• دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97091205384
  • خبرنگار : 71049

/خلیج فارس برای ملت‌های خلیج فارس/

رییس بنیاد ایرانشناسی: خلیج فارس متعلق به ملتی است که در آن زندگی کرده و اصالت دارد

رییس بنیاد ایرانشناسی: خلیج فارس متعلق به ملتی است که در آن زندگی کرده و اصالت دارد

رییس بنیاد ایرانشناسی در همایش "خلیج فارس برای ملت‌های خلیج فارس" گفت: به لحاظ تاریخی و حقوق بین‌الملل خلیج‌هایی که سابقه تاریخی با یک ملت یا ملت‌ها دارند به " خلیج های تاریخی" معروف هستند. نام این خلیج‌ها نامی است که ملت‌های آن منطقه بر آن‌ها گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، سید محمد خامنه‌ای افزود: خلیج فارس در سطح خود بسیار مهم است و یک راه آبی پر برکت به لحاظ اقتصادی بوده است. اگر صادرات یک کشور در حوزه خلیج فارس قطع شود صدمه زیادی به تبادلات بین‌المللی می زند. به ویژه در حوزه انرژی که می‌تواند کشورهای قدرتمندی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
رییس بنیاد ایرانشناسی خلیج فارس را آبراه مهمی برای تعامل ایران با دنیا دانست و اظهار کرد: خلیج فارس متعلق به ملتی است که در آن زندگی کرده و اصالت دارد.

وی ادامه داد: وحدتی به وسیله این آبراه مهم در منطقه از زمان های دور ایجاد شده است به نحوی که نژادها و اقوام خود را با هم در این منطقه یکی می‌دانستند و بعد از اسلام هم به همین شکل بوده است و هیچ وقت ممالک دیگر خود را جدای از ایران نمی‌دانستند.

خامنه‌ای تاکید کرد که این منطقه متعلق به ملت‌های آن است، کاری به دولت‌هایشان نداریم اما این منطقه باید برای ملت‌ها امن باشد. مهمترین آسیبی که این منطقه را تهدید می‌کند حضور بیگانه است. ورود ابزارهای جنگی مساوی است با ایجاد نگرانی و احساس ناامنی و باید از این مسایل پرهیز شود.

وی گفت: به لحاظ حقوقی و علمی این منطقه بسیار مهم است و امیدواریم همه عوامل سیاسی، اقتصادی و امنیتی به خوبی ایجاد شود که این منطقه همواره امن باشد.

خامنه‌ای تصریح کرد: خلیج فارس متعلق به ملت‌هاست و اراذل و اوباش و اشرار بین‌المللی حق ندارند در این منطقه باشند و این مساله باید در سیاست‌های عمومی و کلان ما بروز و ظهور داشته باشد.

رییس بنیاد ایرانشناسی اظهار کرد: عزت ایرانی امروز با انقلاب اسلامی بازگشته و به مسئولین حکومتی توصیه می‌کنیم که این عزت را حفظ کنند.

انتهایی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha