• شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97072815260
  • خبرنگار : 71591

ماجرای تایید و تکذیب عرضه اولیه سهام پورشه

ماجرای تایید و تکذیب عرضه اولیه سهام پورشه

به نظر می‌رسد که شرکت پورشه بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های خودروساز آلمانی فولکس واگن قصد دارد با عرضه اولیه سهام خود در بورس، ارزش این شرکت را افزایش دهد اما بیانیه رسمی این شرکت، خبر مذکور را رد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت اتونیوز اروپا، لوتز میشکه، مدیر ارشد مالی شرکت پورشه به تازگی اعلام کرده است که با عرضه اولیه سهام در بورس قادر خواهیم بود ارزش این شرکت را به حدود ۸۰ میلیارد دلار برسانیم و این امر بدون شک برای پورشه بسیار ارزشمند خواهد بود.

پورشه بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن و از بهترین تولیدکنندگان خودروهای  لوکس در جهان محسوب می‌شود و بیش از ۳۰ درصد از سهامش نیز در اختیار فولکس واگن قرار دارد.

یکی از روش‌های متداول برای افزایش سرمایه عمومی شدن یک شرکت از طریق عرضه اولیه سهام در بورس ( IPO) است و به نظر می‌رسد که فولکس‌واگن و زیرمجموعه‌هایش پس از پرونده رسوایی خودروهای دیزلی حالا قصد دارند به جذب بیشتر سرمایه‌گذاری و افزایش سهام شرکت خود بپردازند و پورشه نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

با اینکه مدیر مالی پورشه در جریان رویداد خبری برای معرفی خودروی برقی تایکان (Taycan) پورشه از چنین ایده‌ای سخن گفت، اما مقامات این شرکت در اشتوتگارت آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه اولیه سهام پورشه در بورس وجود ندارد. بنابراین می‌توان دریافت که این بیانیه اظهارات و سخنان مدیر ارشد مالی این شرکت را به نوعی تکذیب کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفته بود جذب سرمایه از طریق عرضه اولیه سهام قادر خواهد بود توسعه و پیشرفت پورشه را در سال‌های آینده تضمین و تامین کند و ارزش این شرکت به چیزی حدود ۶۹.۴ تا ۸۱ میلیارد دلار برسد که دستاورد بزرگی برای این خودروساز به شمار خواهد آمد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی (نزدیک به سه سال پیش) رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت میلیاردها دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این خودروساز آلمانی به منظور جبران خسارات وارده تحت تاثیر رسوایی موسوم به دیزل‌گیت، کارهای بسیاری از جمله تلاش برای توسعه فناوری خودروهای پاک نظیر وسائل نقلیه برقی و خودران انجام داد تا بتواند آوازه از دست رفته خود را باری دیگر به دست آورد و به محبوبیت خود بیافزاید.

فولکس واگن یکی از بزرگترین خودروسازان در جهان محسوب می‌شود که بیشترین سهم فروش خودرو را در بازار اروپا به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha