به گزارش ایسنا، «مسعود بیاتمنش» در نشست خبری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: استان زنجان با توسعه زیرساختهای ارتباطی، از راههایی به ارزش 9000 میلیارد تومان برخوردار است که نگهداری از آنها وظیفه سنگینی را بر دوش راهداری و حمل و نقل گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی، افزایش خودروها و نیاز به گسترش دسترسیها و ارتباطات، ضرورت توسعه زیرساختهای حمل و نقلی را بیشتر کرده و در این راستا 6 پروژه ملی در حوزه راهسازی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه قرارداد ساخت راههای مواصلاتی و همینطور راههای روستایی به مبلغ 750 میلیارد تومان بسته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که 50 میلیارد تومان پول داریم و منابع ملی هم برای اجرای پروژهها کم است. البته موافقت اصولی فاینانس داخلی برای 6 طرح بزرگراه اخذ شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل این است تا بخشی از بار و مسافر را به سمت بخش ریلی ببرد و ظرفیت حمل و نقل هوایی و ریلی را افزایش دهد و در این راستا 3 پروژه را به تصویب رسانده که خط دوم «زنجان – قزوین» و «زنجان - میانه» از مهمترین آنهاست.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم خطوط ریلی زنجان را از ایجرود به محور سنندج و همدان وصل کنیم، اظهار کرد: حلقه اتصال حمل و نقل ترکیبی، ایجاد پراکهای لجستیک هستند.
در ادامه این نشست، رئیس پلیسراه استان زنجان گفت: طرح زمستانی پلیسراه از 22 آذرماه آغاز میشود و تا 22 اسفندماه ادامه مییابد. بر اساس آمار پزشکی قانونی، مصدومان تصادفات برونشهری استان زنجان در 8 ماهه امسال 30 درصد و شمار متوفیان 32 درصد افزایش یافته است.
«عباس مظفری» با اشاره به اینکه 47 گردنه کوهستانی در استان زنجان داریم، تصریح کرد: 85 درصد کل تصادفات خطاهای انسانی است و اداره راه نیز در نیمی از تصادفات مقصر بوده است.
وی با اشاره به اینکه زنجان بیست و هشتمین استان در اعمال قانون بوده و کمتر جریمه صادر شده است، خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ وجه از تخلفات حادثهساز چشمپوشی نمیکند.
انتهای پیام
نظرات