• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97050804419
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی هشتم مرداد بخوانید؛

تکذیب فوت آیت الله شاهرودی/نقض عهدنامه مودت ازسوی آمریکا/آخرین اخبار از پرونده ستوده و شهیدی...

تکذیب فوت آیت الله شاهرودی/نقض عهدنامه مودت ازسوی آمریکا/آخرین اخبار از پرونده ستوده و شهیدی...

تکذیب خبر فوت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح جدید برای سربازی، نقض عهدنامه مودت توسط آمریکا، رایزنی ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در سوچی، پاسخ به تشکیک درباره فعالیت نیروگاه بوشهر، تمدید بازداشت موقت نسرین ستوده، اعتراض به احکام پرونده ترور روحانی اهل سنت مهاباد و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، هشتم مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان بسیج خواستار برخورد انقلابی دستگاه‌ قضایی با مفسدان اقتصادی شد و گفت:مردم خواستار برخورد قاطع و انقلابی با مفسدان اقتصادی هستند و قطعاً از اقدامات انقلابی دستگاه‌ قضایی حمایت می‌کنند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور در یادداشتی توئیتری به تحولات بازار ارز و سکه واکنش نشان داد و نوشت:نمی دانید یا نمی توانید یا نمی خواهید؟ مردم در هیچ یک از این سه مورد شما را نمی بخشند. به امید مردم خیانت نکنید.

همچنین حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور ور با اشاره به گمانه‌زنی‌ها برای تغییرات در کابینه گفت: رییس جمهور کاملا در جریان مطالبات، فضا و خواست مجلس شورای اسلامی هستند؛ در ارتباط با انتخاب همکاران رییس جمهور فقط خودشان تصمیم می‌گیرند.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز از قرائت سوال از رییس جمهور تا پایان هفته در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

غلامعلی مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تکذیب خبر فوت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در گفت‌وگویی که با آقای پرویز داوودی رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتم، ‌ایشان تاکید کردند که خبری که توسط برخی از کانال‌های خبری مبنی بر فوت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده، شایعه است و من این خبر را تکذیب می‌کنم.

یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس در خصوص احتمال دو نرخی شدن بنزین، گفت: دو نرخی شدن بنزین در کمیسیون انرژی طرح نشده و حداقل این است که در قانون بودجه ۹۷ که تصویب کردیم دو نرخی شدن بنزین و گران کردن آن را به دولت اجازه ندادیم.

همچنین نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی جدید با هدف تبدیل سربازی به حرفه‌آموزی خبر داد. یحیی کمالی‌پور  با بیان اینکه «سرباز طی دو سال خدمت می‌کند و غالبا کار او نگهبانی و مسائل رزمی‌ است» اظهار داشت: ما در طرح جدید به دنبال آن هستیم که در کنار این مسائل رزمی آموزش حرفه و حرفه‌آموزی دنبال شود.

رییس اسبق بانک مرکزی ضمن دفاع از عملکرد خود در دوران مسئولیتش گفت که ساماندهی موسسات اعتباری در آن دوره آغاز شده و به دلیل تغییر دولت ناتمام مانده است. محمود بهمنی که در حال حاضر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است با اشاره به وضعیت موسسه ثامن‌الحجج، گفت: این موسسه خیلی قبل‌تر از دولت فعلی و دولت قبل فعالیت می‌کرد و فکر می‌کنم آغاز فعالیتش در دهه ۷۰ بود.

علی لاریجانی هم در نشست فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی، که با هدف بررسی پیامدها و راهکارهای مبارزه با فساد برگزار شد، از مسئولان اجرایی کشور خواست هر چه سریع‌تر با سازوکارها و ساختار درست به ساماندهی وضعیت ارزی کشور بپردازند و گفت: ظرف روزهای آینده باید سیاست‌های جدید ارزی اعلام شود تا آن جا که اطلاع دارم کارها نهایی شده بنابراین باید ساختار اداره کشور براساس علم اقتصاد جلو برود نه اینکه سیاست‌های دستوری به کار گرفته شود.

مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تشکیل ناتوی عربی با توجه به اختلافات موجود در بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس امر ساده‌ای نیست، گفت: اختلافات موجود بین کشورهای عربی خلیج فارس، طرح تشکیل ناتو عربی را با مشکل روبرو می‌کند.

صباح زنگنه، حقوقدان با اشاره به تعیین وقت رسیدگی به شکایت ایران علیه آمریکا، گفت: خروج آمریکا از برجام موجب بروز خسارت‌های سنگینی به ایران شده، ‌بنابراین تیم حقوقی ایران می‌تواند لایحه‌ای با مواد و فصول متعدد ارائه کرده و خواهان صدور احکام مناسبی از سوی دادگاه لاهه شود. وی تاکید کرد:عهدنامه مودت توسط آمریکا نقض شده است.

نمایندگان سه کشور تضمین‌کننده آتش بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه قرار است امروز در سوچی با یکدیگر دیدار و درباره مسائل پیرامون تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، وضعیت در نقاط کاهش تنش در سوریه و به علاوه موضوعات بشردوستانه شامل تقویت اقدامات اعتمادساز و بازگرداندن پناهندگان سوری به خانه‌شان رایزنی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه  در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر بن علوی، وزیر خارجه عمان به آمریکا و اینکه آیا هدف از این سفر میانجیگری بین ایران و آمریکا بوده است، گفت: از محتوای مذاکرات و اهداف سفر آقای بن علوی به آمریکا اطلاعی ندارم. وی تاکید کرد: امکان گفت‌وگو با آمریکا وجود ندارد. بهرام قاسمی همچنین در مورد اظهارات وزیر خارجه امارات مبنی بر اینکه حمله اخیر انصارالله به نفتکش عربستانی در باب‌المندب با تهدید ایران در مورد بستن تنگه هرمز ارتباط مستقیمی دارد، تصریح کرد: امارات در اندازه‌ای نیست که درشت‌گویی کند.

در پاسخ به تشکیک درباره فعالیت نیروگاه بوشهر دربرنامه "حالا خورشید" معاون سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه بوشهر در حال کار و فعالیت است و برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان می‌شود، نیروگاه بوشهر از سال ۹۲ وارد مرحله تولید تجاری شده است.

مصطفی ترک همدانی گفت: گذشت تقریبا یک ماه از خروج پرونده از دادسرا ولی هنوز پرونده به دادگاه واصل نشده است و نمی‌دانیم پرونده هنگامه شهیدی کجاست. وی همچنین در یادداشتی با اشاره دستور دادستان تهران به سرپرستان دادسراهای نواحی تهران درباره انتشار احکام قطعی محکومان اقتصادی، گفت که دستور انتشار احکام محکومان اقتصادی اجرا نمی‌شود.

رضا خندان از تمدید بازداشت موقت نسرین ستوده خبرداد و بعد از اینکه یک ماه بازداشت موقت همسرم تمام شد، با ده روز تاخیر مجددا بازداشت موقت وی تمدید شد.

همچنین علیزاده‌ طباطبایی از اعتراض به احکام پرونده ترور روحانی اهل سنت مهاباد خبر داد. وکیل مدافع متهمین پرونده ترور امام جماعت یکی از مساجد شهرستان مهاباد از اعتراض به احکام موکلین خود خبر داد. سید محمود علیزاده طباطبایی در رابطه با اعتراض به حکم قصاص و ۱۰ سال حبس سه نفر از متهمان پرونده قتل «ملا تینا» امام جماعت یکی از مساجد شهرستان مهاباد در سال ۱۳۸۷ در دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی، گفت: روز گذشته به این حکم اعتراض کردیم ولی هنوز به دادگاه دیوان عالی کشور ارسال نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه پرونده شهرام جزایری به تهران ارجاع خواهد شد، گفت: باتوجه به نحوه خروج از کشور شهرام جزایری و پیشنهاد رشوه‌ای که داده است قطعا به پرونده او رسیدگی خواهد شد و به علت سوابقی که از قبل داشته رسیدگی به این پرونده او نیز در تهران انجام خواهد شد و بر همین اساس هم خود نامبرده و هم پرونده‌اش به تهران منتقل می‌شود. معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه درباره زمان برگزاری دادگاه متهمان اقتصادی گفت: نمی‌توان زمان دقیقی تعیین کرد چون باید تشریفات قضایی طی و کیفرخواست نیز صادر شود اما به طور قطع این پرونده با سرعت هرچه بیشتر پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha