• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97100301661
  • خبرنگار : 71415

سازمان ملل: آمریکا درباره مرگ دختر بچه مهاجر در بازداشتگاه تحقیق کند

سازمان ملل: آمریکا درباره مرگ دختر بچه مهاجر در بازداشتگاه تحقیق کند
عکس تزئینی است

یک مقام ارشد سازمان ملل امروز دوشنبه از مقام‌های آمریکا خواست تحقیقات کامل ومستقل درمورد حادثه مرگ یک دختر مهاجر گواتمالایی هفت ساله در بازداشتگاه آمریکا تحقیقات کرده و فرآیند در بازداشت قرار دادن کودکان مهاجر را متوقف سازند.

به گزارش ایسنا،  به نقل از خبرگزاری رویترز، فلیپه گونزالز مورالس، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل در امور مهاجران همچنین اظهار کرد: باید خانواده این دختر مهاجر جان‌باخته به نام ژاکلین کال که از بومیان مایا بوده‌اند دسترسی به وکیل قانونی در فرآیندهای قضایی را آن هم با زبانی که خودشان می‌فهمند داشته باشند.

این مقام سازمان ملل در بیانیه‌ای اظهار داشت باید به خانواده او غرامت پرداخت شود و در صورتی که در تحقیقات مقامی در این اتفاق مسئول دانسته شود باید پاسخگو دانسته شود.

وی در این بیانیه تاکید  کرد: دولت آمریکا همچنین باید به کوتاهی‌ها و نواقص در سیستم مهاجرتی به ویژه در داخل سازمان کمرگ و گشت مرزی آمریکا رسیدگی کند تا جلوی اتفاق افتادن وضعیت‌های مشابه را بگیرد.

 این در حالی است که ژاکلین کال و پدرش به نام نری،  از اعضای یگ گروه بیش از ۱۶۰ مهاجر بودند که در تاریخ ۶ دسامبر خودشان را به ماموران مرزی آمریکا در نیومکزیکو تحویل دادند. ظاهرا بعد از این اتفاق ژاکلین در بازداشتگاه سازمان حفاظت مرزی و کمرگ آمریکا دچار تب شدید شده و دو روز بعد در بیمارستانی در ال پاسو، تگزاس جان باخته است.

گونزالز مورالس که یک استاد حقوق بین الملل شیلیایی است در بیانیه خود خاطر نشان کرد مقامهای آمریکا باید انجام تحقیقاتی مستقل و دقیق درباره مرگ ژاکلین کال را تضمین کنند. مقامهای آمریکایی گفته‌اند که بخش بازرسی داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره مرگ این دختر بچه مهاجر تحقیقات خواهد کرد.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بودند که این دختربچه در اثر کمبود شدید آب بدن و خستگی مفرط جان باخته است. مقام‌های آمریکایی کمی بعد از آن گفتند او دچار ایست قلبی، تورم مغزی و از کارافتادگی کبد شده بود.

گونزالز مورالس در عین حال از دولت ترامپ خواست مسئله بازداشت کردن کودکان مهاجر که یا بدون همراه و یا با خانواده‌هایشان باشند آن هم تنها به دلیل وضعیت مهاجرتی آنها متوقف کرده و به دنبال گزینه‌های جایگزین باشند.

 او خاطر نشان کرد: همانطور که مکررا از سوی چند نهاد حقوق بشری سازمان ملل گفته شده بازداشت کودکان بر پایه وضعیت مهاجرتی نقض قوانین بین المللی محسوب می‌شود

او در ادامه هشدار داد در بازداشت قرار دادن برای یک کودک زیان‌بار بوده و باعث بروز تاثیرات منفی شدید طولانی مدت در او شده و ترومای که بسیاری از آنها به دلیل سفرهای طولانی به  منظور مهاجرت دچار می‌شوند را تشدید می‌کند.

او تاکید کرد: رفتار مقام‌های آمریکا با مهاجران و گفتمان عمومی در این کشور درباره مهاجران بسیار نگران کننده است. او در عین حال اظهار داشت که دوبار برای سفر رسمی به آمریکا به منظور دستیابی به اطلاعات دسته اول درخواست داده اما پاسخی دریافت نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha