• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96122010940
  • خبرنگار : 30054

کانون جوانه‌ها به دنبال ایجاد بستری امن برای آینده اقتصاد کشور

کانون جوانه‌ها به دنبال ایجاد بستری امن برای آینده اقتصاد کشور

پدران و مادران ایرانی همواره نگران این هستند که در آینده نه چندان دور، فرزندانشان با مشکلات مالی و اقتصادی پیش رو چطور برخورد می‌کنند. این نگرانی از تجربیات خود آنها نشات می‌گیرد. آنها در جریان زندگی، گاه و بیگاه با کمبود منابع، عدم توازن منابع و مصارف یا به اصطلاح عامه «دخل و خرج» دست به گریبان بوده و هستند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک ملی ایران، در چنین مواقعی، اغلب قرض گرفتن برای جبران کسری دارایی‌ها و یا چشم‌پوشی از منافع و نیازها، ساده‌ترین راه است. یکی از مهم‌ترین دلایل برای اینکه ایرانیان در برخورد با مشکلات اقتصادی، اغلب در فشار قرار می‌گیرند، این است که راه و روش مواجهه با این مشکلات به آنها آموزش کافی داده نشده است.

حجم بسیار زیاد چک‌های برگشتی، وجود پرونده‌های قضایی متعدد مرتبط با مباحث پولی و مالی، سرمایه‌گذاری‌های عده‌ای در پروژه‌های بدون پشتوانه و یا موسسات غیرمجاز با سودای کسب سود بیشتر و کلاهبرداری‌ها و هدررفت‌های منابع مالی، بخش قابل توجهی از تبعات نبود همین آموزش‌های اقتصادی است.

اما راه حل چیست؟ چگونه می‌توان این وضعیت را سامان بخشید و دست کم در میان‌مدت از حجم اتفاقات ناگوار در عرصه اقتصاد خانواده و جامعه کاست؟

آموزش از دوره کودکی، بهترین، موثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه است. باید به کودکان و نوجوانان امروز آموخت که درآمد، هزینه، مصرف، سرمایه‌گذاری و سود چیست. باید به آنها نحوه تراز کردن منابع و مصارف را آموخت. باید به آنها یاد داد که اگر برای انجام کاری منابع کافی در اختیار نداشتند، چطور می‌توانند از منابع دیگران درست و به جا استفاده کرده و آن را در زمان مشخص به صاحبش برگردانند.

کانون جوانه‌های بانک ملی ایران، همه این مفاهیم را به زبان ساده، در قالب بازی و سرگرمی و با نگاه خود کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. این کانون بستر بسیار مناسبی را برای ارائه مفاهیم اقتصادی فراهم کرده تا آینده‌سازان کشورمان علاوه بر آشنایی با مفاهیم اقتصادی و بانکی، آنها را از نزدیک لمس کنند.

آینده کشور در اختیار کودکان و نوجوانان امروز است و آنها در آینده نه چندان دور مدیران این جامعه می‌باشند. تنها با دانش قوی می‌توان بر مشکلات عرصه اقتصاد، چه در بعد فردی و چه در بعد کلان اجتماعی فائق آمد و کانون جوانه‌های این بانک این زمینه را به خوبی ایجاد کرده است. آموزش‌های این کانون بر بستر وب، ساده و بدون هزینه به همه مخاطبان ارائه می‌شود و تنوع آن‌ها باعث شده که دوست‌دارانش هر روز بیشتر و بیشتر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha