به گزارش سرویس بازار ایسنا، انتشارات بهار سبز کتاب «علی بابا خانهای که جک ما ساخت» خاطرات بنیانگذار علیبابا، با ترجمه منصور بیگدلی را روانه بازار نشر کرده است.
این کتاب در ۱۲ فصل و درباره بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک چین، یعنی گروه علیبابا نوشته شده است.
در مقدمه کتاب میخوانیم: بازار تجارت الکترونیکی چین تفاوتهای بسیاری با آمریکا و سایر کشورهای غربی دارد و میراث دههها برنامهریزی دولتی و موسسات دولتی همچنان نقش مهمی در آن بازی میکنند. علیبابا بررسی کرد و از ناکارآمدیهایی که آنها ایجاد کرده بودند نخست در تجارت الکترونیکی و سپس در رسانهها و تامین بودجه استفاده کرد. دیدگاه او برای شرکت- یا تلاشهای بشردوستانه او- اکنون به چالشهای بزرگ چین در اصلاح سلامت، آموزش و راهکار او برای محیط زیست گسترش یافته است. اما کسب و کار اصلی امروز علیبابا همچنان تجارت الکترونیکی است، بازاری که به خلق آن کمک کرد و در حال حاضر بر آن حکمفرماست.
«سر مارتین سورل» مدیر عامل WPP درباره این کتاب نوشته است: کتاب پیش روی شما، سرگذشت یک معلم زبان انگلیسی است که با تلاش و پشتکار، یکی از بزرگترین و ارزشمندترین شرکتهای تجارت الکترونیک دنیا را در چین راهاندازی کرد. فراز و نشیبهایی که در طی راهاندازی، اداره و پیشرفت علی بابا با آنها روبهرو شد پر از درسهای آموزنده است. ضمن اینکه با واقعیت اقتصاد جدید چین نیز آشنا میشوید.
در ادامه میخوانیم: «هر کسی که فکر میکند چینیها فقط کپی میکنند یا فناوری را از جهان غرب میدزدند باید این کتاب را بخواند و دوباره فکر کند. جکما بخشی از ویژگیهای بیل گیتس، استیو جابز، لری پیج، سرگئی برین و مارک زاکربرگ را دارد. همه این ویژگیها در یک نفر جمع شدهاند.»
«اکونومیست» هفتهنامه خبری و بینالمللی به زبان انگلیسی که در لندن ویرایش میشود، درباره این کتاب میگوید: «این یک کتاب جدید فریبنده است.»
جملهای از «فایننشال تایمز» که یکی از قدیمیترین، مهمترین و پرنفوذترین روزنامههای اقتصادی - سیاسی در جهان است، نیز درباره کتاب «علی بابا خانهای که جکما ساخت» مینویسد: «هر کس میخواهد اقتصاد چین را بررسی کند باید این کتاب را بخواند.»
کتاب «علی بابا خانهای که جکما ساخت» در ۳۸۰ صفحه، با قیمت ۲۳ هزار تومان و تیراژ ۱۲۰۰ نسخه در دسترس علاقهمندان به تجارت الکترونیک، کتاب و کتابخوانی قرار دارد.
انتهای پیام
نظرات