• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97052814648
  • خبرنگار : 71591

در تولید اسپیکرهای هوشمند

گوگل هم‌چنان حرف اول را می‌زند

گوگل هم‌چنان حرف اول را می‌زند

تازه ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که باز هم اسپیکرهای هوشمند گوگل از رقیب همیشگی خود یعنی آمازون سبقت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

حالا جدیدترین گزارش‌های منتشره از موسسه تحقیقاتی کانالیز، عرضه اسپیکرهای هوشمند گوگل موسوم به گوگل هوم در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، بسیار بیش‌تر و موفقیت آمیزتر از رقیب قدرتمند خود یعنی اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو بوده است.

در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می‌گیرد.

با ارائه این گزارش می‌توان دریافت که این دومین فصل پیاپی از سال ۲۰۱۸ میلادی است که اسپیکرهای هوشمند گوگل از آمازون جلو می‌زند و نظر کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب می‌کند. این آمارها به خوبی نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند گوگل همچنان در جهان از لحاظ محبوبیت، مقبولیت و میزان فروش حرف اول را می‌زنند.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند و با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

آمازون که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ از اسپیکر هوشمند اکوی خود رونمایی کرد، حالا این بار برای دومین بار متوالی سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از رقیب دیرینه و قدرتمند خود یعنی گوگل عقب افتاده است.

بر اساس اعداد و ارقام ذکر شده در جدول بالا، گوگل که در سه ماهه دوم سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تنها توانسته بود ۱۶.۹ درصد از سهم بازار این گجت‌ها را از آن خود کند، در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸، سهم خود را به ۳۲.۳ درصد رسانید. این در حالیست که سهم آمازون که در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۷، ۸۲.۳ درصد بود، در سال جاری ۲۰۱۸ به ۲۴.۵ درصد رسیده است.

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

تحلیلگران موسسه کانالیز همچنین می‌گویند انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha