به گزارش ایسنا- سعید محمدزاده در سفر به زاهدان و بازدید از پروژههای راه آهن استان بیان کرد: خط موجود زاهدان تا میرجاوه به دلیل قدمت زیاد کیفیت مناسب را ندارد اما فعلا این خط قابلیت بهره برداری را دارد.
وی بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات، بهسازی این خط ریلی آغاز شده و امیدواریم هر چه سریعتر تکمیل شود.
محمد زاده گفت: برای جابجایی زائران پاکستانی در وزارت راه و شهرسازی تدابیر بسیار خوبی اندیشده شده تا بتوانیم این زائران را با خطوط ریلی جابجا کنیم.
وی ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه در کمتر از 2 ماه آینده اطلاع رسانی میشود.
محمدزاده بیان کرد: در سیستان و بلوچستان به لحاظ ایمنی جاده مشکلات بسیار زیادی داریم، رقمهای گزافی صرف نگهداری زیرساختهای جاده میشود.
وی ادامه داد: بر خلاف اینکه در مسیر ریلی ظرفیت 40 واگن حمل سوخت وجود دارد، تنها 4 واگن در این حوزه فعال هستند که این جای تامل دارد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمل برخی کالاها سبب آسبب وارد مدن به جادهها میشود و تلفات و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد، گفت: هم اکنون در محور چابهار زاهدان قطار داریم اما قطار کامیون !
وی تاکید کرد: باید حمل و جا به جایی بار را تا حد ممکن در جاهایی که ریل داریم به این مست ریلی دهیم تا از سونامی کشتار و مصرف سوخت در آینده کاسته شود زیرا با این مدل اقتصادی که هم اکنون داریم، نیاز به دشمن اقتصادی نداریم و خودمان به اقتصادمان لطمه وارد میکنیم.
محمد زاده گفت: تکمیل پروژه راه آهن چابهار - زاهدان در اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و به طور جد در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این خط ریلی به طول 700 کیلومتر با خطوط جانبی به طور جدی از سال 92 آغاز شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شاخصهای راه آهن چابهار - زاهدان نسبت به سایر طرح های عمرانی مشابه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.
وی افزود: اولویت بندی طرحها در بخش های مختلف کشور به جهات گوناگون همواره مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
انتهای پیام
نظرات