• جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97020704185
  • خبرنگار : 71591

سیستم خنک کننده ۱.۶ میلیون دستگاه آئودی مشکل فنی دارد

سیستم خنک کننده ۱.۶ میلیون دستگاه آئودی مشکل فنی دارد

شرکت خودروسازی آئودی فراخوان بیش از یک میلیون دستگاه از محصولاتش در جهان به علت وجود نقص در پمپ الکتریکی سیستم خنک کننده را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت fortune ، به نظر می رسد که سالهای اخیر اصلا برای گروه خودروسازی فولکس واگن و شرکت های زیرمجموعه اش سال خوبی نبوده است؛ چراکه حدود دو سال و نیم پیش، فولکس واگن در ایالات متحده آمریکا به جرم دستکاری و تقلب در نرم افزار کنترل آلایندگی موتور خودروهای دیزلی اش متهم شد. چندی پیش هم مدیر پورشه به اتهام همکاری و آگاهی از رسوایی خودروهای دیزلی (دیزل گیت) توسط پلیس آلمان بازداشت شد. حالا هم خبر فراخوان نقص خودروهای آئودی - یکی دیگر از زیر مجموعه های فولکس واگن - منتشر شده است. همه این مسائل باعث شده که نام فولکس واگن در صدر اخبار قرار گیرد و شهرت و آوازه این گروه صنعتی آلمانی را به مخاطره بیندازد.

شرکت آئودی به تازگی اعلام کرده است که ۱.۶ میلیون دستگاه خودروی تولیدی خود را در سراسر جهان به علت نقص در پمپ الکتریکی سیستم خنک‌کننده پیشرانه فرا می خواند.

این نقص بدان معناست که پمپ الکتریکی مذکور می‌تواند به علت رطوبت بیش از حد گرم شود یا اتصال کوتاه ایجاد کند که در نتیجه آن، ممکن است آتش سوزی در خودرو ایجاد شود.

آئودی از تمامی دارندگان مدل خودروهای آئودی کابریولت، سدان آئودی ، آئودی ، سدان آئودی و  که در حد فاصل سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی ساخته شده اند، درخواست کرده که هرچه سریعتر به نمایندگی های مجاز این شرکت در کشورهای خود مراجعه کرده تا متخصصان مربوطه عیوب آن را برطرف سازند.

این فراخوان در حالی منتشر شده است که هنوز هیچ گزارش خرابی و حوادثی از خودروهای مذکور داده نشده است اما به گفته متخصصان آئودی، باقیمانده رسوبات موجود در سیستم خنک‌کننده می‌تواند پمپ را مسدود کند.

نمایندگی های آئودی در ایالات متحده آمریکا بنابر درخواست اداره ایمنی ترافیک بزرگرههای این کشور، به صورت رایگان این پمپ ها را تعویض می‌کنند اما وضعیت رسیدگی به عیوب موجود در نمایندگی های آئودی سایر کشورها معلوم و مشخص نشده است.

آئودی اعلام کرده است که تمامی قطعات موردنیاز را در اختیار همه نمایندگی های مجاز کشورهای مختلف قرار داده است تا دارندگان خودروهای مذکور بدون هیچ مشکلی به تعمیر و اصلاح خودروهای خود بپردازند.

آئودی در ژانویه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نیز در یک فراخوان عمومی، از دارندگان خودروهای تولیدی خود درخواست کرده بود بخاطر نقص در نرم افزار به نمایندگی های مجاز آن مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha