• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۷ / ۰۴:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97091305910
  • خبرنگار : 71623

راهکارهای صیانت از کسب‌وکار و تولید داخل

هزینه تولید و تبلیغات کاهش یابد

هزینه تولید و تبلیغات کاهش یابد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، کاهش هزینه تولید و تبلیغات را از مهم‌ترین راه‌های حمایت از تولید داخلی برشمرد و از رشد تولید در ماه‌های اخیر در اثر افزایش نرخ ارز خبر داد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که تولید داخل یکی از راه‌های تغییر وضعیت اقتصادی و اشتغال کشور است، گفت: یکی از راه‌های رقابت‌پذیری محصولات داخلی با کالاهای وارداتی، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات داخلی است.

وی افزود: مردم از نظر فرهنگی و اقتصادی باید توانایی جایگزین کردن محصولات داخلی را با کالاهای وارداتی داشته باشند.

سهل‌آبادی، بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی و ارزش افزوده را از جمله عواملی عنوان کرد که امکان رقابت محصولات تولید داخل را با کشورهای دیگر سلب کرده است.

به گفته وی، انرژی و کارگر تنها عوامل تولید هستند که قیمت آن‌ها با کشورهای دیگر دنیا رقابت پذیر است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، هم‌چنین با اشاره به لزوم توجه به تبلیغات برای حمایت از محصولات داخلی، اظهار کرد: صداوسیما و ائمه جمعه می‌توانند نقش مهمی در زمینه  حمایت از محصولات داخلی ایفا کنند.

وی افزود: هزینه بالای تبلیغات در صداوسیما باعث شده که تولیدکننده داخلی در این بخش نیز متحمل هزینه‌های زیادی شود.

سهل‌آبادی در پایان با اشاره به رشد روند تولید در اثر افزایش نرخ ارز، ابراز امیدواری کرد که رشد تولید در ماه‌های آینده بیش‌تر هم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha