• سه‌شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97090602189
  • خبرنگار : 71516

سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله تروریست‌ها به حلب تحقیق می‌کند

سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله تروریست‌ها به حلب تحقیق می‌کند

سازمان منع تسلیحاتی شیمیایی اعلام کرد، انجام تحقیقاتی درباره حمله گروه‌های تروریستی با گاز سمی به حومه حلب را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، روز یکشنبه گروه‌های تروریستی در حومه حلب با گاز سمی محله‌هایی را هدف قرار دادند و با این‌که دمشق بارها با ارسال نامه‌هایی برای شورای امنیت و سازمان ملل از آنها خواسته برای توقف این حملات کاری انجام دهند، اما سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکنون اقدام جدی در این باره انجام نداده است و روز دوشنبه تنها به اعلام این مسئله اکتفا کرد که انجام تحقیقاتی درباره حملات شیمیایی تروریست‌ها به حومه حلب را بررسی خواهد کرد.

روز یکشنبه بعد از حمله گروه‌های تروریستی در حومه حلب با گاز سمی به محله‌های الخالدیه شارع النیل و محله الزهرا 107 غیرنظامی دچار حالت خفگی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از فرناندو آریاس، مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد: این سازمان اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و با اداره امنیت در سازمان ملل برای ارزیابی اوضاع و احتمال اعزام هیات حقیقت‌یاب به سوریه تماس گرفته است.

دمشق در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت و مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرده که حمله گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی در شهر حلب به خاطر حمایت برخی کشورها از تروریست‌ها برای دستیابی به مواد شیمیایی است.

دمشق خواهان اتخاذ اقدامات جدی علیه این کشورها و دیگر حامیان تروریست‌ها شده است.

مدیرکل سازمان تسلیحات شیمیایی در کنفرانس بازنگری استراتژی این سازمان برای پنج سال آتی گفت، کارشناسان این سازمان به صورت مستقل به فعالیت خود برای بررسی استفاده طرف‌های درگیر در سوریه از مواد شیمیایی به عنوان سلاح ادامه می‌دهند. همچنین احتمال انجام تحقیقاتی درباره حمله شیمیایی در حلب مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این نیز ولادیمیر ویتین، رییس مرکز خاورمیانه در مرکز پژوهش‌های استراتژیک روسیه گفته بود که کشورهای غربی و سازمان منع تسلیحات شیمیایی حمله تروریست‌ها با گاز سمی به حومه حلب را نادیده می‌گیرند.

در این راستا وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که "حمله شیمیایی روز یکشنبه جبهه النصره به محله‌های مسکونی حلب نباید بدون مجازات رها شود. ما از جامعه جهانی که بارها مخالفت خود را با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اعلام کرده، می‌خواهیم واکنش مناسبی به این حمله وحشیانه داشته باشد."

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما انتظار داریم سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحقیقات شفاف و مناسبی را درباره این حمله با رعایت تمامی قوانین مربوط به توافق‌نامه منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha