• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97022312331
  • خبرنگار : 71402

بازرسی پلیس مالزی از آپارتمان‌های مرتبط به خانواده نجیب رزاق

بازرسی پلیس مالزی از آپارتمان‌های مرتبط به خانواده نجیب رزاق
نجیب رزاق و همسرش

پلیس مالزی به بلوک آپارتمانی محل اسکان بستگان نخست‌وزیر سابق مالزی در کوآلالامپور یورش برده و به جستجوی اسناد حساسی پرداختند که دولت جدید نگران خروج آنها از این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر جدید مالزی اعلام کرد مانع از خروج نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق از این کشور می‌شود چرا که او به همدستی در رسوایی چندین میلیارد دلاری در صندوق دولتی "۱ام‌دی‌بی" متهم است. به گفته پلیس، علت این بازرسی فوری شکایتی مبنی بر این بود که یک خودروی دولتی ده‌ها جعبه را به آپارتمان همسر نجیب رزاق انتقال داده است.

خشم عمومی از فساد دولتی جزو دلایل شکست نابهنگام ائتلاف حاکم بلند مدت نجیب در انتخابات پارلمانی چهارشنبه گذشته بود. نجیب مکررا هرگونه همدستی را رد می‌کند. سخنگوی نخست‌وزیر عزل شده هنوز واکنشی نشان نداده است. خبرگزاری رویترز هم نتوانست با نجیب، همسرش و یا سایر اعضای خانواده آنها تماس برقرار کند.

طبق گزارش خبرنگار رویترز، همزمان با کنفرانس خبری ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر جدید مالزی برای اعلام اعضای کلیدی کابینه‌اش حدود ۲۰ افسر پلیس وارد مجتمع آپارتمانی لوکسی در کوآلالامپور شدند. ده‌ها افسر لباس شخصی هم به آنها کمک کردند و پرسنل امنیتی این ساختمان هم همکاری داشتند. یک مقام ارشد پلیس اعلام کرد: ما به دنبال اسناد دولتی که به صورت غیر قانونی نگهداری شده باشد، می‌گردیم. دولت نگران است که اسناد حساس و مهم از کشور خارج شود.

این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، درباره اینکه آیا سندی یافت شده است یا خیر اظهار نظر نکرد. به گفته او عملیات ادامه دارد. به گفته پلیس، اعضای خانواده نجیب در آپارتمان‌ها ماندند اما از اعلام اسامی آنها خودداری شده است. جرقه این عملیات با شکایت دو تن از رهبران جناح جوانان حزب سیاسی ماهاتیر محمد زده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha