• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96121709543
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

"سند آمایش" استان کرمانشاه اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

"سند آمایش" استان کرمانشاه اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان برنامه و بوجه استان کرمانشاه از تکمیل تدوین سند آمایش استان تا اوایل سال آینده خبر داد.

‌به گزارش ‌ایسنا، طهمورث الیاسی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که امروز (17 اسفند) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سابقه 70 ساله برنامه‌ریزی در کشور، گفت: متاسفانه علی رغم این سابقه طولانی، به خاطر وجود برخی اشکالات در نظام برنامه ریزی، برنامه‌های تدوین شده طی این مدت نتوانسته تاثیر لازم را بگذارد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اشکال کار عدم وجود رویکرد و نگرش آمایشی در ارتباط با برنامه‌های توسعه است.

الیاسی تاکید کرد: همین امر ضرورت و لزوم وجود رویکرد آمایش سرزمینی را دوچندان کرده و باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با اشاره به شروع تدوین طرح آمایش در کشور در سالهای گذشته، گفت: برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه در دهه 80 تدوین برنامه آمایش را شروع کردند.

وی افزود: تهیه طرح آمایش دو دوره در کرمانشاه شروع شد اما هر دو دوره به دلیل برخی نواقص طرح نیمه کاره ماند.

الیاسی با اشاره به پیچیدگی و دشواری این مطالعات، گفت: نهایتا سال 1393 مجددا این مطالعات در استان شروع و دانشگاه رازی به عنوان مجری طرح آمایش انتخاب شد.

الیاسی با اشاره به تاکید دولت و مجلس بر اتمام هرچه سریعتر طرح آمایش، گفت: ‌در حال حاضر 16 استان مطالعات آمایش خود را ارائه کرده‌اند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: 15 استان دیگر نیز در حال انجام مطالعات آمایش هستند که کرمانشاه نیز جزو این دسته قرار دارد.

وی افزود: با توجه به لزوم تدوین این سند جهت تدوین سند ملی تمام تلاشمان را بکار میگیریم تا پایان سال یا نهایتا اوایل سال آینده سند آمایش استان تدوین و تکمیل شود.

رییس سازمان برنامه وبودجه استان کرمانشاه افزود: جهت پیشبرد سریع طرح از دانشگاه رازی خواستیم تا نتایج طرح تا این مرحله کار را ارائه کرده تا بتوانیم نقطه نظرات دستگاه‌های مختلف را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تعللی در تکمیل این طرح داشته باشیم تدوین سند ملی کشور معطل ما نمی‌ماند و نهایتا با استفاده از یک مشاور کار سند ملی انجام  می‌شود، اما اگر ما طرح سند آمایش استان را آماده و تحویل دهیم، قطعا می توانیم اهداف خود را در سند ملی بیشتر تامین کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha