• چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97083015289
  • خبرنگار : 71605

دبیر همایش ملی ژئوماتیک مطرح کرد

چالش‌های صنعت نقشه‌برداری فناوریهای نوین/ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی

چالش‌های صنعت نقشه‌برداری فناوریهای نوین/ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی

دبیر بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی، شعار این همایش را "فناوری و خدمات مکان‌محور زمینه اشتغال‌زایی ملی" عنوان و تاکید کرد: نیازمند تغییر ساختارهای موجود فرهنگ‌سازی برای استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی و نیز ایفای نقش فعالتتر بخش‌های اجرایی و دانشگاهی هستیم.

به گزارش ایسنا یحیی جمور امروز در افتتاحیه همایش با بیان این‌که همایش فوق به منظور ایجاد نشاط برای اساتید، دانشجویان و متخصصان به منظور گسترش هم‌افزایی ملی، صرفه‌جویی در منابع و تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار شده است، شعار این همایش را "فناوری و خدمات مکان‌محور زمینه اشتغال‌زایی ملی" عنوان و تشریح کرد: عصر کنونی عصر اطلاعات بوده که درآن ضرورت دسترسی، تولید و پردازش اطلاعات و همچنین ارائه مناسب و به اشتراک‌گذاری آن به‌ویژه اطلاعات مکانی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی برخی چالش‌های موجود در صنعت نقشه‌برداری فناوری‌های نوین را منابع داده جدید و توسعه فضای باز برای داده‌ها برشمرد و اظهار کرد: نیازمند تغییر ساختارهای موجود فرهنگ‌سازی برای استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی و نیز ایفای نقش فعالت‌تر بخش‌های اجرایی و دانشگاهی هستیم.

دبیر بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی با اشاره به این‌که سرآغاز این همایش امضای تفاهم‌نامه برگزاری مشترک همایش از سوی سازمان نقشه‌برداری و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بوده است، خاطر نشان کرد: مقالات این همایش در بسته‌های ژئودزی و هیدروگرافی، فتوگرامتری، سنجش از دور، سامانه‌های اطلاعات مکانی و اف‌.بی‌.آی قرار گرفته و از سوی داوران مجرب داوری شدند.

جمور در پایان با بیان این که 47 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر در طول دو روز همایش ارائه خواهد شد، از  برگزاری 23 کارگاه تخصصی به موازات همایش و با شرکت دانشگاهیان در بخش‌های خصوصی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha