر این گونه فضای مجازی را باز می‌گذارد، مردم و نظام از دولت انتظار اجرای مصوبات را دارند، نه سخنرانی.

وی افزود: ما نگرانیم، که بی توجهی به اصول و مبانی فقهی و اسلامی و عدم اجرای احکام الهی مصداق ناسپاسی و ناشکری نظام اسلامی باشد، آقایان مسئول، ۲۵۰ هزار شهید برای چه خون دادند، در وصایای شهدا پیروی از ولایت فقیه مورد تاکید قرار داده است، اما امروز برخی دولتمردان سعی دارند، توپ را در زمین رهبری بیاندازند، در حالی که قانون وظایف را مشخص کرده است، باید افرادی که زمانی که از مردم رای می گرفتند، وعده دادند، حال پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت ورامین به بی توجهی به نظر رهبری در امضای برخی کنوانسیون ها و قراردادها اشاره کرد و گفت: در برجام آن شد، که شد، اما امروز نیز بحث های جدید مطرح است و برخی ها فضاسازی می کنند، تا دوباره رهبری را وارد این ماجراها کنند، من با صراحت اعلام می کنم، ملت ایران اگر اهل سازش و تسلیم بود، در ۴۰ سال گذشته تسلیم می شد و این همه شهید نمی داد و سختی نمی کشید، ملت ایران برای استقلال، عزت و انقلاب خود تمام سختی ها را به جان خریده است و خواهد خرید.

قدردانی امام جمعه از مردم و نیروی انتظامی در واکنش به خبر آزار و اذیت دختران جوان در پارک ائل گلی تبریز

امام جمعه تبریز با بیان این که هدف اسکتبار جهانی و نظام سلطه، حذف محور مقاومت در منطقه است، گفت: دشمنان تا کنون نتوانسته‌اند به این خواسته‌شان برسند و بعدها هم نخواهند توانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در تریبون نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری نشست ضدایرانی در ورشو لهستان، اظهار کرد: این نشست با شعار "صلح و ثبات در خاورمیانه" برگزار می‌شود که از همان ابتدا با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله روسیه مواجه شد.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه ایران، برگزاری این نشست را حرکتی ضدایرانی و از پیش شکست خورده اعلام کرد و سفیر روسیه نیز آن را اقدامی غیر سازنده برای امنیت منطقه ذکر کرد.

وی اضافه کرد: یکی از دیپلمات‌های آمریکا اعلام کرد که هدف این نشست ضدایرانی نیست و جلسه‌ای در خصوص یمن و اقدامات موشکی است، اما صحبت‌هایی نیز در خصوص ضرورت اقدام علیه برنامه‌های موشکی و ادعاهای آمریکا و صهیونیسم در خصوص حزب الله می‌شود.

آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از مردم آذربایجان و نیروی انتظامی در واکنش به خبر مورد آزار و اذیت قرار گرفتن دختران جوان در پارک ائل گلی تبریز، اظهار کرد: چرا باید سایر افراد هچون نیروهای ارزشی و مومنان در مراکز تفریحی و پارک‌ها حضور نداشته باشند، این اقدام، یکی از راه‌های مقابله با ناهنجاری‌ها و پیشگیری از سوء استفاده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن روز جهانی کمک به جزامیان و ضمن قدردانی از پرستاران و کسانی که به این بیماران رسیدگی می‌کنند و با گرامیداشت یاد دکتر مبین، پدر جزامیان ایران، تاکید کرد: افرادی که بضاعت کافی، وضع مالی خوب و نذری دارند، کمک به این افراد و نیازمندان را نیز فراموش نکنند، در مراجعه اخیرم به آسایشگاه جزامیان تبریز با صحنه‌های دلخراشی روبه‌رو شده‌ام، مثلا بیماری بود که از قبل از پیروزی انقلاب در آسایشگاه بود.

آل هاشم با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای صرف هزینه‌های گزاف مجالس ختم سایر هزینه‌ها در امور خیریه، اضافه کرد: هزینه‌های گزاف این مجالس می‌تواند صرف کمک به جزامیان، آزادی زندانیان، صندوق مستمندان، کمیته امداد و سایر موسسه‌های خیریه باشد.

انتقاد علم‌الهدی از نحوه فیلترینگ فضای مجازی و مدیریت برخی مسئولان

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که آمریکا با تمام شیطنت‌ها نمی‌تواند به اهداف خود برسد، گفت: مشکل اصلی ما این است که در داخل ممکلت سوء مدیریت مسئولان به کمک آمریکا رفته است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تسلیت دهه فاطمیه، اظهار کرد: دشمن به خط آخر رسیده و اگر بیش‌تر از این ادامه پیدا کند، امریکا دچار فروپاشی می‌شود و دیگر ایالات محتده امریکا وجود نخواهد داشت. هم‌چون شوروی که دچار فروپاشی شد، این نقطه فروپاشی امریکاست و به خط آخر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امریکا همه شیطنت‌ها، ابلیس‌گری‌ها و نابه‌کاری‌ها را برای حفظ موجودیت خود به کار می‌برد تا ما را براندازی کند. ما به همان نقطه‌ای رسیدیم که باید راهبردمان مقاومت حضرت زهرا(س) باشد.  تا هرکجا حضرت فاطمه زهرا(س) ایستاد ما هم باید بایستیم.

علم‌الهدی در ادامه گفت: جریانی امنیتی به کار افتاده است و می‌گوید که گوشت کیلویی 27 هزار تومان به مشهد وارد می‌شود و با همه هزینه‌ها باید کیلویی 35 هزار تومان به دست مردم برسد. حال مردم باید گوشت 75 هزار تومانی بگیرند و برای یک گوشت ارزان در صف‌های طولانی بایستند. این چه نوع مدیریتی است؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد سفره دین را از زیر پای ما جمع کند؛ بعد شما می‌گویید چادر آنقدر مهم نیست و هر کسی که می‌خواهد با چادر بیاید و هر کسی که نمی‌خواهد بدون چادر بیاید. آیا چادر مهم نیست؟ در تمام مذاهب اسلامی فرقه‌ای پیدا نمی‌شود که بگوید حجاب واجب شرعی نیست. حجاب واجب شرعی است و بی‌حجابی حرام شرعی است و تظاهر به بی‌حجابی تظاهر به حرام و تظاهر به منکر است. هر کسی که می‌خواهد چادر سرش نکند؟ یعنی ما شهید دادیم و پای این انقلاب ایستاده‌ایم که منکر شرعی در کشور ما آزاد باشد؟ آیا این حرفی است که شما آقای مسئول بگویید؟ 

وی با اشاره به این‌که «امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داد همه را در آورده است»، عنوان کرد: این فضای مجازی حتی فریاد خانواده‌های لامذهب و لائیک را نیز درآورده است. حتی خانواده‌ای که دین ندارد و انقلاب را نمی‌شناسد می‌گوید امنیت ناموس از من گرفته شده است و دختر من به هیچ وجه در یک امنیت، عفت و عصمت نیست. ولو بی‌دین است، اما ناموس و عفت و عصمت خانوادگی خود را می‌خواهد.

علم‌الهدی ادامه داد: در این شرایط شما می‌گویید ما همان مقدار را فیلتر کردیم پشیمان شدیم. حتماً باید پشیمان باشید، چراکه درست فیلتر نکردید. کاری که کردید درست نبود چون عقیده نداشتید. اگر می‌خواستید درست انجام دهید اول شبکه‌های اجتماعی را تقویت می‌کردید و بعد شبکه‌های خارجی را فیلتر می‌کردید.

وی افزود: شما پهنه باند 500 را به شبکه خارجی فاسد و مفسد دادید و پهنه باند 35 را به شبکه داخلی دادید و بعد فیلتر کردید. مشخص است این فیلتر اثر معکوس دارد. چراکه نیازهای مردم با این شبکه داخلی حل نمی‌شود.   

نعیم‌آبادی: 22 بهمن کاری کنیم که آمریکا برای همیشه از فضولی کردن پشیمان شود

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این‌که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از راه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به این نظام و انقلاب را دارند، عنوان کرد: در شرایطی که استکبار از راه سفره می‌خواهد به ما ضربه بزند باید با تمسک به اهل‌بیت (ع)، زمینه تنظیم بازار را فراهم‌سازیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر، افزود: در روز 12 بهمن و آغاز دهه فجر امسال باید آنچنان در مراسم گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب حضور قوی، پرشور و چشمگیری داشته باشیم که آمریکا برای همیشه از فضولی کردن پشیمان شود.

نعیم‌آبادی در ادامه با بیان این مطلب که در شهر بندرعباس روزانه 40 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود اما مردم برای یک لیتر بنزین صف می‌کشند؛ افزود: چرا این افراد با آبروی نظام بازی می‌کنند، نظام مفت به دست نیامده که به برخی این‌گونه آبروی آن را می‌برند؟

امام‌جمعه بندرعباس هم چنین خاطرنشان کرد: چرا برخی افراد یکدیگر را تخریب و به هم اهانت می‌کنند، در آموزه‌های دینی و رفتار ائمه اطهار (ع) این‌گونه رفتارها مشاهده نشده و ما نیز باید با تمسک به سیره ائمه اطهار(ع) به خودسازی بپردازیم.

نعیم‌آبادی به اشاره به برگزاری نشستش با خبرنگاران، عنوان کرد: خبرنگاران در این نشست، دو مطلب عنوان کردند. نخست این‌که برخی از مسئولان زودرنج هستند و نقد را نمی‌پذیرند و اگر ما مسئولی را نقد کنیم ارتباط خود را با رسانه مربوطه قطع می‌کنند و ما را از جلسات بعدی مطلع نمی‌کنند. مسئولان بدانند که جلوگیری از انتقاد، شایسته نیست و کسی حق ندارد به دلیل انتقاد، با رسانه‌ها قطع ارتباط کند .

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی راهکارهای معارف صحیفه سجادیه و اجلاس مساجد در بندرعباس، تصریح کرد: تعدادی از اندیشمندان از کشورهای مختلف دنیا در این نشست حضور داشتند و همه بر این اصل معتقد بودند که اگر بخواهیم اصلاحات موردنیاز انجام شود باید مساجد اصلاح شود چراکه مساجد اصل هستند. ازاین‌رو باید تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم، مساجد را تقسیم نکنیم.

امام‌جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه مسجد راست و چپ نداریم، گفت:  مسجد، کانون فهم اسلام است و به فرموده امام راحل؛مسجد سنگر است و سنگر از آن‌همه مردم است. هم‌چنین ائمه جماعات نیز تنها به اقامه نماز در مسجد اکتفا نکنند و زمان مناسبی را برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در نظر بگیرند.

نعیم‌آبادی در پایان گفت: مساجد تنها برای ادای فریضه الهی نماز نیستند بلکه باید کانون هدایت، تبلیغ دین و تفسیر باشد.

امام جمعه قم: تلاش‌های زیادی برای تطهیر رژیم طاغوت انجام می‌شود

امام جمعه موقت قم گفت: همه باید در برابر اسناد بین المللی از جمله FATF و پالرمو موضع شجاعانه و هوشمندانه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با گرامیداشت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: بیش از 130 آیه در قرآن کریم درباره حضرت فاطمه وجود دارد و یا به شان این بانوی بزرگ تطبیق داده شده که در آن مقام عصمت و طهارت و علم و دانش او را تبیین می کند.

امام جمعه موقت قم افزود: همچنین بیش از 100 صفت و ویژگی درباره این بانو از شیعه و سنی نقل شده و بیش از 500 حدیث و گزارش نیز مناقب و منزلت ایشان را مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه به سیره و سبک زندگی ایشان در ابعاد فردی و اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد.

اعرافی در بخش دیگر با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:ملت ایران سهامداران واقعی و اصلی انقلاب اسلامی هستند که با شجاعت خود در بسیاری از صحنه ها حضوری موثر و انقلابی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی به سر می‌بریم که تلاش‌های زیادی برای تطهیر رژیم طاغوتی انجام می‌شود. با مقایسه‌ای ساده میان دستاوردهای انقلاب و شرایط قبل از انقلاب می‌توان شاخص‌های مهمی چون استقلال و آزادی و امنیت را جزئی از دستاوردهای انقلاب برشمرد.

اعرافی افزود: اقتدار ایران اسلامی و انقلاب در 22 بهمن تجلی بیشتری پیدا می کند و حضور مردم همه توطئه‌های مستکبران جهان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی متذکر شد: چند ماه است اروپائیان وعده‌های واهی می‌دهند و وعده‌ها را به تاخیر می‌اندازند، صبر ملت انقلابی و مسئولان حدی دارد، باید به توان خودمان برگردیم و با نیروی اسلامی و ارزش‌های الهی و نیروی درون زای ملت مسیر موفقیت را بپیمائیم.

وی با اشاره به زنجیره‌های خیانت آمریکایی‌ها یادآور شد: آمریکا امروز در ونزوئلا دخالت غیرقانونی کرد و در برابر دولت قانونی ایستاد و علیه ایران نیز تحریم‌های جدید به وجود آورد. آنها می‌خواهند در لهستان کنفرانسی علیه ایران راه بیاندازند، از طرفی خبرنگار پرس تی وی را در آمریکا بدون رعایت قانون دستگیر کردند.

اعرافی گفت: ما با مذاکره با آمریکا به جایی نمی‌رسیم و به فضل الهی در برابر آنها خواهیم ایستاد.

امام جمعه رشت: پافشاری برخی از مسئولان بر قانون ظالمانه «CFT» مایه تعجب است

امام جمعه رشت، پافشاری برخی از مسئولان بر «CFT» را مایه تعجب دانست و خاطرنشان کرد: مسئله برجام غیر قابل اعتماد بودن غرب را برای ما آشکار کرد، اما با وجود ظالمانه بودن قانون «CFT» برخی همچنان دنبال اجرای آن در کشور هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این‌که مسئولان باید ایستادگی و مقاومت بر سر آرمان‌های انقلاب را از مردم یاد بگیرند، افزود: جمهوری اسلامی با محور قرار دادن استقلال و قطع وابستگی از بیگانگان پیشرفت همه جانبه در عرصه های علمی و فناوری، نظامی و سیاسی داشته و در طول چهل سال گذشته با وجود همه فرازها و نشیب ها انتخابات های متعددی با حضور چشمگیر مردم برگزار کرده که نشان دهنده مردمی بودن آن است.

این کارشناس دینی با بیان این‌که 11 میلیون نفر در اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کردند، ادامه داد: این مشارکت در دنیا بی نظیر بود؛ اگرچه انتخاب بنی صدر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، اما مردم همواره با پیروی از معمار کبیر انقلاب از گردنه های سخت و صعب اوایل انقلاب به سلامت گذشتند و از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه رشت با اشاره به جریان اتحاد کمونیست ها در بهمن ماه سال 60، یادآور شد: منافقین نزد مردم ایران منفورترین هستند و مردم خودشان جواب منافقین را دادند.

وی قدرت پوشالی استکبار جهانی در راس آن آمریکا و اسرائیل غاصب را رو به افول دانست و تصریح کرد: امروز ایران الگوی ملت های جهان است و ابرقدرت ها دیگر نمی توانند برای کشورها تعیین تکلیف کنند. با وجود هشدار مقام معظم رهبری نسبت به وقوع فتنه احتمالی در سال 98، متاسفانه برخی از سیاسیون خط قرمز ولایت را نادیده می گیرند و به تجزیه و تحلیل فرمایشات رهبری می پردازند.

فلاحتی با بیان این‌که نظام اسلامی به پشتوانه مردم ابرقدرت ها را مچاله می کند، متذکر شد: جمهوری اسلامی الهام بخش ملت های آزاده و مستضعف جهان است و جنبش های آزادی خواهانه در جهان براساس ایدئولوژی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فراگیری علوم شناختی به عنوان علم روز، تاکید کرد: اگر از علم روز عقب بمانیم، نمی توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

امام جمعه موقت خرم‎آباد: برخورد قاطع با متخلفان باید سرلوحه کار مسئولان باشد

امام جمعه موقت خرم‎آباد گفت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دستاورد انقلاب است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدلطف الله حیات الغیب در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: جهان هنوز وجود حضرت زهرا را نشناخته است و باید دانشمندان و بهترین اساتید در باب معرفت حضرت زهرا پژوهش کنند.

وی تصریح کرد: امید می‎رود در مسیر اهل بیت(ع) بتوانیم قدم‎های مثبتی را برداریم.

امام جمعه موقت خرم‎آباد با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نخستین دستاورد انقلاب، استقلال و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

حیات الغیب اضافه کرد: ارتقای جایگاه ایران در جهان و رشد بیداری اسلامی در جهان از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

وی با بیان این‌که محرومیت‎زدایی دستاورد دیگر انقلاب است، بیان کرد: رشد و گسترش معنویت، مبارزه با عوامل فساد، ایستادگی در برابر قدرت طلبان و ستمگران، رشد علمی و ... از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت خرم‎آباد با اشاره به حل مشکلات معیشتی مردم، افزود: حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه اولویت نخست مسئولان باید باشد.

حیات الغیب ادامه داد: برخورد قاطع با متخلفان باید سرلوحه کار مسئولان باشد.

امام جمعه موقت ساری: دستاوردهای نظام به صورت منطقی برای مردم بیان شود

امام جمعه موقت ساری تاکید کرد: دستاوردهای نظام به صورت منطقی به مردم بیان شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌ های نماز جمعه سیاسی عبادی مصلی ساری، با اشاره به حماسه 6 بهمن سال 1360 در شهرستان آمل از این حماسه به عنوان نقطه عطفی یاد و اظهار کرد: دشمن تصور کرده بود اگر مراکز سپاه و بسیج به آنها بپیوندد می‌توانند مازندران را به چنگ در آورده و کنترل همه چیز را در دست بگیرند اما مردم آمل با درایت خود این توطئه را خنثی کردند.

وی گفت: ملت ایران با اقتدار در 40 سالگی شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهد و از 23 بهمن امسال دوره دوم چهل سالگی را با همان صلابت قبل آغاز می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به 40 سالگی انقلاب گفت: با همه دشمنی‌های استکبار جهانی انقلاب اسلامی با اقتدار به چهل سالگی رسید و چهل سال ایثار، شهادت، استقامت و استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را به دست بگیرد.

یوسف ‌پور ادامه داد: وظیفه مسئولان، رسانه‌ها و مردم این است از ولایت فقیه و خون شهیدان دفاع کنند و  دولت نیز باید به مردم که با تمام مشکلات پای نظام ایستاده‌اند خدمت‌ رسانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها دستاوردهای نظام را در تمام حوزه‌ها به صورت منطقی بیان کنند و به نقدها و آسیب‌ها با رعایت وحدت اجتماعی بپردازند و با وجود مشکلات زیاد نقد ها باید بدون آسیب بیان شود.

امام‌جمعه موقت قزوین: باید پشت دست خود را برای انتخاب بنی‌صدر داغ می‌کردیم

امام‌جمعه موقت قزوین ضمن اشاره به این موضوع که آمریکا در ۴۰ سال گذشته ما را تحریم کرده و این تحریم‌های اخیر به خاطر بی‌کفایتی برخی است، بیان کرد: ملت ایران باوجود تحریم، به صنعت‌های موشک، نانو، زیردریایی و انرژی هسته‌ای دست‌یافته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی قابل امام‌جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: همه ما باید جشن ورود به بهمن‌ماه را بزرگ بشماریم چراکه انقلاب به چهل‌سالگی خود رسیده است.

وی با اشاره به این‌که در بهمن سال ۵۸ طی انتخابات بنی‌صدر را انتخاب کردیم، افزود: متأسفانه در برخی موارد در انتخاب‌های خود دقت لازم را نداریم درحالی‌که باید پشت دست خود را برای انتخاب بنی‌صدر و امثالهم داغ می‌کردیم چراکه او با پیوستن به گروهک منافقین، به امریکا بیش از ایران خدمت کرد.

امام‌جمعه موقت قزوین بابیان اینکه انقلاب اسلامی به ما هویت داده است، خاطرنشان کرد: ازنظر رشد علمی ایران رتبه یازدهم دنیا را دارد درحالی‌که درگذشته و در رژیم پهلوی دنیا ایرانیان را افراد متمدنی نمی‌شناختند.

قابل با اشاره به گروهی از مردم که غرق در مادیات و زندگی دنیایی هستند، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند چون آن‌ها غرق در مادیات هستند پروردگار علاقه بیشتری به آن‌ها دارد درحالی‌که این مادیات تنها یک بازیچه کودکانه هستند.

وی بیان کرد: خداوند اهل توحید را بالاتر از آن می‌داند که آن‌ها را سرگرم مسائل مادی کند و در نظر دارد تا بندگان ویژه‌اش با او صحبت کنند.

امام جمعه زنجان: مردم، در 40 سال انقلاب صبوری کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را مردم دانست و گفت: مردم سرمایه برای نظام یک سرمایه عظیم محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: ملت ایران برای عزت و بالندگی نظام جمهوری اسلامی جوانان خود را در عرصه‌های مختلف فدا کرده‌اند و امروز صلابت و اقتدار نظام نتیجه خون‌های سرخ  شهدا است.

وی افزود: پس پیروزی انقلاب اسلامی نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجم بهمن‌ماه سال ۵۸ برگزار شد، امام خمینی(ره) در امر برگزاری انتخابات جدیت خاصی داشتند زیرا قصد این بود با این انتخابات نظام هرچه زودتر در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

خاتمی تصریح کرد: در تقویم کشور روز ششم بهمن سال 56 و 60 جزو روزهای پرافتخار برای کشور بشمار می‌آید. در سال 60 منافقین درصدد ایجاد منطقه‌ای آزاد و امن برای خود در کشور بودند در نتیجه در جنگل‌های مازندران به کمین نشسته تا در زمانی مناسب نقشه خودشان را اجرایی کنند آنان در شب ششم بهمن شبانه به مردم آمل حمله ور شد و مرتکب جنایات شدند، اما مردم آمل با دیدن این صحنه‌ها، سنگرهایی را در برابر ضد منافقین ایجاد کرده و حملات آنان را سرکوب کردند.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی هر زمان شاهد حضور گسترده و متحد مردم بوده‌ایم در مقابل شکست متوجه دشمنان نظام بوده ‌است؛ پس امروز بیش از دیروز باید اتحاد و وحدت خود را به نمایش بگذاریم تا دشمن بار دیگر شکست را بپذیرد.

امام جمعه زنجان رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را مردم دانست و گفت: مردم سرمایه برای نظام یک سرمایه عظیم محسوب می‌شوند زیرا برای استقرار نظم اسلامی هزینه‌های بسیاری داده‌اند و امروز خانه هریک از شهدای یک سنگ برای نظام است که باید از آن حراست کرد.

وی یادآورشد: جمهوری اسلامی جدا از ملت نیست زیرا مردم ایران در همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که در طول چهل سال حادث شده صبوری پیشه کرده‌اند اما در این میان وجود تبعیض و غارت از بیت المال و رعایت نکردن قانون و مقررات مردم را آزار می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد: ۹۰ درصد خدمات در چهارمحال و بختیاری بعد از پیروزی انقلاب بوده است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آمارها ۹۰ درصد خدمات در چهارمحال و بختیاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و ارائه دستاوردهای انقلاب در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی موجب زنده شدن امید در دل مردم می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام پنجم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به ایستادگی مردم ولایت مدار در برابر فتنه‌های دشمنان بس از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: فتنه‌های دشمن هنوز به پایان نرسیده است و ما باید همیشه با هوشیاری و بیداری این فتنه‌ها را خنثی کرده، همان‌طور که طی این ۴۰ سال دشمنان نتوانستند با جنگ نظامی، تحریم، جنگ اقتصادی، هجمه فرهنگی و جنگ نرم به هدف شوم خود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: انجام  برخی از گناهان ناخواسته، اثر وضعی بر زندگی دارد و لازم است که مراقبت در انجام کارها و خواسته‌ها صورت بگیرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: اثر وضعی مال شبهه‌دار و گناهان کوچک در زندگی موجب عدم استجابت دعا خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: انسان همواره ملزم به مراقبت از خود در سختی‌های تمام عرصه‌های مختلف سخت زندگی است تا بتواند ظرفیت ایمانی و جهادی خود نشان دهد و مورد قبول درگاه پروردگار قرار گیرد.

نکونام خاطرنشان کرد: مسئله توبه‌پذیری امری بسیار مهم است و لازم است زندگی به گونه‌ای باشد که توبه‌های ما مورد پذیرش و عنایت پروردگار قرار گیرد.

وی بیان کرد: حادثه تاریخی ششم بهمن در شهر آمل، همیشه در اذهان مردم زنده است زیرا دشمن قصد داشت در جنگل‌های آمل سنگر بسازد و با تسخیر شهر آمل به سمت تهران حرکت کند و مانع برگزاری چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شود که مردم با بصیرت شهر آمل، تمام شهر را سنگر بستند و مانع رسیدن دشمنان به هدف شوم‌شان شدند و از آن پس این شهر به شهر هزاران سنگر معروف شد.

امام‌جمعه ایلام: مردم با شرکت در جشن‌های 40 سالگی انقلاب دشمنان را ناامید خواهند کرد

امام جمعه ایلام گفت: مردم با شرکت گسترده در جشن‌های 40 سالگی انقلاب تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و آنان را ناامیدتر از گذشته خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 مرهون رهبری امام راحل و تبعیت مردم از ایشان بود که حقیقتاً انفجار نور بود که حکومت ناب محمدی و بر اساس ولایت‌فقیه را به مردم جهان معرفی کرد.

وی با بیان این‌که برخی معتقد بودند که قرن 21 اوج بی‌دینی و شخصی شدن دین  خواهد بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که ثابت کرد می‌تواند با ایستادگی استکبار را به زانو درآورد.

امام جمعه‌ی ایلام ادامه داد: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب یکی از 15 کشور قدرتمند دنیا در زمینه‌های مختلف است و مسیر تعالی خود را به خوبی طی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر این‌که به اذعان حتی دشمنان، ایران کشور اول منطقه است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسخه‌ی اقتصاد مقاومتی را قبل از تحریم‌ها در اختیار مسئولان اجرایی گذاشتند که اجرای آن به‌طور دقیق اقتصاد کشور را مصونیت خواهد بخشید.

طباطبایی‌نژاد: مردم بعد از 40 سال ایستادگی خم به ابرو نیاوردند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان قصد دارند بعد از 40 سال ایستادگی ما را نابود کنند در حالی که با همه مشکلات، مردم خم به ابرو نیاوردند و انقلاب را به اینجا رساندند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت موسی(ع) یکی از اصحاب خود را در حال سجده طولانی می‌بیند به گونه‌ای که به او می‌فرماید اگر از عهده من برمی‌آمد حتما خواسته تو را اجابت می کردم.

وی افزود: خداوند به موسی وحی کرد حتی اگر در سجده‌اش گردنش هم بشکند او را به خواسته‌اش نمی‌رسانم زیرا کارهایی که من دوست دارم انجام نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که کسانی که گناه می‌کنند دعاهایشان به سختی و یا اصلا مستجاب نمی‌شود، گفت: خداوند به بندگانش لطف بسیاری دارد که دشمنان را به آنها معرفی کرده و بدون شک یکی از این دشمنان شیطان است که به روش‌های گوناگون قصد دارد انسان را به گناه و معصیت بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم با اشاره به این‌که در ماه بهمن قرار داریم و این ماه شورانگیزی است، خاطرنشان کرد: ماه بهمن پر از شور و عشق است، زیرا امام خمینی(ره) در این ماه به کشور برگشت.

طباطبایی نژاد با بیان این‌که در 7 بهمن ماه 57، بختیار اعلام کرد اجازه نمی‌دهد امام وارد کشور شود، افزود: بالاخره شور، هیجان و شعارهای مردم منجر شد تا بختیار فرار کند و امام در 12 بهمن به کشور وارد شوند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند را شاکریم که بعد از 40 سال مردم در مقابل دشمنان انقلاب ایستادند و حتی در زمان انقلاب دیدیم که خداوند هم کمک‌مان کرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه گروه‌های مختلف در اوایل انقلاب قصد کودتا داشتند و یکی از این گروه ها گروه"نیما" یا به اصطلاح نیروی یگانه ملت ایران بود، افزود: این گروه شامل 18 نفر بودند که خداوند به گونه‌ای راهنمایی‌مان کرد که هر 18 نفر را در یک منزل توانستیم دستگیر کنیم.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه مردم توانستند در تمام سختی‌ها رشد کنند و انقلاب را به اینجا رساندند گفت: مسلما بعد از هر سختی آسانی است زیرا خود سختی و تحریم دشمنان نیز رشد است.

امام جمعه موقت سمنان: دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی امروز در آستانه چهلمین سالروز پیروزی خود به بسیاری از اهداف خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان اظهار کرد: در این چهل سال اقدامات گسترده‌ای برای رشد و توسعه کشور انجام شده است که باید برای مردم تبیین شود.

امام جمعه موقت سمنان از"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"به عنوان محوری ترین شعار انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این شعار امروز در کشور ما محقق شده است.

امام جمعه موقت سمنان با اذعان به این‌که سرعت رشد و پیشرفت ما 11 برابر دیگر کشورهاست، افزود: مردم در این 40 سال با عمل به فرامین رهبری انقلاب چه در زمان امام راحل و چه در دوره رهبری معظم انقلاب یاریگر و حامی آن بودند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان این‌که این انقلاب آرمان‌های بزرگی داشته ادامه داد: انقلاب ما در سال 57 برای آب و برق و گاز و ... نبود.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بزرگ است، افزود: این نظام با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از هیچ قدرتی در دنیا ترس و واهمه‌ای ندارد.

عبدوس به قدرت دفاعی بالای کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هر تهدیدی را با قدرت بالای موشکی خود پاسخ می‌دهد.

امام جمعه ارومیه: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کنترل فضای مجازی کشور لازم است

امام جمعه ارومیه گفت: در راهپیمایی ٢٢بهمن امسال باحضور پرشور خود، استکبار جهانی را منزوی تر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با تقدیر از بزرگداشت سالروز قیام مسلحانه دوم بهمن درارومیه تصریح کرد: دوم بهمن نماد استکبار ستیزی ملت آذربایجان با رهبری علما به ویژه مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حجت الاسلام حسنی با محوریت مسجداعظم ارومیه بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به این‌که دشمن باصراحت اعلام کرده بود انقلاب چهل سالگی خود را نخواهد دید خاطرنشان کرد: ‌با برگزاری باشکوه جشن های انقلاب به همه اثبات خواهیم کرد که ملت ایران نه تنها از انقلاب سیر نشده‌اند بلکه علاقه‌شان برای حفظ انقلاب بیشتر شد است.

قریشی با اشاره به این‌که پیشرفت علمی در کشور نباید متوقف شود اظهارکرد: مراکز علمی و پژوهشی باید با سرعت راه خود را ادامه داده و اقتدار علمی کشور را به دنیا ثابت کنند، چرا که اقتدار علمی لازمه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ارومیه درخصوص فیلترینگ فضای مجازی نیز گفت:  ‌نباید بگذاریم افکار نوجوانان وجوانان با استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز مسموم شود، بنابراین راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کنترل فضای مجازی کشور لازم است.

امام جمعه اردبیل: ترامپ با ارسال پیغام‌ها به دنبال مذاکره با ایران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ با ناکامی از فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران با فرستادن پیغام‌های متعدد درصدد مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: هنر انقلاب ما در این 40 سال این بوده که اقتدار بین‌المللی کشورمان به حدی بالا رفته است که در کنار تحمل فشارها و تحریم‌های متعدد این کشور امروز جایگاه خود را بازیافته و به قدرت و صلابت واقعی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در این 40 سال در تمام حیله‌ها و نیرنگ‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده به طوری که امروز آثار این شکست را در سوریه، عراق و حتی یمن می‌بینیم که در همه این میادین اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به رخ کشیده شده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا با تحریم هیچ وقت نمی‌تواند ایرانیان را به رکوع ببرد و یا بخواهد آنها را از اصول خود تنازل دهد.

عاملی بیان کرد: ترامپ در ماه‌های اخیر با فشار حداکثری به سراغ ما آمده است تا با بستن تمام روزنه‌ها کشورمان را فلج کند اما ارزیابی خود آنها نشان می‌دهد در آخرین ترکش خود نیز ناکام ماندند.

وی به رشد علمی کشورمان در اوج تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: تحریم‌ها سکوی پرتاب برای توسعه علوم و فنون و صنایع استراتژیک ایران شده به طوری که رشد علمی ایران در این شرایط سخت بیش از 20 درصد بوده که با تکیه بر دانشمندان جوان خود رتبه اول علمی منطقه و هفدهم جهان را داریم.

امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ که با مشورت کور منافقان، عربستان و اسراییل فشار حداکثری را علیه ما تدارک دیده با ناکامی کامل دنبال مذاکره با ایران است تا منطقه را مدیریت کند.

امام جمعه کرج: نامه برخی وزرا درباره FATF به رهبری باورنکردنی و تلخ بود

خطیب جمعه کرج با انتقاد از نحوه فعالیت برخی مسئولان در فضای مجازی گفت: برخی صحنه دیپلماسی کشور را در حد فضای مجازی و توییتر پایین آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه پنجم بهمن ماه کرج با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این چهل سال نه تنها از حرکت باز نمانده بلکه با قدرت در مسیر تحقق آرمان‌ها حرکت کرده است؛ این پیشرفت‌ها حاصل روحیه انقلابی و مدیریت جهادی بوده است.

حسینی همدانی افزود: بر همین اساس دشمان قسم خورده انقلاب سعی دارند روحیه جهادی را از مردم و مسئولان بگیرند، تفکر انقلابی برای اداره کشور ضروری است و این باید تقویت شود.

امام جمعه کرج ادامه داد: نباید اجازه دهیم چراغ انقلاب خاموش شود، اداره کشور باید در اختیار انقلابیون باشد چون در غیر این صورت شاهد از بین رفتن عزت و اقتدار و تسلیم شدن در برابر بیگانگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند فرآیند رشد و توسعه کشور باید به دست بیگانگان باشد افزود: این افراد غرب زدگی را افتخار می‌دانند و برای استقلال کشور ارزشی قائل نیستند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به نامه تعدادی از وزرا به رهبر انقلاب اشاره و اعلام کرد: این موضوع را ابتدا باور نکرده بودیم تا اینکه متوجه شدیم درست است و چقدر تلخ و ناراحت کننده بود.

حسینی همدانی افزود: بنده هنوز از متن دقیق نامه اطلاع ندارم اما این سوال مطرح می‌شود که چرا وزیر یک کشور اسلامی بعد از چهل سال نمی‌داند چه چیزی باید از رهبرش بخواهد، مگر آنها از دشمنی‌های آشکار دشمنان خبر ندارند، افرادی که این نامه را نوشته‌اند وزارتخانه‌های مهمی را در اختیار دارند، آیا آنها باید از روی ترس و کم کاری به سراغ رهبری بروند که ایشان بارها نسبت به توطئه دشمان موضع گرفته‌اند.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد:  وزرا با این‌همه روشنگری که رهبری در خصوص غربی‌ها و دشمنی آنها، نامه محرمانه نوشته و درخواست تسریع در تصویب لوایح «اف.ای.تی.اف» و «سی.اف.تی» را دارند؛ می‌خواهند با مصوبه گرفتن کار باطل خود را پیش ببرند و بعد هم اگر مشکل پیش آمد مدعی شوند که خودتان تصویب کردید و اگر هم تصویب نشود مدعی شوند که نمی‌گذارند مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

وی در ادامه به طرح استانی شدن انتخابات مجلس هم اشاره و تصریح کرد: تصویب این طرح نقش مردم را کم و حق مناطق محروم و اقلیت‌ها را حذف می‌کند و موجب دو قطبی شدن جامعه می‌شود.

حسینی همدانی افزود: این طرح زمینه پیروزی در انتخابات را برای کسانی که با زر و زور و قدرت ارتباط دارند، فراهم می‌کند، آنهایی که اهل لابی‌گری هستند با تصویب این طرح موفق می‌شوند و افراد متدین و کارآمد حذف می‌شوند به‌واقع می‌توان گفت در این طرح پول حرف اول را خواهد زد در نحوه انتخابات فساد مالی گسترده‌ای فراهم می‌شود و با تصویب این طرح قدرت پول خودش را نشان می‌دهد.

امام جمعه کرج در بخشی دیگر با انتقاد از نحوه فعالیت برخی مسئولان در فضای مجازی گفت: برخی صحنه دیپلماسی کشور را در حد فضای مجازی و توییتر پایین آورده‌اند.

وی از دولت خواست تا فرصت از دست نرفته از پیگیری لوایح دست برداشته و صنعت هسته‌ای کشور را احیا کنند.

امام جمعه بجنورد: استقلال سیاسی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

امام جمعه بجنورد گفت: استقلال سیاسی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه با بیان این‌که 40 ساله شدن انقلاب اسلامی یک دنیا دستاورد و یک دنیا افتخار را در خود جای داده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از 40 سال پیش به بعد خودش تصمیم می‌گیرد و هیچ بیگانه‌ای در امور داخلی کشور دخالت نمی‌کند.

به گفته وی، امروز برنامه‌ریزی و عمل کردن به برنامه‌ها به دست خودمان انجام می‌گیرد و نیازمند هیچ بیگانه‌ای نیستیم تا کمک کند که این مسئله بسیار مورد اهمیت است.

یعقوبی اضافه کرد: ملت ایران در اوج تاریخ قرار گرفتند و تمام چشم ها به سوی ایران است زیرا دیگر انقلاب اسلامی گیاه کاشته شده‌ای نیست که با کوچکترین بادی از ریشه در بیاید بلکه تبدیل به درخت تنومندی شده و در برابر مشکلات قوی شده است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی سرنوشتش به بیگانگان مرتبط نیست و در تمام حوزه ها استقلال خود را به دست آورده است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: استقلال نشانه قدرت و اقتدار است از همین جهت است که مردم در همه کارها خودشان تصمیم می گیرند و آنها را عملیاتی می کنند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد:  شاه ایران خودش هیچ‌گونه اراده‌ای نداشت که همین موضوع موجب شد تا آمریکایی‌ها و دیگر سیاستمداران در کتاب های خود بنویسند شاه ایران چنان به آمریکا خدمت می‌کرد که انگار از عوامل آمریکا است نه شاه ایران.

امام جمعه موقت سنندج: حرکت در مسیر وحدت گامی اساسی برای مقابله با دشمنان است

امام جمعه موقت سنندج اتحاد و انسجام هرچه بیشتر در شرایط فعلی را یکی از نیازهای اصلی در جامعه دانست و عنوان کرد: در این راستا همه ما باید امروز بیشتر از هر زمانی در مسیر وحدت حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته  بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و اظهار کرد: تلاش برای علنی کردن آموزه‌های دینی به ویژه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برای همگان امری ضروری است.

وی با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی بین جوانان و نوجوانان افزود: گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی موجب تضعیف بنیان خانواده‌ها می‌شود لذا بر همه ما واجب است با حفظ گفتار، رفتار  و کردارمان از رشد ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کنیم.

ماموستا حسینی بیان کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی  امروز سعی دارند تا از تمامی فرصت‌ها برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین ملت ایران استفاده کنند لذا هوشیاری ما در مقابل این توطئه‌ها یکی از نیازهای ضروری در شرایط کنونی است.

وی  اتحاد و انسجام هرچه بیشتر در شرایط فعلی را یکی از نیازهای اصلی در جامعه دانست و عنوان کرد: در این راستا همه ما باید امروز بیشتر از هر زمانی در مسیر وحدت حرکت کنیم.

امام جمعه موقت سنندج عنوان کرد: استان کردستان یکی از مناطق ویژه کشور در حوزه وحدت به شمار می رود و همدلی شیعه و سنی در این استان به یک نماد عینی در کشور تبدیل شده است.

خطیب جمعه اراک: دولت از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود معیشت مردم استفاده کند

خطیب جمعه اراک گفت: ملت ایران اثبات کرده است که همواره از این انقلاب دفاع کرده و اجازه نخواهد داد که دستاوردهای این انقلاب بزرگ از دست برود.

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با تاکید بر هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان و خنثی شدن این نقشه‌ها در طول عمر انقلاب افزود: قطعا مشکلاتی وجود دارد اما عنصر وحدت بین مردم و همراهی آنان با مسئولان باعث شده است که مشکلات کشور بدون وابستگی به کشورهای غربی برطرف شده و کشتی انقلاب با اقتدار به پیش برود.

دری نجف آبادی با اشاره به کنفرانس ورشو، این کنفرانس را نقشه توطئه آمیز دیگری علیه این انقلاب و کشور عنوان کرد و  میزبانی لهستان از این کنفرانس را امری تعجب‌آور دانست و اظهار کرد: ملت ایران در جنگ جهانی دوم 150 هزار زندانی لهستانی را پذیرفتند و گورستان لهستانی‌ها در غرب تهران هنوز هم مورد احترام مردم ایران است. 

امام جمعه اراک با تاکید بر این‌که هر بیانیه ای که حاصل این کنفرانس باشد تاثیری در عزم و اراده ملت ایران در خصوص پشتیبانی از ارزش های نظام اسلامی و ولایت فقیه ندارد، افزود: راهپیمایی 22 بهمن فرصت بزرگی برای تاکید ملت ایران بر پشتیبانی و ابراز علاقه مندی آنان به نظام اسلامی، انقلاب، رهبری و شهدا و اقدام دیگری در راستای خنثی کردن توطئه های دشمنان است و این ملت با حضور پرشور در این راهپیمایی بر پشتیبانی از نظام تاکیدی دوباره خواهند کرد.

وی با اشاره به شرایط روز کشور و دنیا و توطئه ها و فشارهایی که علیه کشور وجود دارد، راهپیمایی 22 بهمن امسال را متفاوت از سال های گذشته دانست و گفت: وظیفه مردم ایران در رابطه با حضور در این راهپیمایی نسبت به گذشته بسیار سنگین تر است . 

دری نجف آبادی هم‌چنین خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی توسط دولت و مردم در راستای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت شد و افزود: برنامه ریزی درست و کاربردی در این مسیر باید همواره مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه همدان: مجازان مخلان اقتصادی باعث کاهش قیمت سکه و دلار شد

امام جمعه همدان با بیان این‌که مجازات و اعدام مخلان اقتصادی موجب کاهش قیمت سکه و دلار شد گفت: دشمن از داخل و خارج اقتصاد کشور را هدف قرار داده است .

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی 5 بهمن در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  و تقوایی که از بصیرت و اندیشه سرچشمه گرفته باشد  با بیان این‌که انسان فراموش‌کار است و از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌پرد اما اگر یادآوران هم‌چنان یادآوری کنند و نگذارند گذشته‌های تلخ و شیرین فراموش شود انسان دچار غفلت نمی‌شود، افزود: بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بلاها و خطرهای زیادی از سر انقلاب اسلامی عبور کرده و امروز در بهترین شرایط انقلابی به سر می‌بریم.

طه محمدی با بیان این‌که در این ۴۰ سال ده‌ها کشور قدرتمند با ما جنگ و دشمنی داشتند اما ما روز به روز با شکوهتر و دشمنان ما ضعیف‌تر شدند اضافه کرد: دشمنان اسلام می‌خواستند با ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها به اهداف خود برسند اما اقوام ما در ایران اسلامی نشان دادند که قلب آنها به گونه‌ای باهم پیوند خورده که امکان جدایی وجود ندارد.

امام جمعه همدان با بیان این‌که زمانی برای درمان کوچکترین بیماری باید به خارج از کشور مراجعه می‌کردیم اما اکنون برخی بیماران اروپایی برای درمان به بیمارستان‌های ایران مراجعه می‌کنند که این اتفاقات از برکات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امروزه 300 هزار بیمار از کشورهای اروپایی برای درمان به ایران آمده‌اند که نشان از پیشرفت کشور در زمینه بهداشت و درمان دارد .

امام جمعه همدان معضل بزرگ آمریکا را ریئس جمهور آن معرفی کرد و گفت: ما منکر مشکلات اقتصادی و کمبودها نیستیم اما باید شاکر داشته‌های خود باشیم.

طه محمدی با بیان این‌که فاتحه برجام خوانده شده و دشمن از داخل و خارج اقتصاد کشور را هدف گرفته است تصریح کرد: همیشه قشر متوسط به پایین جامعه سختی‌ها را به دوش کشیده و پای انقلاب ایستاده‌اند اما آن‌ها که اختلاس کردند وارد دشمنی با خدا شدند .

وی بیان کرد: در این سونامی اقتصادی که دشمن بی رحمانه، از داخل و خارج، به کشور حمله می‌کرد، قوه قضاییه با قدرت به میدان آمد و با اعدام‌ سلطان‌ سکه و برخورد قاطعانه با مخلان اقتصادی تب حاکم بر بازار سکه و دلار را از بین برد.

طه محمدی با بیان این‌که اگر در گذشته هم این نظارت بود مشکلات اقتصادی امروز ایجاد نمی‌شد، گفت: فقر در نتیجه سوء تدبیر مسئولین پدید می‌آید بنابراین امروزه برای جلوگیری از توسعه فقر باید به داد معشیت مردم رسید .

خطیب جمعه اهواز: جوانان دستور رهبر در تسریع حرکت علمی کشور را نصب‌العین قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که برای ادامه حرکت علمی کشور شب و روز نشناسید، گفت: جوانان، مخاطب این سخن رهبر هستند؛ جوانان به هوش باشند و خواسته رهبر را نصب العین قرار دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، امروز (پنجم بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به مفاسد و جنایات حکومت پهلوی که برای منهدم کردن دین اسلام کمر بسته بود، اظهار کرد: کل تولید نفت کشور از خوزستان بود. رئیس شرکت نفت در آن زمان یک آمریکایی بود. ما در آن دوران این مسایل را مشاهده می‌کردیم. خوزستان قطب کشاورزی بود. رئیس دانشکده کشاورزی که طراحی برنامه‌های کشاورزی استان بر عهده او بود، زنی از انگلیس بود. اینها همه نمونه‌های نفوذ جاسوسان انگلیسی در کشورمان بود. امام راحل احساس خطر کردند و این احساس به جا بود، زیرا اینها در شأن ملت مسلمان و استقلال طلب ما نبود.

وی هم‌چنین با اشاره به خبر آزاد شدن مرضیه هاشمی اظهار کرد: او یک زن آمریکایی است که وقتی انقلاب اسلامی ما پیروز شد مذهب تشیع را برگزید و به ایران آمد. پس از آن در شبکه‌های رادیویی خارجی مشغول خدمت شد. او بدون هیچ اتهامی به مدت 11 روز دستگیر می‌شود. این کار برای کشورهای غربی مایه رسوایی و ننگ است.

امام جمعه اهواز با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: حمایت از کالای ایرانی یعنی قاچاق متوقف شود، کارخانجات خود را توسعه دهیم و پشتیبانی کنیم تا از کالاهای خارجی بی نیاز شویم. ملت و دولت باید به تکلیف اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

موسوی جزایری گفت: در هفته گذشته سران عشایر عرب خرمشهر و آبادان و شادگان جلسه‌ای در اعلام حمایت از نظام اسلامی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری داشتند. از آنها قدردانی کردیم. در کنار این برنامه وکیل آیت‌الله العظمی سیستانی ما را به بازدید از یک مرکز درمانی در خرمشهر دعوت کردند. ۱۵ یا ۱۶ سال پیش کلنگ این مرکز به زمین زده و بخشی از کار انجام شده بود ولی سال‌ها متوقف شد تا این‌که این مطلب به آیت الله سیستانی ابلاغ شد و ایشان امر کردند که دفترشان در قم پشتیبانی کند و این کار تکمیل شود. خدا را شکر یک مرکز درمانی پیشرفته و مجهز به تجهیزات مدرن پزشکی راه‌اندازی شد. لازم می دانم از این تریبون از این مرجع و نمایندگان ایشان تشکر کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha