• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96121809925
  • خبرنگار : 71496

در دیدار با بن سلمان،

اسقف کلیسای انگلیس نسبت به وضعیت وخیم انسانی یمن ابراز تاسف کرد

اسقف کلیسای انگلیس نسبت به وضعیت وخیم انسانی یمن ابراز تاسف کرد

اسقف کلیسای انگلیکن لندن در دیدار با ولیعهد عربستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به محدودیت‌های اعمال شده بر مسیحیان ساکن عربستان، نسبت به وضعیت انسانی موجود در یمن ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، دفتر جاستین ویلبی، اسقف کلیسای انگلیکن لندن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جریان سفر خود به انگلیس روز پنجشنبه در این کلیسا دیداری با اسقف‌های اعظم این کشور داشته و متعهد به تلاش در زمینه تقویت گفت‌وگوها میان ادیان در چارچوب اختیارات خود در وزارت کشور عربستان شد.

ویلبی در کاخ لامبیس لندن میزبان محمد بن سلمان بود و گفت‌وگوی آنها حدود یک ساعت ادامه داشت.

 طبق این بیانیه ولیعهد عربستان متعهد به تلاش در راستای گسترش فرهنگ ادیان مختلف و گفت‌وگو میان ادیان در عربستان و خارج این کشور شد.

در این دیدار ویلبی به شدت نسبت به محدودیت‌های اعمال شده بر مسیحیان ساکن عربستان ابراز نگرانی کرده و بر لزوم حمایت رهبران تمامی ادیان آسمانی از آزادی مذهبی و آزادی عقیده تاکید کرد.

ویلبی در ادامه از شرایط انسانی اسف بار در یمن که ائتلاف عربی به رهبری عربستان در حال حاضر جنگی را علیه این کشور آغاز کرده و در پی آن ده‌ها هزار تن کشته شده‌اند و ۸.۳ میلیون تن دیگر به کمک‌های غذایی نیاز پیدا کرده‌اند، عمیقا ابراز نگرانی و تاسف کرد.

سفر بن سلمان به انگلیس با اعتراضات گسترده مردم این کشور نسبت به عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن همراه بوده است، این در حالیست که مسئولان دولت انگلیس به گرمی از بن سلمان استقبال کردند.

ملکه الیزابت دوم روز چهارشنبه ضیافت شامی را برای بن سلمان ترتیب داد و پس از آن ولیعهد عربستان با ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدار کرده و  دو طرف به توافقی در مورد افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور به ارزش ۹۰.۳ میلیارد دلار رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha