• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97071206938
  • خبرنگار : 71290

خامه یار: مساله فلسطین فراتر از مساله مبارزه ملی و مذهبی است

خامه یار: مساله فلسطین فراتر از مساله مبارزه ملی و مذهبی است

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که رژیم صهیونیستی کودکان را مورد هدف قرار می‌دهند، گفت: قضیه فلسطین فراتر از مبارزه ملی، قومی و مذهبی است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، عباس خامه‌یار، معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی در مراسم همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی درباره این که نسل جوانان فلسطینی در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد، گفت: فاجعه آمیزترین وضعیت کودکان جهان مربوط به کودکان فلسطین است و کسانی که اردوگاه‌ها را دیده‌اند خوب می‌شناسند که کودکان فلسطینی چه وضعیتی دارند. فرزندانی که میان آتش و خون و بازداشتگاه متولد می‌شوند. پدیده کودکان کار از پدیده های فاجعه آمیز مردم غزه است و ما شاهد این هستیم که دانش‌آموزان به خاطر شرایط اقتصادی و امنیتی مدارس را رها کرده و این برای آینده کودکان نگران کننده است.

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر این که کودکان هدف سربازان صهیونیست قرار می‌گیرند، گفت: هدف قرار دادن کودکان در فرهنگ رژیم صهیونیستی یک کار مستحبی است. آنها کودکان را بر روی تانک‌ها قرار داده و از  آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که تمام معاهدات بین‌المللی و همچنین معاهده چهارم ژنو در رابطه با حقوق فلسطینی ها را زیر پا گذاشته است.

خامه یار با اشاره به آمار به شهادت رساندن کودکان فلسطینی، خاطر نشان کرد: رژیم کودک کش، زیبنده‌ترین عنوانی است که می‌توان به رژیم صهیونیستی داد و  این کار می‌تواند بار معنوی و مبارزاتی مردم فلسطین را افزایش دهد. قضیه فلسطین فراتر از مبارزه ملی و دینی و مذهبی است و آن چه در راهپیمایی بازگشت اتفاق می‌افتد توسط فرزندان فلسطین است.

وی همچنین در رابطه با ائتلاف کشورهای عربی، گفت: امروز جهانی به نام جهان عرب وجود ندارد و از هم فرو پاشیده اند و بحرین چه توانمندی و ساز و کاری دارد که بتواند عضو ائتلافی شود؟ عربستان سعودی نیز نمایندگی کشورهای غرب و آمریکا را در منطقه دارد.

خامه یار اظهار کرد: به نظر بنده هیچ ائتلافی صورت نمی‌گیرد و ائتلافی هم وجود ندارد و برخی از کشورهای عرب به دنبال عادی سازی روابط بین اعراب و رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha