• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97042513459
  • خبرنگار : 71496

تاکید العبادی بر لزوم مقابله با حملات به نهادهای دولتی عراق

تاکید العبادی بر لزوم مقابله با حملات به نهادهای دولتی عراق

نخست وزیر عراق بر لزوم مقابله با حمله تظاهرکنندگان به نهادهای دولتی تاکید کرده و خواستار استفاده از ابزارهای دیگری به جای استفاده از گلوله جنگی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عربی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی در جمع وزرای کابینه و مسئولان دستگاه‌های امنیتی با تاکید بر لزوم مقابله با حملات به نهادهای دولتی و با بیان این نکته که کسانی که برای دفاع از این نهادها اقدامی نمی‌کنند، افرادی ضعیف و سلطه‌پذیر محسوب می‌شوند، اظهار داشت: عملیات اصلی ما این است که برای مقابله با تروریست‌ها در آمادگی کامل باشیم.

العبادی گفت: ما نیازمند اطلاعاتی دقیق برای تفکیک شهروندانی که خواستار احقاق حقوقشان هستند از آنهایی که هدفشان آسیب زدن به نهادهای دولتی است، هستیم. برخی طرف‌ها از گروه‌های جرایم سازمان یافته تلاش می‌کنند به وخامت اوضاع دامن زده و هیزم در این آتش بریزند.

العبادی در ادامه با تاکید بر اینکه عدم استفاده پلیس از گلوله جنگی به معنای عدم مقابله نیست، خواستار استفاده از دیگر ابزارها برای متفرق کردن تظاهرکنندگان شد.

نخست وزیر عراق خروج تظاهرات از ساختار مسالمت آمیز خود را به منزله تلاش برای به عقب بردن کشور دانست و گفت: زمانی که دولت به خواسته‌های شهروندان رسیدگی کند این به معنای قدرت دولت و نه ضعف آن است و تظاهرات مسالمت آمیز حق هر شهروندی است.

این مسئول عراقی افزود: عراقی‌ها آشوب و تعرض به نیروهای امنیتی را نمی‌پذیرند و کسانی که چنین کاری انجام می‌دهند افرادی خرابکارند که قصد دارند با سوءاستفاده از خواسته‌های مردم آسیب‌هایی را به کشور وارد کنند.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم صدای شهروندان را بشنویم زیرا دولت زنده، دولتی است که با مردم خود در ارتباط بوده و با آنها تعامل دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha