به گزارش ایسنا، جعفر مردانی چهارم شهریورماه در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، اظهار کرد: در بحث ستاد صیانت و حقوق شهروندی دستورالعملها و بخشنامههایی به دستگاهها در سنوات گذشته ابلاغ شده که باید دبیرخانهای در اداره صورت گیرد و به شهرستانها ابلاغ شود.
وی افزود: اگر تمامی مدیران دستگاههای اجرایی وجدان خود را به کار گیرند نیاز به ارزیابی، بازرسی و نظارت نیست.
مردانی گفت: در نظام جمهوری اسلامی خدمتگذاری به عنوان امانتی است که در بازه زمانی که هر فرد دارای مسئولیت است باید در خدمت مردم بوده و وظایفی که نسبت به مردم و مردم نسبت به حکومت دارند احصاء و اطلاعرسانی شود.
وی بیان کرد: گاها مشاهده شده میز خدمت در بیشتر ادارات راهاندازی شده که انتظار میرود این میز خدمت صوری نباشد و فعال شود.
مردانی گفت: لازم است دفتری از میز خدمت از تمامی حوزهها به همراه یک کارشناس خبره در استانداری مستقر شود تا پاسخگوی ارباب رجوع باشد.
وی خاطرنشان کرد: درست انجام دادن کارها موجب رضایتمندی مردم و نشاط در جامعه میشود.
در ادامه سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این ستاد به دنبال تامین حقوق شهروندی از طریق ایفای خدمات و وظایف دستگاههای مختلف است.
شهرام مقدس بیان کرد: این ستاد دستورالعملهای مختلفی را به دستگاهها ابلاغ و چک لیستهایی را برای ارزیابی دستگاههای مختلف ارسال کرده که از طریق این ارزیابیها، نقاط ضعف و نارساییها شناسایی و آنها نیز مورد انعکاس قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در وضعیت موجود باید بیش از پیش مراقبت کنیم که حقوق مردم و خدمترسانی مناسب در دستور کار دستگاهها قرار گیرد.
انتهای پیام
نظرات