• چهارشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97082311231
  • خبرنگار : 90089

/ضرورت تعامل وزرا با مردم/

زرآبادی: گزارش وزرا به جامعه دربرگیرنده ضعف‌ها و قوت‌ها باشد

زرآبادی: گزارش وزرا به جامعه دربرگیرنده ضعف‌ها و قوت‌ها باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در صورت ارائه گزارش‌های نقطه به نقطه توسط وزرا و دستگاه‌های مسوول به مردم، احتمال کم و کاستی در گزارش‌های رسمی کاهش می‌یابد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا به تعامل بیشتر وزرا با مردم و تاثیر این اقدام بر تلطیف فضای جامعه اشاره کرد و گفت: وزرا باید صادقانه به مردم گزارش دهند و این گزارشها در بازه زمانی ۴ - ۵ ماهه باشد.

وی گزارش نقطه به نقطه به جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: موضوعی که قطعا بر عملکرد وزرا و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه آنها تاثیر مستقیم دارد، گزارش نقطه به نقطه و به دور از کلی‌گویی یا تعاریف کلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: گاهی در گزارشهایی که توسط دستگاه‌های اجرایی به مجلس یا سایر مراجع کشور داده می‌شود به بیان کلی از عملکردها پرداخته می‌شود یا به تعاریفی کلی از مفاهیم اقتصادی معطوف می‌شود که مورد تایید عموم جامعه نیست به طور مثال تعریف دولت از ایجاد اشتغال بیشتر معطوف به لیست وام‌های پرداختی برای ایجاد اشتغال است؛ صرف نظر از اینکه چه میزان از مبالغ پرداختی به بازار کار، تولید و خدمات وارد شده است، در حالی که ایجاد اشتغال در عرف جامعه به رفتن یک نفر به سر کار و پرداخت حق بیمه اطلاق می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پیشنهادی خواستار مشخص شدن اهداف و برنامه‌های وزرا در گزارشهای نقطه به نقطه دوره‌ای ۴ - ۵ ماهه شد و افزود: گاهی شاهدیم که در گزارش‌های مسؤولان به مجلس یا سایر مراجع هیچ کمی، کاستی و نقصی مشاهده نمی‌شود در حالی که گزارش‌های کامل باید هم کاستی‌ها و ضعفها را مورد توجه قرار دهد و هم میزان موفقیت‌ها و درصد فائق آمدن بر کاستی‌ها را گزارش کند و اساسا این نوع گزارشدهی به مردم است که موجب احیا و جلب اعتماد عمومی می‌شود.

زرآبادی ادامه داد: اگر گزارش‌دهی وزرا و سایر مسؤولان به جامعه مستمر و نقطه به نقطه شود، اولا این گزارشها در دفعات بعد هم تکرار می‌شود و ثانیا این گزارشها علاوه بر مقایسه با گزارشهای دوره‌های قبل و روشن و شفاف شدن ضعف‌ها و قوت‌های دستگاه‌های اجرایی برای جامعه، از ارائه گزارش‌های تکراری و فاقد حقیقت پیشگیری می‌شود چون مسؤولان گزارش دهنده می‌دانند مخاطب گزارشها که مردم هستند هوشیار و حساب‌گر هستند و کلاه سرشان نمی‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha