• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 97021810008
  • خبرنگار : 71523

گواهی‌نامه کیفیت محصولات ایرانی بین‌المللی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری از امضای تفاهم نامه بین ایران و شرکت AGA ایتالیا با هدف بین‌المللی کردن گواهی‌نامه کیفیت محصولات و خدمات ایرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله بیطرف در حاشیه سومین روز نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با اشاره به وجود چالش‌های متعدد در اقتصاد و بلااستفاده بودن بخشی از ظرفیت داخلی، اظهار کرد: هوشمندانه‌ترین راهبرد اتکا به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت کالای ایرانی گفت: اگر بر کیفیت تاکید شود، می‌توان به صادرات امید داشت. وزارت نفت در چند سال گذشته فعالیت‌های فناورانه را در زیرمجموعه خود دنبال کرده است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه توسعه فناوری در عرصه‌های دانشی صنعت نفت همواره مورد توجه بوده است، گفت: در این راستا قراردادهایی با دانشگاه‌ها امضاء شده است و اجرای ١٠قلم گروه کالایی جهشی در صنعت نفت ایران ایجاد کرده است.

اعطای گواهی‌نامه کیفیت محصول به سه شرکت

بیطرف در ادامه از اعطای گواهی نامه کیفیت محصول به سه شرکت خبر داد و افزود: سازندگان داخلی باید متعهد به تولید محصول با کیفیت باشند. در راستای ارتقای کیفیت محصولات داخلی نظام یک پارچه صدور گواهی نامه ایجاد شده است.

وی افزود: کارهای مقدماتی انجام شده و امروز در حاشیه نمایشگاه شاهد صدور گواهی‌نامه به سه شرکت پیشرو در عرصه فناوری و کیفیت بودیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به تحریم‌ها علیه کشور توضیح داد: این تحریم‌ها باعث شد در چند سال گذشته سازندگان ایرانی در استفاده از هولوگرام IPIمنع شوند.

بیطرف ادامه داد: این گواهی‌نامه برای داخل کشور اعتبار دارد، در آن همه استانداردها کنترل می‌شود اما هنوز اعتبار بین المللی ندارد. البته روش‌هایی برای بین‌المللی کردن آن وجود دارد که یکی از این روش‌ها مشارکت این نهاد با یکی از نهادهای معتبر است. در این راستا تفاهم نامه‌ای بین این نهاد و AGAایتالیا امضا شد و قرار است گواهی نامه را هر دو شرکت امضا کنند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه ٨٢ شورای معاونان وزارت نفت، تصریح کرد: این مصوبه برای نظام اداره تاسیسات بود. بر اساس آخرین دستاورد بین المللی باید نظامی برای اداره تاسیسات داشته باشیم. برای این منظور واحدهای پیشرو منتخب شده‌اند و قرار است مدیریت اداره تاسیسات را از طرف اروپایی یاد بگیریم و به مجموعه صنعت نفت تسری دهیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری ادامه داد: در این راستا در فاز اول از ٢٠شرکت اروپایی دعوت کردیم که پنج شرکت پاسخ دادند، قرار است فراخوان دوم برگزار شود و امیدواریم تعداد شرکت‌ها به ١٠ برسد. واحدهای منتخب برای دو تا سه سال به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شوند.

بی‌طرف با بیان اینکه شرکت‌ها اکثرا اروپایی هستند، تصریح کرد: هدف این نیست که کل بهره‌برداری را به شرکت‌های خارجی واگذار کنیم، هدف این است که این شرکت‌ها مدیریت بهره برداری تاسیسات را دو سال بر عهده بگیرند، ممکن است دو تا سه نیروی خارجی مشغول به کار شوند و نیروهای ایرانی به کار خود ادامه می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha