به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه چین بزرگترین بازار فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است، بنابراین کاهش یا افزایش میزان فروش در این کشور میتواند توازن خرید و فروش خودرو در جهان را بر هم زده و موجب کاهش سودآوری و درآمدزایی شرکتهای خودروسازی فعال در چین شود.
حالا تازهترین آمار و گزارشهای منتشر شده در وب سایت اتونیوز، نشان میدهد که میزان فروش خرده فروشی خودرو در بازار چین برای پنجمین ماه متوالی رو به کاهش بوده است.
بر اساس آماری که از سوی انجمن خودروی چین منتشر شده است، فروش خودروهای سدان، کراس اوور و شاسی بلند در چین در ماه گذشته با ۱۳.۲ درصد کاهش به مرز ۱.۹۸ میلیون دستگاه رسیده است که این نخستین باری است که میزان فروش خودرو در بازار این کشور در طول دو دهه گذشته نزولی گزارش شده و بسیاری از خودروسازانی را که در این کشور فعالیت می کنند و بخش زیادی از درآمدهایشان به فروش خودرو در چین وابستگی دارد، را تحت فشار قرار داده است.
در ده ماه نخست سال جاری میلادی نیز میزان فروش خودرو در بازار چین با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۸.۴ میلیون دستگاه رسیده است.
بسیاری از شرکتهای اروپایی فعال در صنعت خودروسازی که در چین کارخانه دارند و در بازار این کشور فعالیت میکنند، تحتتاثیر جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا و قانون افزایش تعرفههای وارداتی قرار گرفته و ضرر و زیانهای قابل توجهی را متحمل شده اند.
گزارشی که مقامات کمیسیون ملی تحقیق و توسعه در چین منتشر شد، حاکی از آن است که مجموع فروش خودروهای به فروش رفته در این کشور همچنان زیر ۳۰ میلیون دستگاه باقی خواهد ماند و در مقایسه با سال گذشته میلادی روند نزولی را در پیش گرفته است.
انتهای پیام
نظرات