• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96122614481
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رونمایی از یادمان جانباختگان پرواز «تهران - یاسوج»

رونمایی از یادمان جانباختگان پرواز «تهران - یاسوج»

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا آخرین قطعه‌ای که از پیکر این عزیزان از محل سقوط هواپیما کشف و به یاسوج منتقل شود عملیات جستجو متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، «علی محمد احمدی» در آیین رونمایی از یادمان 66مسافر پرواز 3704 هواپیمای تهران – یاسوج با حضور برخی از خانواده‌های جانباختگان، جمعی از مدیران و مردم استان در یاسوج افزود: در آستانه سال نو شاهد پرکشیدن 66 نفر از هموطنان بودیم که جمع قابل توجهی از جانباختگان عزیز سفرکرده از فرزندان این استان بودند.

وی اظهار کرد: با همه تلخی‌هایی که این حادثه جانسوز برای ملت ایران به ویژه مردم این استان داشت، مردم ما جلوه خوبی از نوعدوستی، همدلی، فداکاری و همدردی با ملت بزرگ ایران به خصوص با خانواده های داغدار این سانحه در استان داشت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگرچه یاد و خاطره این عزیزان در دل و ذهن ما همیشه جاودان است اما به رسم گرامیداشت یاد این عزیزان با توجه به همزمانی این موضوع با هفته درخت‌کاری یکی از فضاهای سبز مرکز استان را انتخاب کردیم تا این دو را به هم پیوند بزنیم.

احمدی تصریح کرد: با توجه به این‌که هنوز عملیات انتقال اجساد به پایان نرسیده اما با مدیریت استانداری و همکاری شهرداری در مقطع زمانی کوتاهی این وظیفه را انجام دادیم تا بتوانیم حداقل تسلی بر آلام عزیزان داغدار باشیم.

وی با بیان این‌که، امروز 66 المان و درخت را  انتخاب کردیم تا به یاد جانباختگان پرواز «تهران - یاسوج» این نهال‌ها را غرس کنیم، ادامه داد: این نهال‌ها همواره بر سینه طبیعت این استان ماندگار خواهد ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به روح جانباختگان درود می فرستیم و همواره این زخم و داغ بر دل‌ها خواهد ماند اما هیچگاه تأثیری بر عزم و اراده ما برای پیشرفت استان نخواهد گذاشت و با یاد و نام این عزیزان فرودگاه و پروازها را تقویت خواهیم کرد.

احمدی با تأکید بر این‌که از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت خواهیم کرد، افزود: امید است با یاری خداوند متعال بتوانیم استانی پیشرفته‌تر، مردمانی شادتر و با نشاط‌تر داشته باشیم.

وی با بیان این‌که شب گذشته نشست ستاد بحران در سی‌سخت برگزار شد، یادآور شد: تا آخرین قطعه‌ای که از پیکر این عزیزان از محل سقوط هواپیما کشف و به یاسوج منتقل شود عملیات جستجو متوقف نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باوجود بارش باران و برف و دمای زیر 30 درجه نیروهای ما در کمپ‌های آن منطقه مستقر هستند.

احمدی افزود: هماهنگی‌های لازم با هوانیروز انجام شده و به محض این‌که باد متوقف و شرایط جوی مساعد باشد این جان پناه و پناهگاه‌ها را در آن منطقه به شکل ثابت منتقل می‌کنیم که عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان را به شکل مستمر ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر تجهیزات موجود، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته که با ستاد بحران کشور شده دستگاه‌های که با رطوبت بالا زیرزمین را می‌توانند رصد و جستجو کنند قرار است از خارج کشور وارد کشور و به محل سقوط پرواز «تهران - یاسوج» انتقال داده شود تا عملیات جستجو تسریع بخشیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: به هیچ عنوان عملیات جستجو منوط به پایان بارندگی و آغاز فصل بهار نیست، این وعده را دادیم که به یاری خداوند متعال تا پایان یافتن آخرین تکه از ابدان جانباختگان عملیات را ادامه دهیم.

احمدی از حضور باشکوه مردم استان در پاسداشت‌ها و یادمان‌های جانباختگان پرواز «تهران - یاسوج» تقدیر و اضافه کرد: خانواده‌های داغدار با تمام وجود درک کردند که مردم استان جانباختگان را همچون فرزندان خود می‌دانستند و این همدلی در تاریخ ماندگار خواهد بود.

همچنین پدر زنده‌یاد دکتر شاهپور یاری‌پور از جانباختگان پرواز تهران - یاسوج که در این مراسم علاوه بر فرزندش عروس و نوه‌اش را نیز از دست داد دقایقی را با علی‌محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صحبت پرداخت.

وی خواستار انتقال پیکر خانواده فرزندش به پایان کوه شد که احمدی استاندار با بیان این‌که همه تلاش‌ها برای انتقال پیکر جانباختگان به کار گرفته شده است، گفت: شرایط جوی در ارتفاعات دنا نامساعد است اما امدادگران در منطقه حضور دارند و جست‌وجو برای انتقال ابدان مطهر جانباختگان منوط به بهبود وضعیت جوی نیست.

احمدی گفت: امدادگران در ایام نوروز در منطقه حضور خواهند داشت و تلاش ما هم انتقال پیکر جانباختگان است.

به گزارش ایسنا، یادمان 66 مسافر پرواز 3704هواپیمای «تهران - یاسوجـ»امروز شنبه، 26 اسفندماه با حضور برخی از خانواده‌های جانباختگان، جمعی از مدیران و مردم استان رونمایی شد. همچنین در این آیین برای یادبود مسافران پرواز 66 نهال نیز غرس شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha