• پنجشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97012308010
  • منبع : ایرانداک

اعلام تعداد فراخوان‌های پژوهشی در سامانه "ساعت"

اعلام تعداد فراخوان‌های پژوهشی در سامانه "ساعت"

تعداد فراخوان‌های پژوهشی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در پایان سال ۱۳۹۶، با ۸۱ درصد رشد به ۵۳۰ فراخوان رسید.

به گزارش ایسنا، تعداد فراخوان‌های پژوهشی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه نخست سال، با بیش از ۸۱ درصد رشد به ۵۳۰ فراخوان رسید.

همچنین شمار نام‌نویسی پژوهشگران در پاییز و زمستان نسبت به 6 ماه نخست سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۷ درصد رشد داشت و به ۳۲۱۰ پژوهشگر افزایش یافت. شمار سازمان‌های ثبت‌نام کننده در این سامانه نیز به ۱۵۹ سازمان افزایش یافت.

از آغاز کار سامانه تا پایان تابستان سال ۱۳۹۶، ۲۵۴۱ عنوان پژوهشی در سامانه ثبت شد که در پایان 96، این رقم به ۴۱۵۰ عنوان رسید.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سازمان‌ها تازه‌ترین اولویت‌های پژوهشی خود را در سامانه بارگذاری کردند و فرایند تبادل اطلاعات میان سازمان‌ها و پژوهشگران به‌خوبی برقرار شده است.

علاوه بر این، درخواست‌های اجرای پژوهش که از طرف پژوهشگران برای سازمان‌ها ارسال شده به ۷۳۰ عنوان رسید. درخواست انجام پژوهش به این معناست که پژوهشگر برای انجام پژوهش‌های سازمان اعلام آمادگی می‌کند. با توجه به افزایش آمار فراخوان‌های ثبت ‌شده در سامانه، شمار درخواست‌ها از سوی پژوهشگران برای اجرای این پژوهش‌ها هم بالا رفته است.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال ‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تامین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha