• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96122111588
  • خبرنگار : 71402

معاون سابق رئیس سیا: ترامپ می‌توانست خواسته‌های بیشتری از کره‌شمالی داشته باشد

معاون سابق رئیس سیا: ترامپ می‌توانست خواسته‌های بیشتری از کره‌شمالی داشته باشد

معاون پیشین رئیس سیا معتقد است رئیس‌جمهوری آمریکا می‌توانست در ازای موافقت برای دیدار با رهبر کره‌شمالی چیزهای بیشتری را طلب کند.

به گزارش ایسنا، مایکل مورل، معاون پیشین رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: مردمان کره‌شمالی برای نشست با آمریکا ارزش قائلند و به عنوان بخشی از توافق ممکن بود سازش‌های بیشتری کنند.

او در برنامه "رو در رو با ملت" تاکید کرد: گمان می‌کنم کره‌شمالی به صورت کلی و کیم جونگ اون به صورت خاص، ارزش زیادی برای این مساله قائل هستند که در نشستی با رئیس‌جمهوری ایالات متحده دیده شوند. این برای او (رهبر کره شمالی) در داخل و خارج مشروعیت می‌آورد. این مساله برای او اهمیت بسیاری دارد. او چنین مشروعیتی به دست آورده یا اگر چنین اتفاقی رخ دهد به چنین خواسته‌ای می‌رسد. او تنها با توقف کوتاه مدت آزمایشات هسته‌ای و موشکی موافقت کرد، درست است؟ گمان می‌کنم ما می‌توانستیم برای چیزی که او می‌خواست، چیزهای بیشتری بگیریم.

اظهارات این مقام سابق سیا پس از انتشار خبر موافقت ترامپ با دیدار رو در رو با رهبر کره‌شمالی مطرح می‌شود. مقام‌های کره‌جنوبی می‌گویند پیونگ‌یانگ خواهان آغاز مذاکرات درباره توقف آزمایشات هسته‌ای است.

ترامپ شنبه گفت اطمینان دارد که کره‌شمالی‌ها حین مذاکرات آزمایشات را متوقف می‌کنند و معتقد است که نشست به خوبی پیش خواهد رفت.

با این حال مایکل مورل گفت هم آمریکایی‌ها و هم کره‌شمالی احساس می‌کنند از موضع قدرت به مذاکرات می‌آیند و همین امر می‌تواند لحن و انتظارات آنها را تعیین کند.

مورل گفت بهترین نتیجه این می‌شود که طرفین روی یک سری اصول توافق کنند که مذاکرات بتواند در سطح پایین‌تر ادامه یابد.

به گفته او، بدترین نتیجه هم می‌تواند این باشد که آمریکا فشارها و تحریم‌های کره‌شمالی را در ازای دریافت چیزی کم‌ اهمیت‌تر بردارد. او تاکید دارد که مقام‌های کره‌جنوبی، ژاپن، چین و روسیه هم باید در مذاکرات حضور داشته باشند. مورل گفت: بسیار مهم است که ما ساختار ائتلافی خودمان را خصوصا با کره‌جنوبی و ژاپن حفظ کنیم آن هم نه فقط به خاطر کره‌شمالی بلکه به خاطر چین.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha