• دوشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97102412761
  • خبرنگار : 71610

واشنگتن محل نشست آتی آمریکا با شورای همکاری خلیج فارس

واشنگتن محل نشست آتی آمریکا با شورای همکاری خلیج فارس

سفیر آمریکا در کویت از میزبانی واشنگتن از نشست آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، لورنس سیلورمن، سفیر آمریکا در کویت در کنفرانس مطبوعاتی از آمادگی واشنگتن برای میزبانی نشست آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در دو ماه میلادی پیش رو تاکید کرد.

طبق گفته سیلورمن، قرار است که در این نشست درباره موضوعات مختلف از جمله تقویت روابط تجاری و اقتصادی، مقابله با تروریسم و مسدود کردن منابع آن بحث و تبادل نظر شود.

این مقام آمریکایی درباره استعفای آنتونی زینی، فرستاده آمریکا برای حل بحران درشورای کشورهای خلیج فارس گفت: این یک تصمیم شخصی است و بر تعهد واشنگتن برای یافتن راه حلی برای بحران قطر تأثیری ندارد. سیاست واشنگتن درباره این بحران تغییر نکرده و این موضوع همچنان مورد توجه دولت آمریکا است.

سفر پامپئو به کویت

سیلورمن درباره سفر مایک پامپئو، به منطقه نیز اظهار داشت: سفر پامپئو به خاورمیانه بیانگر میزان توجه آمریکا به منطقه ازجمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. پامپئو در سفرش به کویت ریاست هیئت آمریکا برای حضور در سومین گفت‌وگوی استراتژیک میان دو کشور را برعهده دارد. در این نشست استراتژیک درباره مسائل منطقه‌ای، مسائل دوجانبه میان دو کشور از جمله امنیت، دفاع، مسافرت میان دو کشور و تسهیل آن، اقتصاد، آموزش و مبادلات تجاری بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دو محور اصلی در سفر پامپئو به کویت وجود دارد؛ یکی از این دو محور تأکید واشنگتن بر امنیت منطقه و اهمیت روابط میان دو طرف است. محور دیگر این سفر نیز یافتن راه‌هایی برای محدود کردن اقدامات ایران در منطقه است.

سفیر آمریکا در کویت درباره قراردادهای جدیدی که قرار است در جریان گفت وگوی استراتژیک میان دو کشور به امضا برسد نیز گفت: قراردادهایی درباره جنگنده‌های "f۱۸" و تانک‌های "M۱A۲" میان دو کشور وجود دارد که در این نشست استراتژیک درباره چگونگی تحویل نمونه‌های جدید آنها به کویت طی چند سال آینده بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سیلورمن تاکید کرد: هدف از روابط نظامی میان واشنگتن و کویت افزایش توان نظامی ارتش کویت، آموزش آن برای استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی با کمترین قیمت و بهرمندی از تجربیات خبره‌ترین مربیان آمریکایی است.

وی درباره از سرگیری پروازهای مستقیم میان دو کشور نیز افزود: این مساله بستگی به میزان کارایی همکاری در اولین و دومین گفت‌وگوی استراتژیک دارد.

این مقام آمریکایی همچنین با اشاره به تمایل کویت به ایجاد یک بخش مربوط به گمرک آمریکا در فرودگاه این کشور، تاکید کرد که درخواست کویت در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha