به گزارش ایسنا، حامد باقری در نشست "روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی" در محور اول سخنانش در مورد "فراخوان جدید دعوت به همکاری متقاضیان تدریس" اظهار کرد: این موضوع اجرایی میشود تا مدرسان در دروس غیرمجاز مشغول به کار نشده و نهایتا کیفیت آموزش را کاهش ندهند.
وی در این مورد گفت: در دی ماه سال ۱۳۹۶ اولین بخشنامه نیازسنجی به واحدها ارسال شد تا دانشگاهها و مراکز احصا کنند که برای چه دروسی و چه رشتهای نیاز به مدرس دارند.
باقری خاطرنشان کرد: نهایتا بعد از بررسیها، در مجموع ۸۶ "گروه درس" شناسایی شد و دروس در قالب "گروه درس" طبقهبندی شدند و بخشنامه مربوط به فراخوان طی دو هفته اخیر به تدریج برای واحدها ارسال شد.
رییس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مدرسان دانشگاه به دو دسته "آموزشی و خبره" تقسیم میشوند، افزود: این فراخوان مربوط به مدرسان آموزشی است.
وی با بیان اینکه فراخوان بر اساس گروه درسها ارائه شده و تاکید شده که متقاضی، رشته تحصیلی مرتبط خود با "گروه درس" را انتخاب کند، افزود: اگر در هر یک گروه درسهای لحاظ شده بیش از سه برابر ظرفیت متقاضی باشد افراد به سمت آزمون کتبی(برگزاری در اواسط آبان ماه) سوق داده میشوند.
باقری در محور دوم سخنانش در رابطه با "طرح بازنگری استانداردهای آموزشی مدرسان"، این بحث را یکی از چالشهای جدی دانست و تاکید کرد: یکی از گلایههای مدرسان و مراکز در برنامه های درسی این است که شرایط مدرس و رشتهها دقیق نوشته نشده است، از اینرو برای استانداردسازی این موضوع شاخصهای تخصصی مورد نیاز مدرسان در هشت محور شناسایی شده است.
وی در این رابطه گفت: در فاز اول این بحث(مرحله آزمایشی) برای ۲۰۵ رشته فرم های نظرسنجی ارسال و ۷۲۰ مرکز درگیر این کار شدند. این بحث پیگیری میشود تا مدرسان متناسب با شرایط خود در دروس به کار گرفته شوند.
رییس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی در محور سوم سخنانش در مورد "گزارش آماری خبرگان و رسیدگی به درخواستهای خبرگی" با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ مدرس خبره در هیات ممیزه تایید صلاحیت شده است، تاکید کرد: سه الی چهار درس برای این مدرسان خبره در نظر گرفته میشود که ماهیت عملی دارند.
در ادامه روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این جلسه به ارایهی نظر، انتقاد، پیشنهاد و سوال حول مباحث مطروحه در جلسه پرداختند.
انتهای پیام
نظرات