• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97021106421
  • خبرنگار : 71592

تاکید کمیته چهارجانبه صلح لیبی بر حمایت از روند سیاسی در این کشور

تاکید کمیته چهارجانبه صلح لیبی بر حمایت از روند سیاسی در این کشور

کمیته چهارجانبه مسئول حل بحران لیبی بار دیگر پایبندی خود را به حاکمیت ملی و استقلال این کشور و اتحاد اراضی آن اعلام کرده و خواهان ادامه هماهنگی تلاش‌ها و حمایت از روند سیاسی براساس توافق نامه لیبی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کمیته چهارجانبه لیبی که شامل اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل است در کنفرانس خود که در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد از تلاش‌های فرستاده دبیرکل سازمان ملل برای سامان‌دهی و برگزاری نشست‌هایی درباره لیبی به عنوان بخشی از روند کنفرانس ملی استقبال و برای نظارت بر روند سیاسی در لیبی اعلام آمادگی کردند.

این کمیته بر ضرورت برگزاری نشست‌های پارلمانی و ریاست جمهوری براساس چارچوب قانونی لازم تاکید کرد و با توجه به برگزاری انتخابات در پایان ۲۰۱۸ براساس طرح سازمان ملل، تلاش‌های مقدماتی شورای ریاست جمهوری و کمیساریای عالی انتخابات در ثبت نام از رای‌دهندگان را مهم خواند.

کمیته چهارجانبه نسبت به ارائه حمایت لازم، اعزام تیم‌ها و هیئت‌های کارشناسی برای کمک و تیم‌هایی برای نظارت بر انتخابات ابراز تمایل کرده و تاکید کردند این روند مستلزم فضای سیاسی و امنیتی متناسب است فضایی که در آن همه طرف‌های سیاسی لیبی متعهد به احترام گذاشتن به نتایج انتخابات شوند.

کمیته مذکور بر نیاز ضروری برای تعامل با چالش‌های گسترش سلاح، گروه‌های مسلح و باندهای قاچاق تاکید کرده و خواهان شکل گیری ارتش لیبی متحد تحت رهبری متحد شد.

کمیته چهارجانبه حمایت از لیبی در مبارزه این کشور با تروریسم و فراهم کردن کمک‌های فوری برای مناطقی که از کنترل شورشیان آزاد شده را مهم دانست.

در پایان کمیته چهارجانبه در بیانیه‌ای بر اهمیت بررسی چالش‌های اقتصادی لیبی و فراهم کردن خدمات اصلی از طریق توزیع عادلانه منابع کشور و ضرورت حفظ اتحاد بخش اقتصادی و مالی لیبی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha