• چهارشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 97090702910
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

شیوه موجود در پیمان سپاری ارزی مشکل اساسی برای صادرکنندگان واقعی است

شیوه موجود در پیمان سپاری ارزی مشکل اساسی برای صادرکنندگان واقعی است

ایسنا/هرمزگان ‌رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس با کسب کرسی های ملی در اتاق ایران عملکرد قابل قبولی را در باب رایزنی و حل مشکلات اقتصادی بازرگانان ارائه داده است و با توجه به احداث ساختمان جدید اتاق بندرعباس، مشکلات سخت افزاری این اتاق نیز در آینده ای نزدیک مرتفع خواهد شدو ساختمانی با تمام امکانات و ایده آل ها پذیرای فعالان اقتصادی خواهد بود.

‌به گزارش ایسنا‌، غلامرضا شافعی در در حاشیه بازدید از ساختمان در دست احداث اتاق بندرعباس، عنوان کرد: مجموعه فعالیت های اتاق بازرگانی بندرعباس در حوزه ملی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه بندرعباس به لحاظ اقتصادی یک موقعیت استراتژیک و نقش عظیمی در اقتصاد منطقه دارد، تصریح کرد: مجموعه فعالیت های اتاق بازرگانی بندرعباس فعالیت هایی اثرگذار در حوزه ملی است، این اتاق با صلابت رو به جلو در حال حرکت است.

شافعی خاطرنشان کرد: مسئله ای که نظرم را در حاشیه بازدید از ساختمان جدید به خود جلب کرد این بود که تمام المان های مورد نیاز حال و آینده اتاق در احداث این ساختمان دیده شده و از هر حیث ایده آل است.

وی ضمن قدردانی از زحمات رییس اتاق بازرگانی بندرعباس و مجموعه آن، افزود:  این اتاق جزو اتاق های پیشرو در عرصه فعالیت های ملی و منطقه ای است.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشنامه تعهد ارزی برای صادرکنندگان، بیان کرد: اتاق ایران از برخوردی که در ارتباط با صادرات انجام شده بسیار متاسف است چرا که صادرکنندگان کشور افراد متعهد و سالم و علاقه مند به کشور هستند و در طول سالیان متمادی کار صادرات انجام داده و ارز را به کشور برگردانده اند.

وی تصریح کرد: در شرایط  فعلی یک موقعیت جدیدی فراهم شدکه دولت می توانست با پشتیبانی و حتی انجام سیاست های تشویقی از این موقعیت استفاده کند و صادرات را به چندین برابر وضع فعلی افزایش دهد اما کاملا عکس این موضوع اتفاق افتاد.

شافعی اظهار کرد: ما پیمان سپاری ارزی را به این شیوه،  یک مشکل اساسی بر سر راه صادرکنندگان واقعی می دانیم  و مطمئنا انجام این کار صادرکنندگان حرفه ای را کنار خواهد زد و افراد غیرحرفه ای را وارد این عرصه خواهد کرد و این خود عاملی می شود که ارز به کشور باز نگردد و افراد حرفه ای به انزوا بروند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان عنوان کرد: ما می توانستیم بازارهای جدیدی را تصاحب کنیم و فعالیت های صادراتی را افزایش دهیم اما با اعمال سیاست های موجود این کار عملا غیرممکن خواهد بود و این به نفع نظام اقتصادی کشورمان نیست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha