• چهارشنبه / ۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97010100017
  • خبرنگار : 71541

تماس‌های تبلیغاتی مصداق مزاحمت غیرقانونی!

تماس‌های تبلیغاتی مصداق مزاحمت غیرقانونی!

در واکنش به تماس‌هایی که شرکت‌ها برای تبلیغات برگزیدند، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات معتقد است این تماس‌ها به نوعی مزاحمت تلفنی محسوب می‌شود که اساسا خلاف قانون بوده و حتی مطابق با حقوق مشترکین نیست.

به گزارش ایسنا، در حالی که افزایش شکایت کاربران درباره پیامک‌های گاه‌وبی‌گاه تبلیغاتی موجب شد مسوولان فکر چاره‌ای برای جلوگیری از اینگونه مزاحمت‌ها کنند، برخی شرکت‌ها تماس را جایگزین کردند؛ بنابراین شاید همزمان با کاهش پیامک‌های تبلیغاتی، چندین تماس‌ تبلیغاتی مزاحم هم دریافت کرده باشید.

خبرگزاری دانشجویان ایران پیش از این در گزارش خود به مزاحمت تبلیغات تلفنی اشاره کرده بود؛ زیرا در شرایطی که پیامک‌های تبلیغاتی به دلیل اعتراض کاربران بسیار کم شده بودند و حتی رگولاتوری سامانه ۱۹۵ را برای رسیدگی به این پیامک‌ها معرفی کرد که موجب شد تعداد این پیامک‌ها بسیار کاهش یابد اما برخی شرکت‌ها راه تبلیغات تلفنی را برای خود انتخاب کردند.

مهم‌ترین موضوع درباره تبلیغات پیامکی و تلفنی، مخدوش شدن حفظ حریم شخصی مشترکان، مزاحمت‌ها و صرف وقت برای دریافت و پاسخگویی به این پیامک‌ها و تلفن‌هاست و شاید حتی تبلیغات تلفنی و تماس‌های تبلیغاتی ناخواسته بیشتر ناقض حریم شخصی بوده و مزاحمت زیادی را ایجاد می‌کنند.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راهکارهای مقابله با تماس‌های تبلیغاتی توضیح داد: یک شرکت بدون هماهنگی با مدیران ارشدش و در چند مرکز تماس می‌گرفتند و تبلیغ می‌کردند. این کار اصلا نه کار درستی نبوده و حتی مطابق با حقوق مشترکین نیست. به آن شرکت تذکر داده شد که آن تماس‌ها هم متوقف شده است. اما جلوگیری از این تماس‌ها مصوبه جداگانه‌ای نمی‌خواهد. آنها را پیگیری می‌کنیم و تذکر می‌دهیم که البته خیلی هم کم شده است.

وی درباره ماهیت این تماس‌ها بیان کرد: این کار اساسا خلاف است، چون به نوعی مزاحمت تلفنی محسوب می‌شود و مزاحت تلفنی هم سال‌هاست که خلاف است و قانون دارد. البته پیامک تبلیغاتی از آنجا که گستره‌اش زیاد است و فرآیندهای کنترلی‌اش فرق می‌کند نیاز به مصوبه قانونی داشت و سامانه‌های پیامکی هم تا آخر فروردین‌ماه راه‌اندازی می‌شود.

جوشقانی پیش از این هم درباره این تماس‌ها با بیان این‌که دستور داده‌ شده همه مزاحمت‌های تلفنی تبلیغاتی که توسط برخی از شهروندان گزارش شده، مورد پیگیری قرار بگیرند، گفته بود: هیچ‌گونه مزاحمت‌های تبلیغاتی برای شهروندان چه در قالب پیامک و یا تلفنی و این‌که روی نوار پاسخگو، اینترنت را تبلیغ کنند، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha