• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96121105577
  • خبرنگار : 71415

اظهار امیدواری آمریکا برای رای‌گیری در شورای امنیت درمورد تحقیقات جدید در سوریه

اظهار امیدواری آمریکا برای رای‌گیری در شورای امنیت درمورد تحقیقات جدید در سوریه

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت، آمریکا خواهان آن است که شورای امنیت این سازمان دست به یک تحقیقات جدید درباره اینکه چه کسی مقصر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه است، بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، او همچنین اظهار امیدواری کرد که تا چند روز آینده این طرح در این شورا در معرض رای‌گیری قرار داده شود.

یک طرح تحقیقات بین‌المللی مشهور به "مکانیزم تحقیقی مشترک" (JIM) در ماه نوامبر بعد از آنکه روسیه برای سومین بار در عرض یک ماه جلوی تلاش‌ها برای تمدید این تحقیقات را گرفت، پایان یافت.

مسکو این تیم تحقیقاتی را متهم به انجام تحقیقات مخدوش کرده است.

روسیه در ماه ژانویه پیشنهاد قطعنامه خود را برای ایجاد یک تیم تحقیقاتی جدید داد اما هرگز آن را در معرض رای‌گیری قرار نداد.

آمریکا این پیش‌نویس روسیه را از بابت اینکه "هدفش منحرف کردن توجه از ابتکارعمل فرانسه برای هدف قرار دادن مسببان حملات با گازهای شیمیایی" بوده، محکوم کرد.

نیکی هیلی به رویترز گفت: هنگامی که روس‌ها مکانیزم خود را مطرح کردند مشخص بود که این یک پیشنهاد ناموفق و بی تاثیر بود به همین خاطر ما با یک پیشنهاد دیگر قدم به جلو گذاشتیم و از زمانی که طرح JIM نابود شد، روی آن کار کرده‌ایم.

هیلی اظهار داشت: ما برخی مسائلی را که از نظر روس‌ها مشکل محسوب می‌شود لحاظ کرده‌ایم اما اگر آنها نخواهند که اصلا مکانیزمی وجود داشته باشد آن را وتو خواهند کرد.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا روز پنجشنبه توسط کارشناسان هیات‌های شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت اما دیپلمات‌ها گفتند روسیه در این جلسات شرکت نکرد.

پیش‌نویس آمریکا پیشنهاد داده که یک تیم موسوم به "مکانیزم تحقیقاتی مستقل سازمان ملل" برای مدت یکسال تشکیل شده و مشخص کند که چه کسی مسئول حملات با سلاح‌های شیمیایی در سوریه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha