• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97100402142
  • خبرنگار : 71624

دکتر ولایتی:

اگر از مرجعیت علمی ایران در جهان می‌گوئیم ادعایی موهوم نیست

اگر از مرجعیت علمی ایران  در جهان می‌گوئیم ادعایی موهوم نیست

دکتر ولایتی با بیان اینکه ایران اسلامی به رسیدن به نقطه مرجعیت علمی در جهان یا تبدیل شدن به یکی از مراجع علمی امیدوار است، گفت: هدف‌گذاری مقام‌ معظم رهبری در این خصوص ارزشمند است و نمی‌توان گفت قابل دسترسی نیست چرا که در طول تاریخ نشان دادیم ظرفیت دسترسی به این هدف را داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به این که امیدواریم دانشگاه آزاد یکی از جاهایی باشد که آنچه موردنظر رهبری است در آن محقق شود، گفت: با توجه به این که دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و با توجه به حضور بزرگانی مثل دکتر طهرانچی، دکتر رنجبر و دکتر کلانتری وسایر بزرگان و هم‌چنین اعلام کمک‌های دکتر ستاری، باید پژوهش‌ها را پیش ببریم و ما بسیار امیدواریم که کار پژوهشی طوری شکل بگیرد که علم مفیدی که دستور اسلام است محقق شود.

ولایتی ادامه داد: امیدواریم در دانشگاه آزاد به سمتی برویم که بتوانیم به مرجعیت علمی برسیم و دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه باید در علم و فناوری و اقتصاد دانش محور و تکنولوژی پیشتاز شود در اخلاق، اعتقاد و تقوا هم پیشتاز باشد.

وی در ادامه به شرح مختصری از تاریخ علم ایران پرداخت و گفت: اگر میگوییم در آینده باید مرجعیت علمی داشته باشیم ادعایی موهوم نیست این زیاده طلبی و اغراق‌گویی نیست بلکه ما سابقه داریم.

ولایتی با بیان این که دست دانشگاه آزاد برای پیشرفت بازتر از دانشگاه‌های دولتی است، دلیل آن را وجود نداشتن مسائل دست‌وپاگیر عنوان کرد و افزود: امیدواریم امکانات مالی هم طوری تدارک دیده می‌شود که فقط منابع مالی از شهریه تامین نشود. چیزی که مورد نظر همکاران است این است که از مناطق محروم که افراد مستعد آن به خاطر کم بضاعت بودن شهریه کمتری گرفته شود و شهریه‌ها متناسب بضاعت مالی مردم باشد تا کسی در این سرزمین مقدس محروم از آموزش عالی نشود و در دانشگاه‌های ما افرادی مانند ابن‌سینا تربیت بشوند.

این خبر تکمیل می‌شود

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha