• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97020905028
  • خبرنگار : 71496

توافق سوریه با شورشیان برای خروج از جنوب دمشق همزمان با گسترش دایره کنترل ارتش بر منطقه

توافق سوریه با شورشیان برای خروج از جنوب دمشق همزمان با گسترش دایره کنترل ارتش بر منطقه

گروه‌های ارتش آزاد سوریه در شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق با روسیه و نیروهای دمشق به توافقی برای خروج شبه‌نظامیان وابسته به مخالفان و غیرنظامیان از این منطقه به سمت شمال سوریه دست یافتند. این در حالی است که ارتش سوریه کنترل مناطق بیشتری در این بخش را به دست گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، برخی منابع در کمیته مذاکرات در جنوب دمشق ضمن اشاره به توافق گروه‌های شورشی "ارتش آزاد سوریه" در شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق با روسیه و نیروهای دمشق برای خروج شبه‌نظامیان وابسته به مخالفان و غیرنظامیان از این منطقه به سمت شمال سوریه اظهار داشتند: اجرای این توافق روز سه‌شنبه اول مه آغاز خواهد شد.

گروه‌های شورشی وابسته به "ارتش آزاد سوریه" کنترل مناطق یاد شده و اطراف آن را که جزئی از توافقنامه آتش‌بس دمشق است، در دست دارند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی اعلام کرد: یگان‌های ارتش سوریه به عملیات خود علیه مراکز تجمع و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در بخش جنوبی دمشق ادامه دادند و توانستند پس از نابود کردن مناطق استقرار تروریست‌ها و وارد آوردن خساراتی به نفرات و تجهیزات آنها، کنترل محله‌های الماذنیه، القدم، العسالی و الجوره در حومه جنوبی دمشق را به دست بگیرند.

این منبع افزود: یگان‌های ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریست‌ها در منطقه الحجرالاسود و اطراف آن ادامه داده و در محورهای متعددی در محله القدم پیشروی کردند و توانستند کنترل برخی ساختمان‌ها را به دست بگیرند، تروریست‌ها نیز مجبور به فرار از این محله شدند.

این یگان‌ها در طول چند روز گذشته موفق شدند خطوط دفاعی تروریست‌ها را در هم شکسته و بسیاری از  مسیرهای امدادرسانی به آنها را در درگیری‌های شدیدی قطع کنند.

همچنین این نیروها روز جمعه در محورهای مختلف مناطق الجوره،‌ العسالی و الحجرالاسود در جنوب دمشق پیشروی کردند.

این ارتش به داعشی‌ها برای خروج از اردوگاه الیرموک و الحجرالاسود و بخش‌هایی از دو محله القدم و التضامن ۴۸ ساعت مهلت داد. پس از این مهلت عملیات نظامی شدیدی علیه داعشی‌ها آغاز می‌شود اما اختلافات موجود میان رهبران داعش تا این لحظه مانع از اجرای این توافق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha