• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97061909477
  • خبرنگار : 71591

پیام‌رسان‌ها از شبکه‌های اجتماعی جلو زدند

پیام‌رسان‌ها از شبکه‌های اجتماعی جلو زدند

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با جذب ۱.۳ میلیارد نفر کاربر فعال در روز توانسته‌اند از شبکه‌های اجتماعی پیشی بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت اندروید هدلاین، تحقیقات جدیدی که به‌تازگی انجام پذیرفته، نشان می‌دهد که کاربران به‌طور قابل ملاحظه‌ای از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک یا حتی سرویس‌های پست الکترونیک نظیر ای‌میل یاهو، جی‌میل گوگل و مایکروسافت اوت‌لوک استفاده می کنند؛ به گونه‌ای که شرکت تحقیقاتی SEMrush در گزارش خود عنوان کرده است که پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند ۱.۳ میلیارد کاربر فعال در روز را به سمت و سوی خود جذب کنند که این خود نشانه واضحی بر محبوبیت و کاربردی بیش‌تر پیام‌رسان‌ها در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی است.

بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که پیام‌رسان‌ها موفق شده‌اند شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقبای قدرتمند خود پشت سر بگذارند و کاربران بیش‌تری را به سمت خود بکشانند.

البته به عقیده آن‌ها، استفاده و محبوبیت بیش‌تر پیام‌رسان‌ها مرهون ماهیت کاملا متفاوت آن‌هاست، به‌گونه‌ای که کاربران به‌منظور استفاده روزانه و لحظه به لحظه خود برای ارتباط با دوستان، همکاران و اعضای خانواده خود مجبورند از آن‌ها استفاده کنند و همین امر نیز موجب شد تعداد آن دسته از کاربرانی که از شبکه‌های اجتماعی و سایر سرویس‌های اینترنتی نظیر پست الکترونیکی استفاده می‌کردند، به شدت رو به افول و کاهش برود.

البته یکی دیگر از مسائلی که باعث شده است محبوبیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نسبت به شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد، قابلیت‌های روزافزون و کاربردی است که هر روزه به آن‌ها افزوده می‌شود و کاربران بوسیله آن قادر خواهند بود تمامی کارهای موردنظر و روزانه خود را انجام دهند و دیگر نیازی به ای‌میل و شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند و حتی درصورت نیاز، کمتر از پیام‌رسان‌ها به آنها سر بزنند و لحظه به لحظه چک کنند.

آمار نشان می‌دهد که هم اکنون ۲۰ درصد از پیام‌های ارسال شده در پیام‌رسان‌ها توسط کاربران باز می‌شود، این در حالیست که باز کردن و مشاهده پیام‌ها در سایر پلت‌فرم‌ها نظیر ای‌میل تنها به یک درصد می‌رسد.

به همین دلیل هم فیس‌بوک در تلاش بوده است تا با بهره‌گیری از محبوبیت پیام‌رسان واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر به سودآوری‌های خود افزایش داده و سهم بزرگی را از بازار پیام‌رسان‌های جهان تصاحب کرده و به خود اختصاص دهد.  

اپلیکیشن واتس‌اپ هم‌اکنون پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود و برنامه آن برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،   iOS و ویندوز قابل نصب و استفاده است. واتس اپ در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.

این اپلیکیشن از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این بدان معناست که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha