• شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97030502086
  • خبرنگار : 71592

درخواست معترضان عراقی‌ برای شمارش دستی آرا/پارلمان امروز نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

درخواست معترضان عراقی‌ برای شمارش دستی آرا/پارلمان امروز نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

ده‌ها تن از مردم بغداد با هدف درخواست شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق و لغو آرای خارجی دست به تظاهرات زدند. همزمان منابع عراقی از نشست فوق العاده امروز پارلمان عراق درباره انتخابات خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، ده‌ها تن از مردم عراق در نزدیکی مقر کمیساریای انتخابات این کشور تظاهرات کرده و خواهان شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی شدند.

تظاهر کنندگان شعارهای "شمارش دستی آرا خواسته قانونی برای اعتبار بخشیدن به کمیسیون و پارلمان آتی است" و "معترض به شمارش دستی متقلبی است که از رسوایی می‌ترسد" را سر دادند.

بسیاری از سیاستمداران عراق از کمیسیون انتخابات خواستند نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را به صورت دستی شمارش کنند. چرا که نقض‌هایی در شمارش الکترونیکی آرا صورت گرفته است.

همچنین وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: گزارش‌های ناظران تاییدی بر وجود نقض‌ها در انتخابات پارلمانی عراق است.

حامی اقصوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا گفت: نقض‌هایی در انتخابات پارلمانی عراق در برخی مناطق این کشور و در راس آن استان کرکوک روی داده است.

وی تصریح کرد: انجام تحقیقات از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق و دستیابی به نتیجه در این باره تردیدها در غیرقانونی بودن انتخابات را از بین خواهد برد.

وی به منظور تضمین سلامت انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۲۲ دسامبر، بر اهمیت تحقیق درباره ادعاها پیرامون تقلب در انتخابات در کرکوک تاکید کرد.

نتایج نهایی انتخابات پارلمان عراق هفته گذشته در میان جنجال گسترده‌ای اعلام شد، جنجالی که همچنان درباره وجود تقلب در این انتخابات شدت دارد.

ترکمان‌ها و مردم عرب استان کرکوک واقع در شمال عراق برای سیزدهمین روز متوالی به اعتراض‌های خود با ادعای "وجود تقلب" در انتخابات پارلمانی ادامه می‌دهد.

انتخابات پارلمانی عراق ۱۲ ماه مه برگزار شد.

در همین راستا یک منبع در پارلمان عراق اعلام کرد که پارلمان عصر امروز شنبه نشستی فوق العاده درباره انتخابات اخیر برگزار می‌کند.

به گفته این منبع ریاست پارلمان تصمیم گرفته این جلسه راس ساعت چهار عصر به وقت محلی برای بررسی شفافیت انتخابات برگزار شود.

این نشست به درخواست نمایندگان عراقی برگزار می‌شود.

پارلمان روز روزهای شنبه و پنجشنبه گذشته نیز از برگزاری نشست فوق العاده برای بررسی نقض‌های صورت گرفته در جریان انتخابات ناکام ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha