• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97041910368
  • منبع : نمایندگی سمنان

چتر تامین اجتماعی بر سر 70 درصد سمنانی‌ها

چتر تامین اجتماعی بر سر 70 درصد سمنانی‌ها

ایسنا/سمنان مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به همپوشانی‌های بیمه‌ای در ایران و استان گفت: تنها راهبرون‌رفت از این شرایط تحقق دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، خلاقی همزمان با نخستین روز هفته تامین اجتماعی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: متاسفانه تعدد دفترچه‌ها و همپوشانی آن سبب شده که در برخی استان‌ها و از جمله استان ما تعداد دفترچه‌ها بیشتر از جمعیت آن استان است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان با اشاره به گستره خدمات‌دهی این سازمان در استان گفت: بیش از 69 درصد جمعیت این استان تحت‌پوشش تامین اجتماعی هستند که بیش از میانگین کشوری که 51 درصد عنوان می شود، است.

وی از افزایش سه درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع بیش از 480 هزار نفر از جمهیت 702 هزار نفری استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند. این افزایش جمعیت بیمه شده‌ها نشان می‌دهد که در یک سال گذشته وضعیت اشتغال در استان رو به بهبود بوده است.

خلاقی از وجود بیش از 110 هزار نفر بیمه‌شده اجباری در این استان خبر داد و افزود: بیش از 161 هزار نفر نیز ذیل عنوان سایر که در برگیرنده کارگران ساختمانی، فرش‌بافان، رانندگان، بیمه‌های آزاد و بیمه بیکاری هستند نیز تحت پوشش این سازمان در استان هستند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان از افزودن 2000 نفر به بازنشسته‌های این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 22 هزار نفر بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی در استان بهره‌مند هستند.

این عصو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به برخی بسته‌های تشویقی این سازمان برای ایجاد اشتغال در سال حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی که به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌پردازند در این طرح می‌توانند از تخفیف 20 درصدی حق کارفرما که دولت پرداخت آن را متقبل شده بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح در بودجه امسال تامین شده افزود: واحدهای تولیدی استان می‌توانند از مزایای طرح‌های تشویقی در راستای ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند. ضمن اینکه یک طرح بخشودگی جرائم نیز به بهانه سال حمایت از کالای ایرانی در سازمان در حال اجرا است.

اخلاقی با انتقاد از برخی بزرگنمایی‌ها در کشور گفت: در رصدی که از طریق ستاد تسهیل و رونق تولید انجام شده تامین اجتماعی آخرین دستگاهی است که واحدهای تولیدی در آن مشکل دارند، ضمن اینکه همه واحدهایی که مشکل داشتند از طریق کارگروه تسهیل توانستند از مزایایی که تامین اجتماعی در این حوزه دیده بهره‌مند شوند.

وی از وجود 10 شعبه رسمی، سه کارگزاری و دو شعبه اقماری تامین اجتماعی در سطح این استان پهناور خبر داد و گفت: بزودی یک شعبه کارگزاری جدید نیز در جوار تامین اجتماعی شهرستان، ایجاد و به این مجموعه اضافه می‌شود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص جدی بودن بحران صندوق‌ها و خصوصا تهدیداتی که به واسطه ناکارآمدی و بذل و بخشش مدیرعامل پیشین این سازمان متوجه تامین اجتماعی در کشور شد اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر نوربخش شرایط سازمان روند رو به رشدی داشته و توانسته تاکنون روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک مجموعه پاکدست مدیریت سازمان را برعهده دارد گفت: بدیهی است وقتی که در کشوری مشکل اقتصادی بوجود می‌آید، به تبع آن این مشکلات برای سازمانی بزرگی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد هم وجود دارد اما خوشبختانه مسوولان سازمان با دوراندیشی درصددند که مشکلات سازمان را کاهش دهند.

اخلاقی به برخی خطرات و تهدیدات پیش روی این سازمان اشاره کرد و افزود: در صندوق‌های بیمه‌ای دنیا به ازای هر 14 تا 17 نفر یک مستمری‌بگیر وجود دارد و این در حالی است که در تامین اجتماعی به‌ازای هر 5 بیمه‌شده یک مستمری‌بگیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران نیز به سمت پیرشدن می‌رود ادامه داد: این شرایط می‌تواند در آینده مخاطراتی برای سازمان به همراه داشته باشد که باید از هم‌اکنون برای رویارویی با آن برنامه‌ریزی داشت.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه کشور به یک نهضت در کاهش مصرف دارو و خصوصا در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز دارد گفت: خوددرمانی در کشور به ایجاد مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بساری از افراد کشور منجر شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سیدمجتبی اکرم در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تأمین اجتماعی با اشاره به فرهنگ خوددرمانی در کشور اظهار کرد: امروزه کار به جایی رسیده که بخشی از بیماران از پزشک متخصص درخواست آزمایش‌های تخصصی می‌کنند.

وی ادامه داد: باید این فرهنگ در جامعه جاری شود که همیشه تجویز داروی زیاد مترادف طبابت خوب و موثر نیست.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: در سال گذشته یک میلیون و 275 هزار بار مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان  جهت دریافت خدمات توسط بیمه شدگان صورت گرفته است. به طور متوسط هر بیمه شده 2.8 مرتبه در سال گذشته به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان مراجعه کرده و از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 8 مرکز درمانی تحت حمایت تأمین اجتماعی در استان سمنان به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند، افزود: در یک سال گذشته بالغ بر 75 هزار بار مراجعه به مراکز دندانپزشکی، 93 هزار بار مراجعه به مراکز آزمایشگاه تحت حمایت تأمین اجتماعی استان سمنان توسط بیمه شدگان صورت گرفته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: در یک سال گذشته بالغ بر 11 هزار نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان بستری بودند، 5400 عمل جراحی و 1300 زایمان نیز در یک سال گذشته در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان انجام شده است.

اکرم همچنین در خصوص خدمات درمانی غیر مستقیم نیز گفت: 350 مرکز درمانی با تأمین اجتماعی استان سمنان طرف قرارداد هستند، 180 پزشک، 70 داروخانه و 56 مرکز درمانی MRI ، رادیولوژی و... نیز از این طریق با تأمین اجتماعی همکاری دارند و طرف قرارداد هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه 95 درصد از مراکز درمانی استان سمنان با تأمین اجتماعی استان طرف قرارداد هستند، اظهار کرد: در بخش خرید خدمت نیز در حال حاضر بالغ بر یک هزار پرونده بیماران خاص استان سمنان نیز در اختیار معاونت مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سمنان است.

وی اضافه کرد: تعداد افراد بیمه شده استان سمنان در حال حاضر 486 هزار و 300 نفر است که 69 درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند و از این حیث، استان سمنان دارای رتبه دوم کشوری است.

اکرم همچنین خاطرنشان کرد: طرح حذف دفترچه بیمه در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان از سال 95 آغاز شده بود و در سال 96 ، صد در صد اجرایی شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha