• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97012005755
  • خبرنگار : 71516

خروج جیش‌الاسلام از دوما در پی توافق نهایی با دمشق ادامه دارد

خروج جیش‌الاسلام از دوما در پی توافق نهایی با دمشق ادامه دارد

در پی توافق نهایی با دمشق، اولین سری از اعضای گروه تروریستی جیش الاسلام روز یکشنبه از شهر دوما خارج شدند در حالی که امروز (دوشنبه) نیز ۳۹ اتوبوس دیگر این افراد را به جرابلس منتقل کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع میدانی سوریه اعلام کرد، امروز ۳۹ اتوبوس حامل افراد مسلح جیش الاسلام به همراه خانواده‌هایشان از دوما در غوطه شرقی دمشق به سمت شهر جرابلس در شمال سوریه منتقل شدند.

این منبع گفت: در مقابل خروج این اتوبوس‌ها ۵۲ تن از بازداشتی‌های نزد جیش الاسلام آزاد شدند و در حال حاضر اتوبوس‌های خارج شده از دوما در مرزهای حرستا توقف کرده‌اند تا به شمال سوریه بروند. گفته شده امروز ۲۵ اتوبوس دیگر حامل اعضای جیش الاسلام و خانواده‌هایشان نیز از این منطقه خارج شدند.

اولین اتوبوس‌های حامل اعضای جیش الاسلام روز یکشنبه از شهر دوما وارد مراکز ارتش سوریه در گذرگاه اردوگاه الوافدین شدند.

خروج جیش الاسلام از دوما براساس توافق جدید با ارتش سوریه برای خروج تمامی بازداشت شدگان در ازای خروج کامل جیش الاسلام صورت می‌گیرد.

بعد از فشارهای عملیات نظامی ارتش سوریه، فرماندهان جیش الاسلام خواهان خروج از دوما شده بودند. چهار اتوبوس اعضای جیش الاسلام و خانواده‌هایشان را از طریق گذرگاه الوافدین خارج کردند.

از سوی دیگر منابع مخالف سوری اعلام کردند که ترکیه با ورود جیش الاسلام به جرابلس مخالفت کرده است به همین دلیل افراد مسلح به جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب منتقل شدند و غیرنظامیان وارد حومه شمالی حلب خواهند شد.

به موازات این خروج اولین سری از افراد ربوده‌ شده که در بند تروریست‌های جیش الاسلام بودند آزاد شدند و قرار است طبق توافق حاصل شده تمام افراد ربوده شده و زندانی در دوما در مقابل خارج کردن اعضای جیش الاسلام و خانواده‌هایشان آزاد شوند.

ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی اتوبوس‌هایی حامل ده‌ها فرد آزاد شده که اکثرا کودک و زن بودند از گذرگاه الوافدین خارج شدند و به سمت دمشق رفتند.

سانا گزارش داد، اکثر افراد آزاد شده در شهر عدرا در دسامبر سال ۲۰۱۳ ربوده شده بودند.

روند آزادسازی ربوده‌شدگان توسط جیش الاسلام به موازات خروج تروریست‌ها و خانواده‌هایشان تا زمان آزادی تمام ربوده‌شدگان و خروج تمام تروریست‌ها ادامه خواهد داشت تا شهر دوما عاری از تروریسم اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha