• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97100301602
  • خبرنگار : 71624

نماینده پویش اشتغال دانشجویان غیر پزشکی:

از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در کنار وزارت علوم باشند

از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در کنار وزارت علوم باشند

یکی از نمایندگان پویش اشتغال دانشجویان غیر پزشکی با بیان اینکه این پویش مطالبات خود را در چهار محور پیگیری می‌کند و وزارت علوم قرار است در بودجه سال ۹۸ به برخی مطالبات این پویش رسیدگی کند،گفت: در این برهه‌ که نیاز داریم مجلس در کنار وزارت علوم باشد از نمایندگان مجلس میخواهیم همکاری و همیاری لازم را با وزارت علوم داشته باشند و در کنار وزارت علوم باشند نه این که یا مطرح کردن مساله استیضاح، روبه‌روی این وزارتخانه بایستند.

صدیقه عمو زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که این پویش یک سال است که برای پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان دکتری غیر پزشکی تشکیل شده، گفت: مطالبات این پویش در چهار محور قابل پیگیری است. اولین درخواست تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای اشتغال دانشجویان دکتری است که نیازمند توجه همه‌ مسئولان و سازمان‌ها از جمله نهاد ریاست جمهوری، هیئت دولت، همه‌ وزارتخانه‌ها، مجلس و سازمان برنامه بودجه است.

وی افزود: بخشی از مطالبات ما هم به وزارت علوم مربوط است؛ مثلا در نظر گرفتن سنوات تحصیل در مقطع دکتری به عنوان سابقه کاری و در نظر گرفتن بیمه، حمایت مالی از دانشجویان دکتری در قالب طرح پژوهانه بلاعوض  و کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری که ریشه مشکلات این قشر است. درمورد مطالباتی که به وزارت علوم مرتبط است این وزارتخانه امسال طرح احتساب دو سال سابقه کاری برای دانشجویان دکتری را درخواست داده که قرار است در صورت موافقت،برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

این نماینده پویش اشتغال دانشجویان غیر پزشکی ادامه داد: وزارت علوم همچنین برای حمایت از دانشجویان دکتری طرح گرنت پژوهشی ماهانه را در بودجه در خواست داده است.در گذشته دولت منبع مالی پژوهانه بلاعوض را تامین می‌کرد ولی الان حذف شده و دانشجویان دکتری فقط وام ویژه دکتری دریافت می‌کنند. این در حالیست که اگر وزارت علوم بودجه کافی داشته باشد می‌تواند دانشجویان دکتری را حمایت کند.

عموزاده با بیان اینکه در این برهه نیاز داریم مجلس کنار وزارت علوم باشد گفت: از نمایندگان مجلس میخواهیم همکاری و همیاری لازم را با وزارت علوم داشته باشند و در کنار وزارت علوم باشند نه این که با طرح استیضاح وزیر، روبه‌روی آن بایستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه محققین جامعه یکپارچه جهانی است که در جهت پیشرفت بشر حرکت می‌کند و هر کشوری موظف است در هر شرایطی آرامش و تمرکز قشر محقق خود را فراهم سازد تا پژوهشگران بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند و عدم توجه به چنین قشری خیانت به جامعه علمی و بشر محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۳ ۱۶:۳۸

ایشون از کی نماینده پویش دانشجوی شدند ما خبر نداریم- تا جای که شخصا صدیقه جون رو میشناسم دانشجوی سال اخر دکتر باغبانی بوعلی همدانه و شاگرد وزیر علوم ، حالا وزیر به دست و بال این افتاده به جای حمایت واقعی از کمپین مطالبات دکتری، بابا بسه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۳ ۱۶:۴۴

ایسنا جان عزیزم کی رو نماینده ما معرفی میکنی، بابا حداقل حرمت نگه دار× ببین کی از کی داره حمایت میکنه، شما دیگه چرا اخهُ‌، شما که با خود بچه های کمپین مطالبات دکتری بارها مصاحبه داشتید الان ایشون رو از کدوم زیر خاکی درآوردید نماینده این دوستان معرفی میکنید

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۳ ۱۶:۴۵

ایسنا و باز هم خبر دروغ تیتر قشنگیه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۳ ۱۶:۵۶

می خواهید نصیحت لقمان را گوش کنید و ادب بیاموزید!!!