• جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 97020704122
  • منبع : نمایندگی قم

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امام زمان(عج) با چه امتی جهان را متحول می سازد؟

امام زمان(عج) با چه امتی جهان را متحول می سازد؟

ایسنا/قم دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در تشکیل آینده جهان اسلام و حکومت جهانی، ایرانیان نقش جدی دارند، و جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان در سنت بزرگ الهی یعنی برقراری جامعه پایانی الهی در نظر گرفته شده است.

‌به گزارش خبرنگار ایسنا‌، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در آئین اختتامیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ اجتماعی و دینی و فرهنگی مساله انتظار است.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جامعه مسلمانان در حال بازگشت به جامعه اسلام حقیقی است و از مشخصات چنین جامعه‌ای انتظار موعود است.

وی تصریح کرد: اطاعت از خدا و پایداری در برابر دشمن دو شرط مهم در انتظار است از این رو باید امت اسلامی با این دو شرط در انتظار موعود باشند.

آیت الله اراکی بیان کرد: خط مقاومت تجدید بیعت با خداوند و ولی خداوند است، مهم‌ترین موضوع درباره مهدویت آن است که بدانیم امام زمان(عج) با چه امتی جهان را دگرگون و متحول می ‌سازد.

وی اظهار کرد: قوم بنی‌اسرائیل به علت پیمان‌شکنی کنار گذاشته شدند و قومی دیگری جایگزین آن ها شد، بر اساس قرآن کریم بعد قوم عرب، قوم آخرالزمان انتخاب خواهند شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: برای تشکیل حکومت عدل الهی و ظهور موعود باید به جبهه مقاومت پیوست.

وی بیان کرد: مساله ظهور امام زمان(عج) از اساسی‌ترین و مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است، در واقع یکی از سنت‌های تغییر ناپذیر سنت ایجاد جامعه پایانی و جامعه عدل است.

آیت الله اراکی گفت: رهبران الهی مردم را برای اقامه عدل در جامعه بشر فرامی خوانند و جامعه‌ای که پاسخ مثبت به انبیای الهی می‌دهد و به میثاق اطاعت و نصرت پایبند می مانند قوم الهی می باشند.

جایگاه ویژه ایران در تشکیل حکومت جهانی

وی افزود: در تشکیل آینده جهان اسلام و حکومت جهانی، ایرانیان نقش جدی دارند، و جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان در سنت بزرگ الهی در برقراری جامعه پایانی الهی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: حکومتی که می تواند جامعه عدل را ایجاد کند باید بر پیمان اطاعت و نصرت پابند باشد.

آیت الله اراکی گفت: ما در دوران بازگشت به پیمان رسول خدا قرار داریم، بی شک خداوند امت اسلامی را آزمایش می کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha