• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97032913734
  • خبرنگار : 71415

در ششمین سالگرد پناهندگی آسانژ؛

برپایی تجمعاتی در آمریکا در حمایت از بنیانگذار "ویکی‌لیکس"

برپایی تجمعاتی در آمریکا در حمایت از بنیانگذار "ویکی‌لیکس"

هزاران حامی جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس با برپایی تجمعاتی در "واشنگتن دیسی" آمریکا به شرایطی که برای آسانژ بابت محبوس شدن در اقامتگاهش در سفارت اکوادور به وجود آمده اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلین زیسه، هماهنگ کننده یک گروه فعال به نام "مقاومت مردمی"  واقع در مریلند آمریکا که با طیفی از مسائل اجتماعی مبارزه می‌کند به اسپوتنیک گفت: تجمعات حمایت از آسانژ یک مبارزه مهم علیه شرکت‌های بزرگ و دولت آمریکا که انحصار رسانه‌ها را در دست گرفته،‌ محسوب می‌شوند.

این تجمع‌ها در ششمین سالگرد پناهنده شدن جولیان آسانژ به سفارت اکوادور در شهر لندن به منظور فرار از تعقیب قضایی خود برگزار می‌شود.

این تجمع‌ها در میدان "لافایت" در مقابل کاخ سفید و همچنین در نزدیکی سفارت انگلیس در شمال غرب این شهر برگزار شدند.

در همین راستا قرار است در این تجمع برخی افراد شناخته شده نظیر مقام‌های اطلاعاتی سابق، استادان دانشگاه و دیگر فعالان سخنرانی کنند.

تجمع‌های مشابهی نیز قرار است امروز (سه‌شنبه) در کالیفرنیا، تگزاس و شیکاگو و در کشورهای انگلیس، نیوزیلند و استرالیا برگزار شوند.

زیسه تصریح کرد: این تجمع‌ها مصادف با ششمین سالگرد پناهنده شدن جولیان آسانژ به سفارت اکوادور در شهر لندن قرار است برگزار شوند در حالی که هدف آسانژ از این کار فرار از تعقیب قضایی خود به اتهام جاسوسی از جانب آمریکا و گذراندن مابقی عمر خود در زندان صرفا به خاطر گزارش‌هایش در ویکی‌لیکس بوده است.

او تاکید کرد: ما باید خواهان پایان این تعقیب قضایی شویم. هدف این تجمع‌ها این است که آسانژ اجازه دارد سفارت اکوادور را بدون آنکه از جانب آمریکا تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد یا مسترد شود،‌ ترک کند.

وی افزود: آسانژ و ویکی‌لیکس اکنون محور یک مبارزه مهم بر سر اینکه در حال حاضر چه کسی روایت‌های رسانه‌ها را در آمریکا کنترل می‌کند، هستند و این روایت از سوی یک گروه خیلی کوچک از ابرشرکت‌ها مطرح می‌شود که صحبت‌های دولت و تجارت‌های بزرگ را مشخص می‌کند و در عین حال دیدگاه‌های مردم شنیده نمی‌شوند اما ویکی‌لیکس این وضعیت را شکسته است.

ویکی‌لیکس یک ابزار دموکراتیزه کرده رسانه‌ها را ارائه کرده تا مردم در پیام رسانه‌ها تاثیر خود را بگذارند و اینکه برخی افراد کارمند شرکت‌های بزرگ یا دولت بتوانند به صورت ناشناس با انتشار اسنادی که قابل پخش شدن از سوی دیگران در شبکه‌های اجتماعی باشند اقدام به افشاگری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha