• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97040603456
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان در گفت وگو با ایسنا:

استخدام‌های فامیلی در ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد را نه رد و نه تایید می‌کنم

استخدام‌های فامیلی در ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد را نه رد و نه تایید می‌کنم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام‌های فامیلی و رابطه‌ای در دستگاه‌های دولتی و ادارات را نه رد و نه تایید می‌کنم.

پروانه نیکمرام در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: برای ما بعنوان مدیر پسندیده نیست کسی که شرایط لازم را برای استخدام و بکارگیری در دستگاهی دارد را کنار بگذاریم و فامیل خودمان را سرکار بیاریم.

وی اظهار کرد: استخدام های رابطه‌ای و بدون ضابطه باعث دل مُردگی، ناامیدی و یاس مردم می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در گذشته نقش اداره کار در نظارت بر بکارگیری نیروها و استخدام در ادارات پر رنگ تر بود اما متاسفانه هم اکنون قانون گذار آزمون های استخدامی به دستگاهها واگذار شدند و نقش اداره کار را کم رنگ کرده است.

نیکمرام تصریح کرد: برای نظارت بر استخدام ها و بکارگیری نیرو در ادارات و دستگاهها تنها سامانه ای داریم که هر دستگاه باید استخدام و اشتغالزایی خود را در این سامانه ثبت کند.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی برای استخدام و بکارگیری نیرو از طریق مراکز کاریابی ها نظارت کامل داریم اما در بخش دستگاههای دولتی چون از طریق آزمون برگزار می شود و خود دستگاه برگزار کننده آزمون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در گذشته افراد و جویندگان کار از طریق اداره کار عبور می کردند و افراد براساس اولویت فارغ التحصیلی و ثبت نام کردن بکارگیری و استخدام می شدند.

نیکمرام اضافه کرد: با توجه به اینکه خودم با این موضوضع برخورد نکرده ام، استخدام های فامیلی و رابطه ای در دستگاههای دولتی و ادارات استان را نه رد و نه تایید می کنم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه، 31 خرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دو سه نفر از مدیران استان در خصوص استخدام فامیلی، پرونده جاری دارند و چند مدیر هم هنوز تحت تعقیب هستند . 

وی در خصوص استخدام های فله ای و فامیلی در برخی دستگاهها و ادارات افزود: اداره کل بازرسی و دادستان مرکز استان به این مساله ورود کرده اند و دو سه نفر از مدیران پرونده جاری دارند به محض اینکه محرز شود که استخدام فامیلی داشته برخورد لازم صورت می گیرد. 

حجت الاسلام مزارعی اظهارکرد: همچنین چند مدیر هم هنوز تحت تعقیب هستند و برخورد لازم انجام می شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha