• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97051608354
  • خبرنگار : 71186

"تاخیر در تحویل" داد مشتریان خودرو را درآورد!

"تاخیر در تحویل" داد مشتریان خودرو را درآورد!

براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.

به گزارش ایسنا، دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.

این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.

خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.

اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.

پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.

البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.

در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۶ ۱۱:۴۶

سلام. باز خوبه ایسنا به این موضوع پرداخت. لطفا این موضوع رو بیشتر هایلایت کنید. مشکل اینه که شرکت ها مثل سایپا می گن به دلیل کمبود قطعه تاخیر داریم اما در همه نمایندگی هاشون انواع سراتو و ... نقدی به قیمت روز به فروش می رسد!!!! به والله من که از حقم نمی گذرم و این دروغ های شما رو باور نمی کنم. آخه هنوز تحریمی شروع نشده که قطعه نباشه، یعنی واقعا شرکتی به این بزرگی 100 تا 100 تا قطعه از خارج وارد می کنه که می گن تا تحریم اومد قطعه نداریم!!!!!!! خجالت بکشید اینقدر به مردم ظلم نکنید. این سازمان بازرسی و تعزیرات و دیده بان شفافیت و صداوسیما و ........ کجان!!!! چرا به این موضوع ها نمی پردازید!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۶ ۱۱:۵۸

داستان تحویل گرفتن خودرو از کرمان موتور را برای شرکت بازرسی و استاندارد اگر تعریف کنم .زمین وزمان به گریه میافتد .فوق العاده شرم آور است.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۰۰:۵۳

ایران‌خودرو هم شورشو دراورده یک دنای لگن برای حمایت از تولید داخلی خریدم سه ماه تاخیر داره

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۹ ۱۴:۳۷

سلام کرمان موتور ماشینای مدل 96 رو هنوز تحویل نداده قرار بود یکماه تحویل بده تو شرایط فروشش

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۰ ۲۱:۱۰

سلام بحث تاخیر در تحویل خودرو بهانه جهت افزایش قیمت خودرو است باید توجه کرد قطعه ساز با خودرو ساز هماهنگ است و با توسل به ترفند های مختلف این نقص تکمیل خودرو را ایجاد نموده اند ساده بگویم در بحث بازرگانی و مدیریت منابع در تولید هر خودرو بصورت یک پکیچ کامل در نظر است مگر میشود قطعات منفصله یک خودرو مثلاً ۱۰۰ قطعه را شامل میشود ۹۸ قطعه وارد شود و دو قطعه وارد نشود ! و خودرو ساز مدعی شود که کمبود قطعه دارد این با مبانی اقتصادی تولید و توجیه بازرگانی و سفارشات هم خوانی ندارد ! و این عمل خودرساز ، یعنی عدم برنامه ریزی و رکود سرمایه خودرو ساز این سناریو از نظر اصول تجارت و تولید رد شده و مفهوم مدیریتی ندارد ، این یک بازی هماهنگ شده خودرو ساز و قطعه ساز است که بجای تحویل خودرو های آماده به تحویل در پارکینگ به ثبت نام کنندگان نسبت به فروش آن با ایجاد بازار حاشیه توسط شرکت های واسط و دلالان خود بصورت کارتکسی اقدام میکنند و در این رابطه با کار نمایشی و کسر یک قطعه بمنظور توجیه کار خود صحه به اقدامات خلاف خود می گذارد و مسئولین را گمراه میکنند و هر لحظه با توجه به تقاضای شرکت های واسط دلال خود در بازار آزاد نسبت به تکمیل دو قطعه کسری خودرو مستقر در پارکینگ اقدام و به دو برابر قیمت کارخانه می فروشند و اینگونه با سرمایه و روح و روان مردم و مشتریان بازی و موجبات نارضایتی و بحران را فراهم میکنند بنده خودم از مشتریان پارس تندر 90 هستم و در28 فروردین 97 با تحویل در تیر ماه 97 ثبت نام کردم ، در16 تیرماه 97 با افزایش قیمت کارخانه تکمیل وجه با تحویل 30 روزه اقدام نمودم. با توجه به اینکه ۷۴ روز از تکمیل وجه گذشته متاسفانه در مراجعات حضوری به امور مشتریان پارس خودرو و امور مشتریان گروه سایپا و نمایندگی سایپا هیچکس پاسخگو نیست و فقط میگویند تاخیر دارد اما مشاهده میشود پارس تندر 90 در بازار آزاد به روز به هر تعداد با دو برابر قیمت کارخانه از طریق شرکت های واسط خودرو ساز در دسترس میباشد این چه کمبود قطعه ای است ؟! که برای بازار آزاد وجود ندارد و برای ثبت نام و تکمیل کنتدگان وجه خودرو وجود دارد ؟!!! باید سوابق واردات قطعات منفصله خودرو بصورت کامل از گمرک و وزارت صمت بگیرند بعد متوجه میشوند خودرو ساز قطعات بصورت پکیچ به تعداد دستگاه وجود دارد . ولیکن ...

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۲ ۱۶:۳۷

سلام-منم با نظر شما موافقم-دقیقا مشابه وضعیت شما برای من هم پیش اومده-ماشینمو فروختم الانم سایپا بعد سه ماه هنوز دعوتنامه هم بهم نداده

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۷ ۱۳:۱۶

در تاریخ 10/5/97آریو اتومات ثبت نام کردم و در نمایندگی به من گفته شد تا یک هفته دیگه خودرو تحویل میگیری ولی الان هیچ خبری نیست نه نمایندگی جواب درستی میده نه شرکت هیچ گونه حرفی در مورد تحویل دادن یا ندادن نیست من که خودرو خود را فرختم تا یه ماشین بهتری بگیرم و الان بی وسیله ام وخودرو هم را در زمان ارزانی فروخته ام ودیگر نمی توانم وسیله ای برای گذران زندگی بخرم لطفا تکلیف من رامعلوم کنید ممنون

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۹ ۲۲:۱۵

پول را گرفتند به قول معروف ریش وقیچی دست اوناست حالا هم تحویل نمی دهند اخه کجا وکی رسیدگی میکنه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۰ ۱۰:۰۷

ملت رو اسیرخودشون کردند دارن با پول ماشینهاشون کیف می کنند آخه گناه ما چیه تو ایران به دنیا آمدیم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۹

سلام واقعا کلافه شدیم

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۲

واقعا تحویل ماشین‌های سواری از ایران خودرو آدم رو کلافه می‌کنه. اصلا به قراردادی که با مشتری میبنندند پایبند نیستن. فقط حرفشون اینه که به جای تاخیر در تحویل خودرو سود مشارکت میگیرین. آخه این هم شد جواب؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۰۸:۰۰

تیبا ۲ گرفتم قرار بود شرکت سایپا یک ماهه تحویل بده اما متاسفانه تا امروز که ۹ آبان شده هنوز خبری نیست و دیروز زنگ زدم سایپا که کارشناس محترم اصلا واضح و دقیق نمی‌گفت یک هفته یا دو هفته دیگه. این از ما که قرار بود یک ماهه به دستمون برسه. وای بحال اونایی که شهریور ۹۸ قراره ماشینشون بیاد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۰۸:۴۶

سلام. چرا افزایش قیمت خودرو باید شامل مشتریانی بشه که از موعد تحویل آنها ماه هاست که می‌گذرد؟ مگر تاخیر در تحویل خودرو تقصیر مشتری است؟ آیا این جز سودجویی ایران خودرو و سایپا نیست که به امید گران شدن خودرو از تحویل آن امتناع می ورزند؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۰ ۰۷:۵۵

با سلام تحویل سی روزه بیش از پنج ماه . هنوز هم که تحویل نشده است پارس خودرو بدقولترین شرکت خودرو ساز . کجای دنیا اینطور به مشتری ظلم میکنند . ایا مشتری حق دارد بداند خودرویی که تمام پولش را یکجا داده است کی تحویلش میشود.